Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.141.2023.2.JMS

Czy prawidłowym będzie odliczenie przez Wnioskodawcę w podatku dochodowym od osób prawnych za rok podatkowy 2021 od podstawy opodatkowania kosztów uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w ramach tzw. ulgi B+R również kosztów uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w związku z działalnością badawczo-rozwojową prowadzoną w ramach Zakładu Wnioskodawcy w (…) za miesiące od kwietnia 2021 r. do grudnia 2021 r. włącznie oraz w konsekwencji czy prawidłowym będzie złożenie przez Wnioskodawcę korekty zeznania rocznego CIT za 2021 rok zwiększającej kwotę podlegających odliczeniu od podstawy opodatkowania kosztów uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w ramach tzw. ulgi B+R o koszty uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (koszty kwalifikowane w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w związku z działalnością badawczo-rozwojową prowadzoną w ramach Zakładu Wnioskodawcy w (…) również za miesiące od kwietnia 2021 r. do grudnia 2021 r. włącznie, skutkującej nadpłatą po stronie Wnioskodawcy?

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

8 marca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek, z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie ustalenia, czy prawidłowym będzie odliczenie przez Wnioskodawcę w podatku dochodowym od osób prawnych za rok podatkowy 2021 od podstawy opodatkowania kosztów uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w ramach tzw. ulgi B+R również kosztów uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w związku z działalnością badawczo-rozwojową prowadzoną w ramach Zakładu Wnioskodawcy w (…) za miesiące od kwietnia 2021 r. do grudnia 2021 r. włącznie oraz w konsekwencji czy prawidłowym będzie złożenie przez Wnioskodawcę korekty zeznania rocznego CIT za 2021 rok zwiększającej kwotę podlegających odliczeniu od podstawy opodatkowania kosztów uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w ramach tzw. ulgi B+R o koszty uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (koszty kwalifikowane w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w związku z działalnością badawczo-rozwojową prowadzoną w ramach Zakładu Wnioskodawcy w (…) również za miesiące od kwietnia 2021 r. do grudnia 2021 r. włącznie, skutkującej nadpłatą po stronie Wnioskodawcy.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 17 maja 2023 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego

X Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (NIP: (…), Numer KRS: (…); zwana dalej również jako: „Wnioskodawca”) posiada siedzibę na terytorium Polski oraz jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Rokiem podatkowym Wnioskodawcy jest rok kalendarzowy. W 2021 roku Wnioskodawca m.in. w ramach swojego Zakładu w (…) prowadził działalność badawczo-rozwojową, o której mowa w ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”) oraz ponosił koszty uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (koszty kwalifikowane w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT). Na podstawie Decyzji o wsparciu Nr (…) z dnia 1 kwietnia 2021 r. wydanej w imieniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii udzielono decyzji o wsparciu Wnioskodawcy. Ww. decyzją o wsparciu został objęty teren w (…) (województwo (…)), powiat (…), gmina (…), obręb (…), obejmujący działki ewidencyjne (…).

Prawo użytkowania wieczystego ww. działki ewidencyjnej (…) Wnioskodawca nabył dopiero w (…) 2022 r. Na poczet nabycia prawa użytkowania wieczystego ww. działki ewidencyjnej nr (…) Wnioskodawca we (…) 2021 r. wpłacił wadium, a następnie w (…) 2021 r. w ramach zaliczki pozostałą część ustalonej ceny, przy czym - tak jak to zostało wcześniej zauważone - prawo użytkowania wieczystego ww. działki ewidencyjnej nr (…) Wnioskodawca nabył później, tj. w 2022 r. Nabycie prawa użytkowania wieczystego omawianej działki nr (…) dopiero w 2022 r. nastąpiło z przyczyn niezawinionych przez Wnioskodawcę. Omawiana działka nr (…) powstała z podziału działki ewidencyjnej nr (…) (działka nr (…) uległa podziałowi właśnie na działkę nr (…) oraz działkę nr (…). Z uwagi na to, że działka nr (…) (z podziału której powstała działka nr(…)), objęta była jedną księgą wieczystą wraz z innymi działkami Zbywcy oraz w dziale IV tejże księgi wieczystej wpisane były hipoteki, natomiast jednym z warunków nabycia działki nr (…) było to, że musi być ona wolna od jakichkolwiek hipotek, dlatego też przed zbyciem działki nr (…) Zbywca musiał uzyskać zgody wszystkich wierzycieli hipotecznych na bezobciążeniowe (bezciężarowe) odłączenie ww. działki z omawianej księgi wieczystej.

