Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 4 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.103.2023.2.KK

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne poniesione na realizację projektu pn. „…” w części dotyczącej rewitalizacji stref rekreacyjnych oraz zakupu toalety, a także prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z jej utrzymaniem.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zaistniałego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

14 lutego 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 lutego 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne poniesione na realizację projektu pn. „…” w części dotyczącej rewitalizacji stref rekreacyjnych oraz zakupu toalety, a także prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z jej utrzymaniem.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 27 kwietnia 2023 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zaistniałego stanu faktycznego

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Gmina wykonuje zadania, dla których została powołana, na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Większość tych zadań realizowana jest przez gminę w ramach reżimu publicznoprawnego. Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego działa zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, wypełnia zawarte w tej ustawie zadania publiczne i jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina zrealizowała projekt pn. „…” działanie „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER”, poddziałanie 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Inwestycja została zlokalizowana na działkach o numerze ewidencyjnym:

- (…) obręb (…) – „…”,

- (…) obręb (…) – „…”.

Dofinansowanie (…)% – (…) zł, wkład własny gminy (…)% – (…) zł.

Inwestycja została zrealizowana w (…) roku.

Realizacja inwestycji na (…) obejmowała:

-zrekultywowanie terenu po rozebranych szaletach miejskich,

-wykonanie utwardzenia placyku z kostki brukowej o wymiarach (…) m x (…) m oraz alejki o szerokości (…) m,

-dostawę i montaż zestawu zabawowego dla dzieci na trawiastym skwerze wydzielonym alejkami parkowymi,

-dostawę i montaż elementów małej architektury: ławek parkowych, koszy na śmieci regulaminu,

-dostawę i montaż toalety.

Po północnej stronie części parkowej rynku powstała strefa rekreacyjna na utwardzonej nawierzchni brukowej z (…) stołami biesiadnymi zespolonymi z siedziskami. Wszystkie elementy małej architektury zostały wykonane z trwałych i naturalnych materiałów.

Drugim miejscem jest teren rekreacyjny zlokalizowany przy ulicy (…) w (…). Na istniejącej nawierzchni trawiastej zostały zamontowane urządzenia zabawowe, ławki, kosze na śmieci oraz regulamin. Dzięki inwestycji miejsce to zostało rozbudowane i doposażone w urządzenia przeznaczone dla dzieci.

Rewitalizacja terenów rekreacyjnych wpłynęła na podniesienie jakości i poprawę dostępności do infrastruktury społecznej, rekreacyjnej, turystycznej i kulturalnej oraz zwiększyła ofertę spędzania wolnego czasu mieszkańcom Gminy. Powstałe tereny rekreacyjne są ogólnodostępne i realizują zadania własne gminy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty w szczególności art. 7 ust. 1 pkt 10 ustawy o samorządzie gminnym zadania z zakresu kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych.

Ponadto jednym z zadań własnych Gminy jest utrzymanie porządku i czystości na terenie Gminy. W ramach realizacji ww. projektu Gmina zakupiła bezdotykową toaletę publiczną wraz z montażem. Toaleta publiczna jest obiektem wolnostojącym, udostępnionym całodobowo dla każdego użytkownika przez wszystkie dni w roku. Wyposażona jest w:

-muszlę ustępową ze stali nierdzewnej, wiszącą, przystosowaną dla osób niepełnosprawnych

-naścienny podajnik papieru toaletowego,

-automatyczny zespół umywalkowy do mycia rąk (wyposażony w automatyczny podajnik mydła, ciepłej wody i ciepłego powietrza),

-pojemnik na śmieci,

-oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne i ogrzewanie kabiny

Opłatę za korzystanie z toalety pobiera się poprzez automat wrzutowy zgodnie z ustalonym cennikiem, umieszczonym na automacie wrzutowym.

