Ciągłość wieloletniej prognozy finansowej w gminie a zasady techniki prawodawczej
OPIS NIEPRAWIDŁOWOŚCI: W dniu 28 grudnia 2022 r. gmina podjęła uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na lata 2023–2026. W jednym z paragrafów zapisano, że traci moc uchwała z 30 czerwca 2022 r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej gminy na lata 2022–2025.
W przedmiotowej uchwale rada gminy zawarła zapis, że „Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2023 roku.”.
Art. 211 ust. 1–3 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (dalej: uofp)
1. Budżet jednostki samorządu terytorialnego jest rocznym planem dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów tej jednostki.
2. Budżet jednostki samorządu terytorialnego jest uchwalany na rok budżetowy.
3. Rokiem budżetowym jest rok kalendarzowy.
Art. 227 uofp
1. Wieloletnia prognoza finansowa obejmuje okres roku budżetowego oraz co najmniej trzech kolejnych lat budżetowych.
2. Prognozę kwoty długu, stanowiącą część wieloletniej prognozy finansowej, sporządza się na okres, na który zaciągnięto oraz planuje się zaciągnąć zobowiązania.
