Jak księgować rozliczenia dochodów budżetowych realizowanych przez urzędy skarbowe na rzecz budżetu
W jaki sposób księgować różnice pomiędzy dochodami wykonanymi a przekazanymi z informacji o dochodach budżetowych pobieranych przez urzędy skarbowe? Na jakich kontach powinno się księgować powstałą różnicę? Czy powinna ona być zaksięgowana z klasyfikacją?
Sposób ujęcia w urządzeniach księgowych zdarzeń gospodarczych dotyczących wpłat dokonanych przez podatników/kontrahentów powinien wynikać z polityki rachunkowości danej jednostki samorządu terytorialnego ustanowionej przez kierownika tej jednostki na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości w związku z art. 40 ust. 1 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Ewidencja dochodów budżetu zgromadzonych za pośrednictwem urzędów skarbowych jest prowadzona na kontach o symbolach 133 „Rachunek budżetu”, 901 „Dochody budżetu” oraz 224 „Rozrachunki budżetu”.
