Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 5 lutego 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.862.2023.3.AG

Ustalenie stawki ryczałtu (74.90.19).

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

Dnia 6 grudnia 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 6 grudnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwania – pismami z 24 stycznia 2024 r. (wpływ 24 stycznia 2024 r.) oraz z 31 stycznia 2024 r. (wpływ 31 stycznia 2024 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą.

Przedmiotem prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej jest świadczenie usług konsultingowych dla wytwórców wyrobów medycznych, w tym w szczególności:

·Przygotowywanie i wdrażanie systemów zarządzania jakością u wytwórców, a także przygotowywaniem dokumentacji technicznej wyrobów medycznych.

Wytwórcy wyrobów medycznych chcący wprowadzać swoje wyroby na rynek Unii Europejskiej muszą przestrzegać prawa unijnego. Nadrzędnym aktem prawnym, którego muszą przestrzegać, jest Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2002 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG – w skrócie MDR. W ramach tego Rozporządzenia wytwórcy muszą ustanowić i wdrożyć system zarządzania jakością (na podstawie normy EN ISO 13485:2016) oraz ustanowić dokumentację techniczną dla produkowanych wyrobów. Jest to kryterium, po którego spełnieniu mogą zarejestrować swoje wyroby w Polskim organie kompetentnym (Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych), a następnie komercjalizować je na terenie UE.

Organizacja Wnioskodawcy pomaga wytwórcom we wdrażaniu systemu dedykowanego dla ich struktury (przygotowanie i wdrożenie dokumentacji w formie procedur, formularzy, zapisów itd.) oraz pomoc przy przygotowaniu dokumentacji technicznej dla danej grupy wyrobów określonej wymaganiami MDR oraz norm szczegółowych.

·Przeprowadzaniem audytów na zlecenie jednostek notyfikowanych i certyfikujących u wytwórców.

Wytwórcy, ale również i firmy świadczące usługi w branży wyrobów medycznych (serwis, instalacja, projektowanie) wdrażają i utrzymują system zarządzania jakością zgodnie z normą EN ISO 13485:2016. Jest to wymóg prawny, jednakże dobrowolnie mogą poddać się certyfikacji ich systemu przez tzw. jednostkę certyfikującą. Certyfikacja polega na przeprowadzeniu audytu organizowanego przez jednostkę, w ramach którego weryfikowany jest system zarządzania klienta na zgodność z normą EN ISO 13485:2016. Wnioskodawca posiada umowy z takimi jednostkami certyfikującymi (na zasadzie B2B), które powołały Wnioskodawcę na swojego audytora. Tak więc Wnioskodawca występuje w roli audytora reprezentującego jednostkę podczas audytu u klienta.

·Doraźnych konsultacjach.

Klienci zgłaszają się do Wnioskodawcy z prośbą o doraźną pomoc w kwestiach regulacyjnych dotyczących ich organizacji w szeroko pojętym spektrum wyrobów medycznych, np. stworzenie procedury systemowej, interpretacja klasyfikacji ich wyrobu w oparciu o wymagania MDR 2017/745, przygotowanie kart (…) po audycie jednostki certyfikującej, udział w specjalistycznych dyskusjach w roli eksperta, reprezentowanie klienta podczas audytów jednostek, przeprowadzanie audytów wewnętrznych zgodnie z wymaganiami EN ISO 13485 lub MDR.

·Reprezentowaniu firm spoza UE na rynku Europejskim.

Wymaganiem prawnym dla wytwórców wyrobów medycznych spoza UE zgodnie z Rozporządzeniem MDR 217/745 jest posiadanie tzw. Upoważnianego przedstawiciela na terenie Unii, aby mogli oni dystrybuować swoje wyroby w Europie. W tamach tej usługi Wnioskodawca rejestruje wyroby wytwórców spoza UE w organie kompetentnym na terenie Polski (Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych), biorąc częściową odpowiedzialność za zgodność ich wyrobów z wymogami prawnymi.