Dzieci do lat 7 mogą korzystać z toalety publicznej pod opieką rodziców lub opiekunów prawnych. Automatyczna toaleta wyposażona jest we wrzutnik monet, przez co nie wymaga obecności osoby pobierającej opłaty za udostępnienie toalety. Ponadto nie ma możliwości bezpłatnego skorzystania z toalety. Szaleta otwiera się automatycznie, po wrzuceniu monety o nominale (…) zł.

Administratorem toalety będzie zakład budżetowy Gminy – Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej. Opłaty za korzystanie z toalety stanowić będą dochód Gminy. Gmina będzie ponosiła wydatki związane z utrzymaniem toalety, takie jak: opłaty za zużycie wody, odprowadzanie ścieków, opłaty za energię elektryczną, zakup środków czystości, remonty i konserwacje toalety.

Gmina będzie miała możliwość jednoznacznego przypisania nabywanych towarów i usług (koszty utrzymania) w całości do działalności dotyczącej udostępniania toalety.

W uzupełnieniu wskazali Państwo, że:

Wydatki ponoszone na zakup, montaż i utrzymanie toalet służą wyłącznie czynnościom

opodatkowanym.

W ramach inwestycji pn. „…” Gmina ma możliwość jednoznacznego przypisania nabywanych w ramach inwestycji towarów i usług wyłącznie do działalności gospodarczej opodatkowanej podatkiem VAT. Ponadto Gmina może wyodrębnić wydatki inwestycyjne poniesione na zakup, montaż i utrzymanie toalety, które służą działalności gospodarczej (czynnościom opodatkowanym).

Pytanie

Czy Gminie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne poniesione na realizację projektu pn. „…” w części dotyczącej rewitalizacji stref rekreacyjnych i od zakupu toalety samoobsługowej oraz od wydatków poniesionych na utrzymanie toalety?

Państwa stanowisko w sprawie

W części dotyczącej rewitalizacji stref rekreacji na terenie miejscowości (…) Gminie nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne poniesione na realizację projektu pn. „…”, ponieważ na wskazanym terenie rekreacyjnym nie jest prowadzona działalność gospodarcza, teren jest wykorzystany wyłącznie do czynności niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem VAT, ponieważ w ramach projektu Gmina realizuje zadania własne zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie – zaspokojenie zbiorowych potrzeb wspólnoty, natomiast w części dotyczącej zakupu i montażu toalety samoobsługującej Gminie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne jak również wydatki bieżące na utrzymanie toalety.

Udostępnienie toalety publicznej za opłatą stanowi umowę wzajemną, gdzie obie strony zobowiązują się do wzajemnego świadczenia usług. Gmina zobowiązała się do udostępnienia toalety, a druga strona do uiszczenia opłaty za tę usługę. Opłaty za korzystanie z toalety publicznej będą stanowić wynagrodzenie za świadczenie usług mieszczących się w zakresie wykonywanych zadań własnych Gminy na podstawie umów cywilnoprawnych. W związku z tym, usługi udostępniania przez Gminę toalety publicznej za wynagrodzeniem będą stanowić odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy i będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Poniesienie wydatków na zakup i utrzymanie toalety publicznej będzie bezpośrednio związane z jej odpłatnym udostępnianiem. W sytuacji, gdy Gmina jako czynny podatnik VAT, zobowiązana jest do uiszczania VAT należnego z tytułu odpłatnego udostępniania toalety publicznej, tym samym powinna mieć równoczesne prawo do odliczania VAT naliczonego od wydatków warunkujących możliwość świadczenia tych usług.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 931 ze zm.), zwanej dalej „ustawą” lub „ustawą o VAT”.

W myśl art. 86 ust. 1:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Obowiązkiem podatnika jest przypisanie konkretnych wydatków do określonego rodzaju sprzedaży, z którymi wydatki te są związane. Wnioskodawca ma zatem obowiązek odrębnego określenia, z jakim rodzajem działalności będzie związany podatek wynikający z otrzymanych faktur zakupu, czyli dokonania tzw. alokacji podatku.

Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 15 ust. 2:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

W myśl art. 15 ust. 6 ww. ustawy:

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te, będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.

Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 40):

Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:

Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 10 ustawy o samorządzie gminnym:

Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych.

Z opisu sprawy wynika, że zrealizowali Państwo projekt dotyczący rewitalizacji stref rekreacyjnych. Powstałe tereny są ogólnodostępne i służą do wykonania zadań własnych gminy, które nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT i mają na celu zaspokojenie zbiorowych potrzeb wspólnoty z zakresu kultury fizycznej i turystyki. Ponadto zakupili Państwo wraz z montażem toaletę publiczną – obiekt wolnostojący, udostępniony wyłącznie odpłatnie, całodobowo. Opłatę pobiera się poprzez automat wrzutowy zgodnie z ustalonym cennikiem. Wskazali Państwo, że będą ponosić koszty związane z utrzymaniem toalety, tj. opłaty za zużycie wody, odprowadzanie ścieków, opłaty za energię elektryczną, zakup środków czystości, remonty i konserwacje. Wydatki ponoszone na zakup, montaż i utrzymanie toalety służą wyłącznie czynnościom opodatkowanym, a Państwo mają możliwość ich jednoznacznego wyodrębnienia i przypisania wyłącznie do tych czynności.

Państwa wątpliwości w niniejszej sprawie dotyczą prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne poniesione na realizację projektu pn. „…” w części dotyczącej rewitalizacji stref rekreacyjnych oraz zakupu toalety, a także prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z jej utrzymaniem.

Odnosząc się do powyższego oraz uwzględniając cytowane wyżej przepisy ustawy o podatku od towarów i usług należy zauważyć, że istnieje obowiązek przypisania konkretnych zakupów do określonego rodzaju sprzedaży, z którymi zakupy te są związane. Podatnik ma zatem obowiązek odrębnego określenia, z jakim rodzajem działalności będzie związany podatek wynikający z otrzymanych faktur zakupu, czyli dokonania tzw. bezpośredniej alokacji.Jeżeli takie wyodrębnienie jest możliwe, podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości przy nabyciu towarów i usług służących sprzedaży opodatkowanej.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje więc gdy odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

W omawianej sprawie po dokonaniu jej analizy można stwierdzić, że warunki uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zostaną spełnione jedynie w części dotyczącej zakupu toalety samoobsługowej oraz wydatków poniesionych na jej utrzymanie. Toaleta bowiem, jak Państwo wskazali będzie udostępniana wyłącznie odpłatnie, czyli będzie wykorzystywana do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Zatem ze względu na związek nabywanych towarów i usług dotyczących zakupu i utrzymania toalety z czynnościami generującymi podatek należny, przysługuje Państwu w tym zakresie prawo do odliczenia podatku naliczonego.

Natomiast w odniesieniu do realizacji przedmiotowego projektu w części dotyczącej rewitalizacji stref rekreacyjnych, powołany wcześniej warunek z art. 86 ust. 1 ustawy nie będzie spełniony. Powstałe tereny rekreacyjne są ogólnodostępne, a rewitalizacja realizowana jest w ramach zadań własnych gminy wynikających z ustawy o samorządzie gminnym. Tym samym w świetle powyższego towary i usługi nabywane w tym celu będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu czego skutkiem jest brak prawa do odliczenia podatku naliczonego.

Reasumując dokonane ustalenia, należy zgodzić się z Państwem, że przysługuje Państwu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację projektu pn. „…” w części dotyczącej zakupu i montażu toalety publicznej, a także wydatków związanych z bieżącym jej utrzymaniem, natomiast w części dotyczącej rewitalizacji stref rekreacyjnych prawo do odliczenia podatku VAT nie przysługuje.

Tym samym Państwa stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem Państwa zapytania. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku, a wynikające z opisu sprawy oraz Państwa stanowiska – nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy Ordynacja podatkowa:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1.z zastosowaniem art. 119a;

2.w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

- Stosownie do art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA),

albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00