Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 03-05-2024
TEMATY:
Porada aktualna na dzień 03-05-2024
TEMATY:
Data publikacji: 2023-07-06

Czy polski podatnik ma prawo do zwrotu akcyzy, jeśli sprzedane przez niego wyroby wywiózł z Polski ich nabywca

PROBLEM

Jesteśmy producentem wyrobów akcyzowych. Sprzedaliśmy niemieckiemu nabywcy dużą partię wyrobów. Zazwyczaj po naszej stronie był transport i dostawa do nabywcy. Tym razem nabywca sam zorganizował transport. W związku z tym nasze pytanie brzmi, czy podatnik, którego wyroby akcyzowe są wywożone do innego kraju UE nie przez tego podatnika, lecz przez odbiorcę akcyzowego, ma prawo do wystąpienia z wnioskiem o zwrot zapłaconej akcyzy? Czy interpretacja Dyrektora KIS (sygn. 0111-KDIB3-3.4013.251.2022.2.MAZ) zwiastuje zmianę stanowiska organów?

RADA

Zwrot akcyzy z tytułu dokonanej dostawy wewnątrzwspólnotowej wyrobów akcyzowych był i nadal jest możliwy tylko wtedy, gdy polski podatnik sam wywiezie towar za granicę lub wywiezie go ktoś, kto będzie działał w jego imieniu (na jego zlecenie). Gdy zaś odbiorca zagraniczny sam będzie załatwiał kwestie wywozu, zupełnie pomijając polskiego podatnika, to polski podatnik nie będzie mógł odzyskać akcyzy zapłaconej w kraju. Wniosek o zwrot będzie mógł ewentualnie złożyć odbiorca. Szczegóły w uzasadnieniu. 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00