Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 13-10-2024
Artykuł aktualny na dzień 13-10-2024
Data publikacji: 2023-09-05

Jak wdrożyć KSeF w biurze rachunkowym

W tym artykule przedstawimy korzyści płynące z zastosowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) jako istotnego elementu automatyzacji obiegu dokumentów faktur i ich księgowania, począwszy od możliwości zwiększenia bezpieczeństwa i zgodności z przepisami, a skończywszy na potencjale przekształcenia sposobu, w jaki firmy zarządzają swoimi procesami. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem małego biura, głównym księgowym firmy czy profesjonalistą w dziedzinie finansów, zrozumienie zasad i zalet KSeF może pomóc Ci wyprzedzić konkurencję i przenieść praktyki księgowe na wyższy poziom. Odkryjmy więc możliwości rewolucyjnej zmiany, jaką jest KSeF.

1. Wprowadzenie do e-faktur w KSeF

Krajowy System e-Faktur to platforma dostarczona przez Ministerstwo Finansów, służąca do wystawiania i udostępniania faktur ustrukturyzowanych drogą elektroniczną. Faktura ustrukturyzowana przyjmuje format XML – zgodny ze strukturą logiczną e-faktury opublikowaną w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych (CRWDE) na platformie ePUAP. E-faktury są oparte na formacie XML (Extensible Markup Language), który jest standardowym formatem wymiany danych między różnymi systemami. E-faktury KSeF XML są tworzone przy użyciu określonych znaczników, które opisują dane zawarte w fakturze. Dzięki tym znacznikom oprogramowanie może automatycznie odczytywać i przetwarzać dane. Celem wprowadzenia KSeF jest przede wszystkim ułatwienie i usprawnienie procesu przetwarzania faktur w formie elektronicznej między podmiotami gospodarczymi oraz między nimi a organami administracji publicznej.

Tabela 1. Założenia i zasady działania KSeF

Główne założenia KSeFOgólne zasady działania KSeF

1) wystawianie,

2) przesyłanie,

3) otrzymywanie,

4) weryfikowanie,

5) ewidencja, analiza i kontrola przekazanych danych,

6) przechowywanie faktur ustrukturyzowanych.

1) e-faktury generowane są głównie w systemach przedsiębiorcy,

2) e-faktury wystawiane są w jednolitym formacie, praktycznie w czasie rzeczywistym,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00