Wnioskodawca wskazuje, iż zgodnie z art. 1 ust. 1 w zw. art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 2540) opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej.

Następnie zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 12 ustawy w zw. z 14 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2647) za przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont, przy czym u podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

Natomiast zgodnie z art. 5a pkt 6 ustawy o PIT pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza działalność zarobkową:

a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9 Ustawy o PIT.

Również Wnioskodawca w tym miejscu wskazuje, iż w świetle art. 6 ust. 4 Ustawy podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, tylko jeżeli

1)w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro,

2)rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej

– bez względu na wysokość przychodów.

Jednocześnie, zgodnie z art. 8 ust. 1 Ustawy, opodatkowaniu w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych nie stosuje się do podatników:

1)opłacających podatek w formie karty podatkowej;

2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;

3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:

a)prowadzenia aptek,

b)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,

c)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;

4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;

5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:

a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,

b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,

c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka

– jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Dodatkowo Wnioskodawca wskazuje, że aby móc korzystać z formy opodatkowania zryczałtowanym podatkiem od przychodów ewidencjonowanych, to zgodnie z art. 9 ust. 1 Ustawy koniecznym jest złożenie naczelnikowi urzędu skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania podatnika pisemnego oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym podatnik osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym.

Biorąc pod uwagę przedstawiony opis zdarzenia przyszłego, Wnioskodawca twierdzi, że spełnia i będzie spełniał wszystkie powyżej wymienione ustawowe warunki do opodatkowania przychodów osiąganych z pozarolniczej działalności gospodarczej zryczałtowanym podatkiem dochodowym od przychodów ewidencjonowanych.

Bowiem Wnioskodawca:

1)jest osobą fizyczną osiągającą przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej w rozumieniu Ustawy o PIT oraz

2)przychody z prowadzonej działalności nie przekroczą w 2023 r. kwoty 2 000 000 euro, oraz

3)nie znajduje wobec niego zastosowania żadna z przesłanek wyłączających wskazanych w art. 8 ust. 1 Ustawy oraz

4)złoży w terminie ustawowym odpowiednie oświadczenie do naczelnika urzędu skarbowego o wyborze opodatkowania przychodów z działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na 2023 rok.

Zakładając więc, że Wnioskodawca spełnia wszystkie wymogi do opodatkowania osiąganych przychodów z tytułu Usług konsultacyjnych w branży medycznej ryczałtem ewidencjonowanym, koniecznym jest prawidłowe określenie stawki ryczałtu.

Artykuł 12 ust. 1 ustawy wymienia kategorie osiąganych przychodów, wobec których stosowane są różne wysokości stawki podatku.

Zgodnie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a Ustawy ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% dla przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8 (tj. pozostałych źródeł uzyskiwanych przychodów, dla których ustalone zostały odmienne stawki).

Wnioskodawca zapis ten odczytuje jako zasadę, wedle której przychody ze świadczenia usług są objęte stawką ryczałtu w wysokości 8,5%, jeżeli brak jest możliwości przyporządkowania danego rodzaju działalności do innych kategorii czynności precyzyjnie określonych w art. 12 ust. 1 pkt 1-4 oraz 6-8 Ustawy, do których stosowane są odmienne stawki.

W ocenie Wnioskodawcy brak jest możliwości dopasowania świadczonej Usługi konsultingowej do którejkolwiek z kategorii czynności wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 1-4 oraz 6-8 Ustawy. Jak zostało wskazane w powyższym opisie, Usługa konsultingowa jest formą kompleksowego doradztwa poprzez pomoc wytwórcom we wdrażaniu systemu dedykowanego dla ich struktury (przygotowanie i wdrożenie dokumentacji w formie procedur, formularzy, zapisów itd.) oraz pomoc przy przygotowaniu dokumentacji technicznej dla danej grupy wyrobów określonej wymaganiami MDR oraz norm szczegółowych.