Ponadto, z uwagi na to, że z mocy prawa Gminie (…) oraz Agencji Rozwoju Przemysłu przysługiwało prawo pierwokupu, dlatego też niemożliwe było od razu zawarcie umowy przenoszącej na Wnioskodawcę prawo użytkowania wieczystego omawianej działki nr (…), lecz konieczne było uprzednie zawarcie umowy sprzedaży warunkowej. W związku z ww. decyzją o wsparciu z dnia 1 kwietnia 2021 r. dotyczącą lokalizacji w (…) w roku podatkowym 2021 Wnioskodawca nie korzystał ze zwolnień podatkowych, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a ustawy o CIT oraz w roku podatkowym 2021 w odniesieniu do lokalizacji w (…) nie wystąpiło uwzględnienie jakichkolwiek kosztów kwalifikowanych w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku na podstawie tych przepisów (w związku z ww. decyzją o wsparciu z dnia 1 kwietnia 2021 r. dotyczącą lokalizacji w (…) w roku podatkowym 2021 nie wystąpił ani przychód ani dochód, który korzystałby ze zwolnień podatkowych, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a ustawy o CIT). W roku podatkowym 2021 Wnioskodawca korzystał ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT na podstawie innej decyzji o wsparciu dotyczącej innego Zakładu Wnioskodawcy. W ramach swojego Zakładu w (…) Wnioskodawca przez cały 2021 rok prowadził działalność badawczo-rozwojową, o której mowa w ustawie o CIT oraz ponosił koszty uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (koszty kwalifikowane w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT), jednakże w zeznaniu rocznym CIT za 2021 r. w związku z działalnością badawczo-rozwojową prowadzoną w ramach Zakładu Wnioskodawcy w (…) Wnioskodawca odliczył od podstawy opodatkowania koszty uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (koszty kwalifikowane w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w ramach tzw. ulgi B+R jedynie za miesiące od stycznia 2021 r. do marca 2021 r. włącznie, natomiast Wnioskodawca w zeznaniu rocznym CIT za 2021 r. nie odliczył omawianych kosztów w związku z działalnością badawczo-rozwojową prowadzoną w ramach Zakładu Wnioskodawcy w (…) w ramach tzw. ulgi B+R za miesiące od kwietnia 2021 r. do grudnia 2021 r. włącznie.

Wnioskodawca zamierza złożyć korektę zeznania rocznego CIT za 2021 rok zwiększającą kwotę podlegających odliczeniu od podstawy opodatkowania kosztów uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w ramach tzw. ulgi B+R o koszty uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (koszty kwalifikowane w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w ramach tzw. ulgi B+R w związku z działalnością badawczo-rozwojową prowadzoną w ramach Zakładu Wnioskodawcy w (…) również za miesiące od kwietnia 2021 r. do grudnia 2021 r. włącznie, skutkującą nadpłatą po stronie Wnioskodawcy.

W odpowiedzi na wezwanie, doprecyzowali Państwo opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku, następująco:

Wnioskodawca wskazuje, że jak to zostało podane we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, zadane w tym wniosku pytanie Wnioskodawcy dotyczy kosztów uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w związku z działalnością badawczo-rozwojową prowadzoną w ramach Zakładu Wnioskodawcy w (…), za miesiące od kwietnia 2021 r. do grudnia 2021 r. włącznie oraz tak jak to zostało wskazane w omawianym wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej w związku z opisaną w tym wniosku decyzją o wsparciu z dnia 1 kwietnia 2021 r. dotyczącą lokalizacji w (…), w roku podatkowym 2021, Wnioskodawca nie korzystał ze zwolnień podatkowych, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a ustawy o CIT oraz w roku podatkowym 2021 w odniesieniu do lokalizacji w (…), nie wystąpiło uwzględnienie jakichkolwiek kosztów kwalifikowanych w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku na podstawie tych przepisów (w związku z ww. decyzją o wsparciu z dnia 1 kwietnia 2021 r. dotyczącą lokalizacji w (…) w roku podatkowym 2021 nie wystąpił ani przychód ani dochód, który korzystałby ze zwolnień podatkowych, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a ustawy o CIT).

Tak jak również zostało wskazane we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, w roku podatkowym 2021 Wnioskodawca korzystał ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a ustawy o CIT na podstawie innej decyzji o wparciu dotyczącej innego Zakładu Wnioskodawcy oraz w odniesieniu do tego innego Zakładu Wnioskodawcy wystąpiło uwzględnienie kosztów kwalifikowanych w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a ustawy o CIT, jednakże w odniesieniu do tego innego Zakładu Wnioskodawca w roku podatkowym 2021 nie korzystał z ulgi B+R oraz jeszcze raz należy podkreślić pytanie Wnioskodawcy zawarte we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej nie dotyczy tego innego Zakładu Wnioskodawcy, lecz kosztów uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w związku z działalnością badawczo-rozwojową prowadzoną w ramach ww. Zakładu Wnioskodawcy w (…), za miesiące od kwietnia 2021 r. do grudnia 2021 r. włącznie oraz w rokupodatkowym 2021 w odniesieniu do lokalizacji w (…), nie wystąpiło uwzględnienie jakichkolwiek kosztów kwalifikowanych w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku na postawie art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a ustawy o CIT.

