Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 25 października 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-2.440.200.2023.4.IM

WIS Usługa – zakwaterowanie studentów (…).

Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r., poz. 1570, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 25 maja 2023 r. (data wpływu 26 czerwca 2023 r.), uzupełnionego pismami: z dnia 3 lipca 2023 r. (data wpływu 3 lipca 2023 r.), z dnia 21 sierpnia 2023 r. (data wpływu 21 sierpnia 2023 r.), z dnia 20 września 2023 r. (data wpływu 20 września 2023 r.) oraz z dnia 20 września 2023 r. (data wpływu 6 października 2023 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

Przedmiot wniosku: usługa – zakwaterowanie studentów (…)

Opis usługi: Wnioskodawca zawarł z (…), umowę realizacji usług zakwaterowania bez wyżywienia dla studentów (…), realizowaną w (…). Usługa świadczona jest zgodnie z potrzebami (…) w okresie obowiązywania umowy, na podstawie (…). Szczegółowy (…) (będący załącznikiem do zawartej umowy) przewiduje warunki, które Wnioskodawca spełnił, by móc zawrzeć umowę na świadczenie usług. Umowa określa (…). Usługa jest rozliczana (…). (…). Wnioskodawca decyduje, na jakich warunkach umieści studentów (…) – zakwaterowanie i wykwaterowanie odbywa się bowiem w godzinach i na zasadach ustalonych przez Wnioskodawcę. W sytuacji, gdy w danym okresie z usługi nie korzystają studenci (…), Wnioskodawca może zakwaterować „na wolne miejsca” inne osoby (np. studentów innych uczelni, pracowników naukowych). Poprzez całodobową recepcję, pracownicy Wnioskodawcy m.in. kontrolują wejścia osób na teren obiektu, obsługują pokoje studenckie, wydają studentom klucze do pokoi, przyjmują przesyłki listowe i paczki, ale także interweniująpodczas zakłócania ciszy nocnej obowiązującej po godzinie 23. Student (…) korzystający z zakwaterowania na podstawie umowy, w sytuacji wystąpienia problemu (np. awarii, zniszczenia wyposażenia, potrzeby zmiany bielizny pościelowej), zgłasza go bezpośrednio do pracowników administracji lub na recepcji. Wszyscy korzystający z obiektu, w tym także studenci (…), mają takie same prawa i obowiązki zgodnie z (…).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00