Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10 lutego 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.963.2022.1.AG

Ustalenie właściwej stawki PKWiU (74.90.20.0).

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego wzryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

Dnia 14 grudnia 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 14 grudnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Niniejszy wniosek dotyczy potwierdzenia rozumowania Wnioskodawcy w zakresie dobrania właściwej stawki ryczałtu do usług, które Wnioskodawca zamierza/planuje świadczyć na rzecz różnych przedsiębiorstw.

Wnioskodawca zamierza zarejestrować i rozpocząć prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej m.in. w zakresie PKD 74.90.Z (Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana).

Wnioskodawca zamierza od 2023 r. (prawdopodobnie od lutego 2023 r.) świadczyć usługi z zakresu PKD 74.90.Z polegające na świadczeniu usług doradczych w zakresie prowadzenia działań projektowych, odnoszących się do koordynacji różnego rodzaju obszarów w poszczególnych przedsiębiorstwach, dla których będzie świadczył usługi.

Usługi Wnioskodawcy będą obejmowały m.in.:

-doradztwo w zakresie koordynacji działań biznesowych i projektowych w przedsiębiorstwach,

-doradztwo w zakresie koordynacji pracy zespołów projektowych pracowników m.in. działów kontrolingu, logistyki, księgowości, sprzedaży, produkcji i innych,

-sporządzanie i dostarczanie raportów z dokonanych ustaleń do managerów i zarządów przedsiębiorstw,

-doradztwo w zakresie weryfikacji, kontroli i sporządzaniu propozycji zmian budżetów finansowych i budżetów projektów, w tym planów i prognoz sprzedażowych,

-doradztwo w zakresie przygotowywania analiz kosztowych i przychodowych przedsiębiorstw,

-doradztwo w zakresie oceny od strony finansowej (przychodowej i kosztowej) nowych projektów planowanych do wdrożenia w firmie lub obecnie prowadzonych,

-doradztwo w zakresie usprawnienia właściwego przepływu informacji i danych w poszczególnych systemach przedsiębiorstw (systemach analityczno-kontrolingowych),

-wdrażanie przyjętych rozwiązań, w tym przygotowywanie instrukcji i/lub szkoleń wewnętrznych dla pracowników przedsiębiorstw

(dalej łącznie: „Usługi”).

Na chwilę obecną Wnioskodawca nie przewiduje, aby świadczył na rzecz swoich klientów inne usługi, natomiast w ocenie Wnioskodawcy ww. usługi mają charakter usług mieszanych i nie zostały przyporządkowane do żadnej konkretnej stawki ryczałtu wynikającej z Ustawy. Przedmiotem niniejszego wniosku są wyłącznie Usługi wymienione powyżej, które w ocenie Wnioskodawcy są objęte PKD: 74.90.Z, PKWiU: 74.90.20.0.

Działalność Wnioskodawcy nie będzie działalnością wytwórczą, w tym również w stosunku do Wnioskodawcy nie będą miały zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, w tym w szczególności zawarte w art. 8 ust. 2 ww. ustawy, zgodnie z którym, jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

1)wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub

2)wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

– w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Działalność Wnioskodawcy nie mieści się w definicji wolnego zawodu, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 11 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Nie osiąga/nie będzie On osiągał dochodów podlegających opodatkowaniu z innych źródeł przychodów.

Wnioskodawca w poprzednich latach uzyskiwał przychód dużo niższy od kwoty 2 000 000 euro i nie przewiduje możliwości osiągnięcia tej kwoty, w związku z czym spełnia wymogi wymienione w art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Ponadto Wnioskodawca wyjaśnia, że:

-Wnioskodawca posiada nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy o PIT,

-Wnioskodawca nie uzyskuje/nie planuje uzyskiwać innych dochodów oprócz działalności gospodarczej w roku podatkowym 2023 r.,

-Wnioskodawca będzie świadczył usługi w Polsce,

-Wnioskodawca nie występował do GUS z wnioskiem o nadanie numeru PKWiU dla świadczonych usług.

Pytanie

Czy przychody z Usług wyżej wymienionych działalności PKD: 74.90.Z, PKWiU: 74.90.20.0 Wnioskodawca może rozliczać – zgodnie ustawą o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne z zastosowaniem stawki podatku 8,5%?

Pana stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym jest uprawniony do stosowania stawki zryczałtowanego podatku w wysokości 8,5% w zakresie działalności usługowej 74.90.Z. (Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana), czy PKWiU: 74.90.20.0 (Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane) – w stosunku do Usług wymienionych w treści wniosku.

Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy

Zdaniem Wnioskodawcy przychody uzyskiwane przez Wnioskodawcę ze świadczenia usług opisanych w stanie faktycznym (PKD 74.90.Z, PKWiU: 74.90.20.0) mogą być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zdaniem Wnioskodawcy świadczone (planowane) przez niego Usługi nie będą miały charakteru usług wymienionych w poszczególnych przepisach art. 12 ustawy, za wyjątkiem art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy – w stosunku do których stosuje się stawkę 8,5%.