Pytanie

Czy prawidłowym będzie odliczenie przez Wnioskodawcę w podatku dochodowym od osób prawnych za rok podatkowy 2021 od podstawy opodatkowania kosztów uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w ramach tzw. ulgi B+R również kosztów uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w związku z działalnością badawczo-rozwojową prowadzoną w ramach Zakładu Wnioskodawcy w (…) za miesiące od kwietnia 2021 r. do grudnia 2021 r. włącznie oraz w konsekwencji czy prawidłowym będzie złożenie przez Wnioskodawcę korekty zeznania rocznego CIT za 2021 rok zwiększającej kwotę podlegających odliczeniu od podstawy opodatkowania kosztów uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w ramach tzw. ulgi B+R o koszty uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (koszty kwalifikowane w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w związku z działalnością badawczo-rozwojową prowadzoną w ramach Zakładu Wnioskodawcy w (…) również za miesiące od kwietnia 2021 r. do grudnia 2021 r. włącznie, skutkującej nadpłatą po stronie Wnioskodawcy?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, prawidłowym będzie odliczenie przez Wnioskodawcę w podatku dochodowym od osób prawnych za rok podatkowy 2021 od podstawy opodatkowania kosztów uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w ramach tzw. ulgi B+R również kosztów uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w związku z działalnością badawczo-rozwojową prowadzoną w ramach Zakładu Wnioskodawcy w (…) za miesiące od kwietnia 2021 r. do grudnia 2021 r. włącznie oraz w konsekwencji prawidłowym będzie złożenie przez Wnioskodawcę korekty zeznania rocznego CIT za 2021 rok zwiększającej kwotę podlegających odliczeniu od podstawy opodatkowania kosztów uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w ramach tzw. ulgi B+R o koszty uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (koszty kwalifikowane w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w związku z działalnością badawczo-rozwojową prowadzoną w ramach Zakładu Wnioskodawcy w (…) również za miesiące od kwietnia 2021 r. do grudnia 2021 r. włącznie, skutkującej nadpłatą po stronie Wnioskodawcy.

Zgodnie z art. 18d ust. 1 ustawy o CIT, Podatnik uzyskujący przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych odlicza od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18, koszty uzyskania przychodów poniesione na działalność badawczo-rozwojową, zwane dalej "kosztami kwalifikowanymi". Kwota odliczenia nie może w roku podatkowym przekraczać kwoty dochodu uzyskanego przez podatnika z przychodów innych niż przychody z zysków kapitałowych. Z kolei art. 18d ust. 6 ustawy o CIT przewiduje, że Podatnikowi, który w roku podatkowym korzysta ze zwolnień podatkowych, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a, prawo do odliczenia przysługuje jedynie w odniesieniu do kosztów kwalifikowanych, które nie są przez podatnika uwzględniane w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku na podstawie tych przepisów. Z przytoczonego wyżej przepisu art. 18d ust. 6 ustawy o CIT jednoznacznie wynika, że uzyskanie decyzji o wsparciu samo przez się nie wyklucza możliwości korzystania przez podatnika z tzw. ulgi B+R.

A zatem, to, że w odniesieniu do Wnioskodawcy została wydana ww. decyzja o wsparciu z dnia 1 kwietnia 2021 r. dotycząca lokalizacji w (…) w żaden sposób nie wyklucza możliwości skorzystania przez Wnioskodawcę z tzw. ulgi B+R w związku z działalnością badawczo-rozwojową prowadzoną w ramach Zakładu Wnioskodawcy w (…) za miesiące od kwietnia 2021 r. do grudnia 2021 r. włącznie. Tym bardziej, że tak jak to zostało wcześniej wskazane, w związku z ww. decyzją o wsparciu z dnia 1 kwietnia 2021 r. dotyczącą lokalizacji w (…) w roku podatkowym 2021 Wnioskodawca nie korzystał ze zwolnień podatkowych, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a ustawy o CIT oraz roku podatkowym 2021 w odniesieniu do lokalizacji w (…) nie wystąpiło uwzględnienie jakichkolwiek kosztów kwalifikowanych w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku na podstawie tych przepisów (w związku z ww. decyzją o wsparciu z dnia 1 kwietnia 2021 r. dotyczącą lokalizacji w (…) w roku podatkowym 2021 nie wystąpił ani przychód ani dochód, który korzystałby ze zwolnień podatkowych, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a ustawy o CIT). Z przytoczonego przepisu art. 18d ust. 6 ustawy o CIT wynika, że w ramach tzw. ulgi B+R nie mogą być odliczone jedynie takie koszty kwalifikowane, które zostały uwzględnione przez podatnika w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a ustawy o CIT. Tymczasem, tak jak to zostało wcześniej wskazane, w odniesieniu do lokalizacji w (…) taka sytuacja w przypadku Wnioskodawcy w roku podatkowym 2021 nie miała miejsca.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z treścią art. 18d ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2587 ze zm., dalej: „u.p.d.o.p.”):

