Czy główny księgowy może odpowiadać za niezarządzenie inwentaryzacji okresowej gruntów?
PROBLEM
Kierownik jednostki powierzył głównemu księgowemu w zakresie czynności: obowiązek przygotowania projektów zarządzeń kierownika jednostki z zakresu rachunkowości, w tym zarządzeń w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji okresowej wraz z harmonogramem. W czasie kontroli okazało się, że w jednostce od lat nie przeprowadzano weryfikacji gruntów, która powinna być wykonywana corocznie. Kierownik jednostki stwierdził, że za pilnowanie, aby jednostka przeprowadzała inwentaryzację składników majątkowych z właściwą częstotliwością, odpowiada główny księgowy, który w projekcie zarządzenia kierownika jednostki o inwentaryzacji powinien podać składniki podlegające inwentaryzacji oraz wskazać termin, w którym należy je zinwentaryzować. Grunty nie były jednak nigdy wymienione w zarządzeniu o inwentaryzacji okresowej. Kto w takim razie odpowiada za nieprzeprowadzenie weryfikacji gruntów – kierownik jednostki czy główny księgowy?
