Wyrok Sądu (siódma izba) z dnia 10 października 2017 r. Kolachi Raj Industrial (Private) Ltd przeciwko Komisji Europejskiej., sygn. T-435/15
z dnia 10 października 2017 r. (*1) (1)
Dumping – Przywóz rowerów wysyłanych z Kambodży, Pakistanu i Filipin – Rozszerzenie na ten przywóz ostatecznego cła antydumpingowego wprowadzonego na przywóz rowerów pochodzących z Chin – Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2015/776 – Artykuł 13 ust. 2 lit. a) i b) rozporządzenia (WE) nr 1225/2009 – Działalność montażowa – Pochodzenie (provenance i origine) części rowerowych – Świadectwa pochodzenia – Niewystarczająca wartość dowodowa – Koszty wytworzenia części rowerowych
W sprawie T‑435/15
Kolachi Raj Industrial (Private) Ltd, z siedzibą w Karachi (Pakistan), reprezentowana przez M.P. Bentleya, QC,
strona skarżąca,
przeciwko
Komisji Europejskiej, reprezentowanej przez J.F. Brakelanda, M. Françę oraz A. Demeneix, działających w charakterze pełnomocników,
strona pozwana,
popierana przez:
European Bicycle Manufacturers Association (EBMA), reprezentowaną przez adwokata L. Ruessmanna oraz J. Becka, solicitor,
interwenient,
której przedmiotem jest skarga na podstawie art. 263 TFUE zmierzająca do stwierdzenia nieważności rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2015/776 z dnia 18 maja 2015 r. rozszerzającego ostateczne cło antydumpingowe, wprowadzone rozporządzeniem Rady (UE) nr 502/2013 wobec przywozu rowerów pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, na przywóz rowerów wysyłanych z Kambodży, Pakistanu i Filipin, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Kambodży, Pakistanu i Filipin (Dz.U. 2015, L 122, s. 4), w zakresie, w jakim dotyczy ono skarżącej,
SĄD (siódma izba),
w składzie: V. Tomljenović, prezes, A. Marcoulli i A. Kornezov (sprawozdawca), sędziowie,
sekretarz: C. Heeren, administrator,
uwzględniając pisemny etap postępowania i po przeprowadzeniu rozprawy w dniu 17 maja 2017 r.,
wydaje następujący
Wyrok
Okoliczności powstania sporu
1 | Rozporządzeniem (EWG) nr 2474/93 z dnia 8 września 1993 r. nakładającym ostateczne cło antydumpingowe na przywóz do Wspólnoty rowerów pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej oraz ustanawiającym ostateczny pobór tymczasowego cła antydumpingowego ( – wyd. spec. w jęz. polskim, rozdz. 11, t. 51, s. 3) Rada Wspólnot Europejskich ustanowiła ostateczne cło antydumpingowe w wysokości 30,6% na przywóz rowerów pochodzących z Chin. |
