Kto może sporządzić sprawozdanie finansowe za głównego księgowego w przypadku jego dłuższej nieobecności?
PROBLEM
W księgowości jednostki budżetowej zatrudnionych jest tylko trzech pracowników: główny księgowy, referent ds. płac i referent ds. księgowości budżetowej, pełniący obowiązki kasjera. Żaden z referentów nie ma ani wiedzy, ani doświadczenia w zakresie sporządzania sprawozdania finansowego jednostki budżetowej. Jednak kierownik jednostki postanowił, że w czasie nieobecności głównej księgowej, która uległa wypadkowi i nie będzie jej co najmniej kilka miesięcy, sprawozdanie finansowe ma sporządzić referent ds. księgowości budżetowej, zobowiązany w sposób ogólny do „zastępowania głównego księgowego w czasie nieobecności”. Czy w zakres takiego ogólnikowego upoważnienia wchodzi sporządzenie sprawozdania finansowego, czy tylko wykonywanie bieżących obowiązków typu: kontrola i zatwierdzanie wydatków, wykonywanie przelewów itp.?
