Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 9 lutego 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.784.2023.4.MAP

Określenie stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

2 listopada 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 2 listopada 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy określenia stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem, które wpłynęło 11 stycznia 2024 r. oraz 16 stycznia 2024 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Jest Pan farmaceutą. Prowadzi jednoosobowa działalność gospodarczą. Swoje usługi wykonuje w kilku aptekach, których nie jest właścicielem. W kilku aptekach poza prowadzeniem sprzedaży, czy wykonywaniem leków, pełni Pan również funkcję kierownika/koordynatora.

8 lipca 2021 r. otrzymał interpretację indywidualną Nr 0113-KDIPT2-1.4011.338.2021.2.MD, zgodnie z którą, mógł Pan opodatkować świadczone przez siebie usługi 8,5% stawką ryczałtu. Chce Pan dokonać aktualizacji stanu faktycznego o usługi, których opis zamieszcza Pan poniżej w kontekście możliwości kontynuacji stosowania 8,5% stawki ryczałtu.

Czynności, które wykonuje Pan jako koordynator/kierownik aptek:

·sprawdzanie dostępności leków;

·opieka nad stażystami i osobami nowo przyjętymi do pracy, tj. podpowiedzi jak prowadzić sprzedaż, jak korzystać z narzędzi oprogramowania …;

·zwracanie uwagi na dostępność leków w aptece,

·merchandising (pilnowanie zgodności plam, podział na półkach na leki i suplementy);

·kontrola nad magazynami - zgodność ułożenia z obowiązującymi przepisami;

·zamawianie, zwrot i wstrzymywanie leków, suplementów, wyrobów medycznych, itd.;

·wprowadzanie towaru na stan apteki, ustalanie ceny, kontrola marży, blokowanie zamawiania niechcianych produktów;

·kontrola krótkich dat w magazynie (odnajdowanie, zwracanie, obniżanie ceny, sprzedaż);

·kontrola temperatur w pomieszczeniach gdzie przechowywane są leki/suplementy i wyroby medyczne oraz w lodówkach;

·zakładanie kart towarów w systemie …;

·porządki w aptece (układanie towaru w magazynie, na ekspedycji, ustawianie cenówek);

·kontrola, czy apteka posiada wszystkie wymagane dokumenty, certyfikaty elektroniczne, czy apteka prowadzona jest zgodnie z przepisami żeby w razie kontroli nie było problemów.

Wskazuje Pan, że użyte zwroty: „produkt”, „towar”, „lek” oznaczać będą: leki, suplementy diety, kosmetyki, wyroby medyczne, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia medycznego. Podkreśla Pan, że wskazane we wniosku czynności wykonuje Pan zarówno samodzielnie, jak i instruuje Pan innych pracowników apteki, jak te czynności powinny być wykonywane.

Czynności związane z usługami farmaceutycznymi:

·wprowadzanie leków na stan (zatwierdzanie faktur zakupu);

·wprowadzanie korekt do faktur zakupu;

·zamawianie leków - wydawanie leków;

·wykonywanie leków recepturowych;

·sprawdzanie poprawności wydania leków;

·wykonywanie zwrotów leków do hurtowni;

·wstrzymywanie leków w obrocie apteki na podstawie decyzji właściwych organów.

Zastanawia się Pan, czy może kontynuować opodatkowanie swojej działalność ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, zgodnie z 8,5% stawką w związku z pojawieniem się u Pana większej liczby podmiotów w kontekście koordynacji pracy aptek.

Stosuje Pan opodatkowanie w formie ryczałtu od początku 2021 r. W związku wyborem opodatkowania w formie ryczałtu złożył Pan stosowne oświadczenie na początku 2021 r., z zachowaniem ustawowego terminu - dokładnie 15 lutego 2021 r. Do Pana działalności nie znajdują zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej również: „u.z.p.d.”). Nie jest Pan osobą prowadzącą aptekę, tym samym w stosunku do Pana nie znajdzie zastosowania art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Na podstawie umowy zlecenia wykonuje Pan usługi na rzecz aptek, tj. usługi koordynowania aptek, w skład których wchodzą usługi szczegółowo opisane we wniosku.

Do Pana działalności znajdą zastosowanie następujące kody PKWiU:

·PKWiU 47.00.74.0 - Sprzedaż detaliczna wyrobów farmaceutycznych;

·PKWiU 82.11.10.0 - Usługi związane z administracyjną obsługą biura.

Działalność prowadzona przez Pana spełnia definicję działalności usługowej w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Nie świadczy Pan usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy. Od początku współpracy, świadczy Pan swoje usługi w ramach działalności gospodarczej.

Pytanie

Czy w związku z przedstawionym stanem faktycznym, do przedstawionych usług może Pan kontynuować stosowanie stawki 8,5%, w myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?

Przedmiotowa interpretacja indywidualna dotyczy wyłącznie usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 82.11.10.0 - Usługi związane z administracyjną obsługą biura. Natomiast w zakresie usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 47.00.74.0 - Sprzedaż detaliczna wyrobów farmaceutycznych zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Pana stanowisko w sprawie

Pana zdaniem, usługi wykonywane przez Pana na rzecz właścicieli aptek można opodatkować 8,5% ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, w myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) u.z.p.d. Usługi takie, sklasyfikować należy w grupowaniu 82.11.10.0 „Usługi związane z administracyjną obsługą biura”.

Zgodnie z Objaśnieniami do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, wydanymi przez Główny Urząd Statystyczny, w tym grupowaniu usługi związane z codzienną kompleksową administracyjną obsługą biura, takie jak: usługi recepcji, planowanie finansowe, rachunkowość, księgowość, obsługa personelu, dostarczanie poczty i inne podobne usługi wykonywane na zlecenie.