Zatem świadczona przez Wnioskodawcę usługa w praktyce obejmuje:

·Przygotowywanie i wdrażanie systemów zarządzania jakością u wytwórców, a także przygotowywaniem dokumentacji technicznej wyrobów medycznych,

·Przeprowadzaniem audytów na zlecenie jednostek notyfikowanych i certyfikujących u wytwórców,

·Doraźnych konsultacjach,

·Reprezentowaniu firm spoza UE na rynku Europejskim.

Jak opisano powyżej, Wnioskodawca świadczy Usługi konsultingowe w branży medycznej, na które składają się różnorodne czynności o niejednolitym charakterze. Tym samym jednoznaczne przyporządkowanie świadczonych usług do jednego grupowania PKWiU jest znacznie utrudnione, niemniej w ocenie Wnioskodawcy Usługa Konsultingowa powinna zostać zakwalifikowana na podstawie PKWiU do grupowania nr 74.90.12.0 jako: „Pozostałe usługi doradztwa naukowego i technicznego, gdzie indziej niesklasyfikowane”.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, że w zakresie opisu okoliczności, które przedstawił we wniosku – wniosek dotyczy obu lat 2023 i 2024. Przy czym Wnioskodawca wskazuje, iż przychody z prowadzonej przez niego działalności w zakresie roku 2022 oraz 2023 nie przekroczyły kwoty 2 000 000 euro, jak i w roku 2024 nie przekroczą kwoty 2 000 000 euro.

W zakresie wskazanego przez Wnioskodawcę we wniosku kodu PKWiU Wnioskodawca wskazuje, że doszło do oczywistej omyłki pisarskiej. Prawidłowy kod PKWiU, który Wnioskodawca stosuje przy prowadzeniu swojej działalności gospodarczej, to kod o numerze 74.90.19 (Pozostałe usługi doradztwa naukowego i technicznego, gdzie indziej niesklasyfikowanego).

Pytanie

Czy w przypadku świadczenia przez Wnioskodawcę usług konsultingowych w branży wyrobów medycznych, w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej, może stosować opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, stosując stawkę podatku wskazaną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, tj. w wysokości 8,5% dla czynności podejmowanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej wskazanych na wstępie opisu stanu faktycznego niniejszego wniosku?

Pytanie zostało ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku.

Pana stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy – świadczone przez Wnioskodawcę Usługi konsultingowe w branży wyrobów medycznych, w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej, mogą zostać objęte opodatkowaniem w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, stosując stawkę podatku wskazaną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, tj. w wysokości 8,5% dla czynności podejmowanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej wskazanych na wstępie opisu stanu faktycznego niniejszego wniosku.

Własne stanowisko Wnioskodawca wynika z uzupełnienia wniosku.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku, jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

W myśl art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką” (…).

Stosownie do art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2.000.000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2.000.000 euro.

Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest między innymi od niespełnienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W artykule tym zawarto wyłączenia z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, jednak – zgodnie z Pana wskazaniem – w odniesieniu do opisanej we wniosku działalności nie występują negatywne przesłanki wynikające z art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Zwracam również uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że prowadzi Pan jednoosobową działalności gospodarczej, w ramach której świadczy Pan usługi sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 74.90.19.0 – Pozostałe usługi doradztwa naukowego i technicznego, gdzie indziej niesklasyfikowane. Wskazał Pan, jakie konkretnie czynności Pan świadczy w ramach tych usług. Wysokość przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej nie przekroczyła w 2022 r. i 2023 r. kwoty 2 000 000 euro.

Na podstawie powołanych przepisów i opisu sprawy stwierdzam, że przychody uzyskiwane przez Pana z tytułu usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 74.90.19.0 – Pozostałe usługi doradztwa naukowego i technicznego, gdzie indziej niesklasyfikowane mogą być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, o której mowa w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Reasumując – w przypadku świadczenia przez Pana usług konsultingowych w branży wyrobów medycznych sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 74.90.19.0, w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej, może Pan stosować opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, stosując stawkę podatku w wysokości 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił, i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00