Podatnik uzyskujący przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych odlicza od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18, koszty uzyskania przychodów poniesione na działalność badawczo-rozwojową, zwane dalej "kosztami kwalifikowanymi". Kwota odliczenia nie może w roku podatkowym przekraczać kwoty dochodu uzyskanego przez podatnika z przychodów innych niż przychody z zysków kapitałowych.

Rodzaje kosztów kwalifikowanych, zostały wymienione w art. 18d ust. 2-3 u.p.d.o.p.,

Stosownie z art. 18d ust. 5 u.p.d.o.p.,

koszty kwalifikowane podlegają odliczeniu, jeżeli nie zostały podatnikowi zwrócone w jakiejkolwiek formie lub nie zostały odliczone od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym.

Art. 18d ust. 6 u.p.d.o.p.:

Podatnikowi, który w roku podatkowym korzysta ze zwolnień podatkowych, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a, prawo do odliczenia przysługuje jedynie w odniesieniu do kosztów kwalifikowanych, które nie są przez podatnika uwzględniane w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku na podstawie tych przepisów.

Norma wynikająca z art. 17 ust. 1 pkt 34a i art. 17 ust. 4 u.p.d.o.p., stanowi formę ulgi podatkowej, która jest wyjątkiem od zasady równości i powszechności opodatkowania. Tym samym, powinna być interpretowana w sposób precyzyjny i ścisły, niedopuszczalne jest stosowanie wykładni rozszerzającej.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a u.p.d.o.p. w brzmieniu obowiązującym od stycznia 2021 r. (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1406 ze zm.):

wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, uzyskane z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie o WNI przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Analizując brzmienie przepisu art. 18d ust. 6 u.p.d.o.p. wskazać należy, że ulga B+R jest obecnie, co do zasady, dostępna dla podmiotów prowadzących działalność na terenie SSE jak również obszaru objętego decyzją o wsparciu. Jedynym zastrzeżeniem jest to, aby „koszty kwalifikowane” w rozumieniu przepisów o uldze B+R nie obejmowały wydatków, które są przez podatnika uwzględniane w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku na podstawie przepisów art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a ustawy o CIT.

Przepisy regulujące zasady uprawniające do skorygowania deklaracji oraz jej wymogi formalne zawarto w art. 81 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm., dalej: „Ordynacja podatkowa”).

Z treści art. 81 § 1 Ordynacji podatkowej wynika, że:

jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy, płatnicy i inkasenci mogą skorygować uprzednio złożoną deklarację.

Na podstawie art. 81 § 2 Ordynacji podatkowej:

skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej deklaracji.

Jak wynika z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego, w związku z decyzją o wsparciu dotyczącą lokalizacji w (…) w roku podatkowym 2021 Wnioskodawca nie korzystał ze zwolnień podatkowych wynikających z art. 17 ust. 1 pkt 34 lub 34a ustawy o CIT, ani w odniesieniu do ww. lokalizacji nie wystąpiło uwzględnienie kosztów kwalifikowanych w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku na podstawie tych przepisów.

Zatem, analizując ww. przepisy do przedstawionego opisu we wniosku, w świetle powyższego za prawidłowe należy uznać Państwa stanowisko, zgodnie z którym prawidłowe będzie odliczenie przez Wnioskodawcę w podatku dochodowym od osób prawnych za rok podatkowy 2021 od podstawy opodatkowania kosztów uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w ramach tzw. ulgi B+R również kosztów uzyskania przychodów na działalność badawczo-rozwojową (kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT) w związku z działalnością badawczo-rozwojową prowadzoną w ramach Zakładu Wnioskodawcy w (…) za miesiące od kwietnia 2021 r. do grudnia 2021 r.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w części dotyczącej zdarzenia przyszłego – stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

-Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

-Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi –(t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00