Jak postąpić z nadpłatą za prąd w szkole
PROBLEM
Szkoła - jednostka budżetowa prowadzona przez Ministra (nie jesteśmy szkołą samorządową) w listopadzie 2022 r. otrzymała faktury korygujące na minus za prąd tytułem zmian w umowie (była zmieniana moc umowna) - skorygowany został okres od maja do sierpnia 2022 r. - nastąpiło wyzerowanie faktur wystawionych do listopada 2022 r. Powstała w ten sposób bardzo duża nadpłata (wszystkie faktury skorygowane były opłacone, firma nie wystawiła faktur za okres wrzesień - grudzień). Według stanu na 31 grudnia 2022 r. na koncie 201 analityka paragraf 4260 saldo Wn wykazana jest wartość wystawionych faktur korygujących. Do dnia dzisiejszego nie ma wystawionych ponownie faktur za okres maj-sierpień oraz ciągle nie ma faktur za okres wrzesień-grudzień. Faktury na pewno w końcu się pojawią - jest to umowa ciągła. Brak faktur firma ciągle tłumaczy koniecznością uzyskania danych od podmiotu zależnego w związku ze zmianą umowy, szkoła nie wypowiedziała umowy, firma cały czas dostarcza prąd. Czy powyższą nadpłatę, stan na 31 grudnia 2022 r., szkoła może wykorzystać na spłatę zobowiązania za faktury za okres V-XII 2022 roku w 2023 roku? Czy też powinno się wystąpić do kontrahenta o zwrot nadpłaty i przekazać na dochody budżetu państwa? Jak powinna być wykazana taka nadpłata w sprawozdaniach budżetowych: Rb-27, Rb-N?