Ponadto, zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności, do grupy 82.1 zaliczono działalność usługową związaną z administracyjną obsługą biura. Grupa ta obejmuje: działalność związaną z codzienną administracją biura, taką jak: planowanie finansowe, rachunkowość, księgowość, dostarczanie personelu oraz logistyka, wykonywaną na zlecenie; wykonywanie regularnych, rutynowych zadań w zakresie obsługi biurowej, wykonywaną na zlecenie, które zwykle wykonywane są we własnym zakresie.

W podklasie 82.11.Z ujęto: działalność związaną z codzienną administracyjną obsługą biura, taką jak: recepcja, planowanie finansowe, rachunkowość, księgowość, obsługa personelu i dostarczanie poczty, wykonywaną na zlecenie.

Powyższe w całości pokrywa się z charakterystyką usług świadczonych przez Pana, wymienionych w opisie stanu faktycznego.

W Pana ocenie, wskazane usługi związane są z codzienną administracją apteki, są regularne i rutynowe, a tym samym powinny być opodatkowane stawką ryczałtu 8,5%, tak samo jak usługi związane z administracyjną obsługą biura. Wobec czego, Pana zdaniem, właściwą stawką dla przychodów osiąganych będzie stawka 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Zgodnie z otrzymaną wcześniej interpretacją indywidualną z 8 lipca 2021 r., wydaną przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej Nr 0113-KDIPT2-1.4011.338.2021.2.MD: „Jak zatem wynika z ww. przepisów oraz przedstawionego opisu sprawy, Wnioskodawca jest farmaceutą, lecz nie jest osobą prowadzącą aptekę na podstawie uzyskanego przez siebie zezwolenia na jej prowadzenie. Świadczy On jedynie usługi na podstawie umowy zlecenia w ramach prowadzonej indywidualnej działalności gospodarczej na rzecz podmiotu, który takie pozwolenie posiada. Zatem nie znajduje w tym przypadku zastosowania wyłączenie, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca może do uzyskiwanych przez siebie przychodów z działalności gospodarczej w ramach działalności gospodarczej zastosować opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. (...) W świetle wskazanych wyżej przepisów prawa, na tle przedstawionego opisu sprawy stwierdzić należy, że wykonywana przez Wnioskodawcę działalność gospodarcza, sklasyfikowana pod symbolami PKWiU 47.00.74.0 i 82.11.10.0, będzie stanowiła działalność usługową, a uzyskiwane z tego tytułu przychody należy opodatkować stawką w wysokości 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.”

W związku z przedstawionym stanem faktycznym, wskazuje Pan, że w Pana opinii, stan faktycznie nie ulega zmianie na tyle, żeby stosowanie stawki 8,5% było niewłaściwie. Wyłączenie z ryczałtu ewidencjonowanego dotyczy tych podmiotów, które prowadzą aptekę na podstawie uzyskanego zezwolenia. Co prawda art. 88 ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne stanowi, że w aptece ogólnodostępnej musi być ustanowiony farmaceuta odpowiedzialny za prowadzenie apteki, zwany „kierownikiem apteki”. Jednak kierownik apteki jej nie prowadzi w rozumieniu art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. a) u.z.p.d., gdyż to nie on uzyskał zezwolenie na prowadzenie apteki.

W przypadku usług świadczonych przez farmaceutę na rzecz podmiotów prowadzących apteki, na mocy art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) u.z.p.d., ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z tej działalności usługowej.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.):

Ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.

Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania, o czym stanowi art. 8 ww. ustawy.

Zgodnie z ww. art. 8 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;

2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;

3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:

a) prowadzenia aptek,

c) działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,

f) działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;

4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;

5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej

a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,

b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,

c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka

 - jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

W myśl art. 8 ust. 2 ww. ustawy:

Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub

2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

 - w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Zgodnie art. 9 ust. 1 ww. ustawy:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Zostały one określone w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Podkreślenia wymaga fakt, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. Przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik.

Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenie „działalność usługowa” oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676 z 2017 r., poz. 2453 z 2018 r., poz. 2440 z 2019 r., poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Zastrzeżenia z art. 4 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne dotyczą odpowiednio: działalności gastronomicznej i działalności usługowej w zakresie handlu.

W przedstawionym we wniosku opisie wskazał Pan, że zakres świadczonych przez Pana usług sklasyfikowany jest m.in. według symbolu PKWiU 82.11.10.0 - Usługi związane z administracyjną obsługą biura.

Mając na względzie powołane przepisy oraz treść wniosku stwierdzić należy, że przychody uzyskiwane przez Pana ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 82.11.10.0 może Pan opodatkować 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Wobec powyższego Pana stanowisko, uznano za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji indywidualnej.

Nie jestem uprawniony do przyporządkowywania formalnego usług do określonego grupowania klasyfikacyjnego. Kwestie dotyczące zaklasyfikowania usługi do właściwego grupowania statystycznego nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa. Interpretację wydałem na podstawie wskazanego przez Pana we wniosku grupowania PKWiU i kwestia ta nie podlegała ocenie.

Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na stanie faktycznym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Przedmiotowa interpretacja dotyczy określenia stawki ryczałtu w odniesieniu do usług o symbolu PKWiU 82.11.10.0 - Usługi związane z administracyjną obsługą biura (w zakresie drugiego PKWiU wymienionego w opisie sprawy wydane zostanie odrębne rozstrzygnięcie).

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm., dalej jako: „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00