Zdaniem Wnioskodawcy świadczone przez niego usługi nie będą miały charakteru usług finansowych, marketingowych czy zarządczych – bowiem ich charakter ma na celu doradztwo w zakresie kontroli oraz koordynacji poszczególnych działów w ramach danego przedsiębiorstwa w ramach działań projektowych.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 zd. 1 ww. ustawy opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”.

Na podstawie art. 6 ust. 4 pkt 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania, o czym stanowi art. 8 ust. 1, 2 i 3 ww. ustawy.

Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy pojęcie „działalności usługowej” zdefiniowane zostało jako pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3; z zastrzeżeniem pkt 2 (definiującego działalność gastronomiczną) i pkt 3 (definiującego działalność usługową w zakresie handlu).

Stosownie do art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu. Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania.

Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Zauważyć należy, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Jak zostało przedstawione w treści stanu faktycznego, Wnioskodawca świadczone przez siebie usługi kwalifikuje do kodu PKD: 74.90.Z, tj. „Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana”, lub PKWiU: 74.90.20.0 (Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane).

Zakres tych usług jest związany bezpośrednio z doradztwem w zakresie prowadzenia działań projektowych, odnoszących się do koordynacji różnego rodzaju obszarów w poszczególnych przedsiębiorstwach, dla których będzie świadczył usługi.

Podsumowując, zdaniem Wnioskodawcy, usługi opisane we wniosku w wykonywanej działalności nie są związane bezpośrednio z usługami finansowymi, zarządczymi, marketingowymi – tylko z koordynacją działań projektowych/usprawnieniu działalności przedsiębiorstw (poszczególnych działów) i zasadne jest zastosowanie do opodatkowania tych usług 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego.

Stawka ryczałtu dla przychodów z usług zaklasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 74.90.20.0 wynosić powinna 8,5%, gdyż w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne ww. usługi (wykonywane) nie są wprost wymienione w żadnym innym przepisie ustawy o zryczałtowanym podatku. Z tego powodu w myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a przytaczanej ustawy ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej.

Stanowisko takie potwierdzają wydane w ostatnim czasie przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej interpretacje indywidualne, m.in.:

-Interpretacja podatkowa z 5 maja 2020 r. o sygn. 0115-KDIT1.4011.165.2020.1.MR;

-Interpretacja podatkowa z 18 maja 2021 r. o sygn. 0115-KDIT1.4011.169.2021.1.MR,

-Interpretacja podatkowa z 16 lipca 2021 r. o sygn. 0112-KDIL2-2.4011.474.2021.2.MB,

-Interpretacja podatkowa z 27 września 2021 r. o sygn. 0115-KDIT1.4011.506.2021.1.JG.

-Interpretacja podatkowa z 14 kwietnia 2022 r. o sygn. 0114-KDIP2-1.4011.179.2022.2.MR.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku, jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

W myśl art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką” (…).

Stosownie do art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2.000.000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2.000.000 euro.

Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest między innymi od niespełnienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W artykule tym zawarto wyłączenia z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, jednak – zgodnie z Pana wskazaniem – w odniesieniu do wskazanej we wniosku działalności nie wystąpią negatywne przesłanki wynikające z art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Zwracam również uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że planuje Pan od 2023 r. rozpocząć prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej, w ramach której będzie Pan świadczyć usługisklasyfikowane pod symbolem PKWiU 74.90.20.0 – Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane. Pana usługi będą obejmowały m.in.: doradztwo w zakresie koordynacji działań biznesowych i projektowych w przedsiębiorstwach, doradztwo w zakresie koordynacji pracy zespołów projektowych pracowników m.in. działów kontrolingu, logistyki, księgowości, sprzedaży, produkcji i innych, sporządzanie i dostarczanie raportów z dokonanych ustaleń do managerów i zarządów przedsiębiorstw, doradztwo w zakresie weryfikacji, kontroli i sporządzaniu propozycji zmian budżetów finansowych i budżetów projektów, w tym planów i prognoz sprzedażowych, doradztwo w zakresie przygotowywania analiz kosztowych i przychodowych przedsiębiorstw, doradztwo w zakresie oceny od strony finansowej (przychodowej i kosztowej) nowych projektów planowanych do wdrożenia w firmie lub obecnie prowadzonych, doradztwo w zakresie usprawnienia właściwego przepływu informacji i danych w poszczególnych systemach przedsiębiorstw (systemach analityczno-kontrolingowych), wdrażanie przyjętych rozwiązań, w tym przygotowywanie instrukcji i/lub szkoleń wewnętrznych dla pracowników przedsiębiorstw. Ponadto wskazał Pan, że Pana przychody w poprzednich latach nie przekroczyły kwoty 2 000 000 euro.

Na podstawie powołanych przepisów i opisu sprawy stwierdzam, że właściwą stawką do opodatkowania przychodów uzyskiwanych przez Pana z tytułu usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 74.90.20.0 – Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane jest stawka 8,5%, o której mowa w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Reasumując – przychody z usług wymienionych we wniosku, sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 74.90.20.0, może Pan rozliczać zgodnie z ustawą o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne z zastosowaniem stawki podatku 8,5%.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił, i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Powołane przez Pana interpretacje zapadły w indywidualnych sprawach i nie są wiążące dla organu wydającego tę interpretację.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

· Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.

· Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

· w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

· w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00