Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16 lutego 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDST2-2.4011.27.2024.1.AJZ

Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg 74.90.20.0.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

18 stycznia 2024 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie prawa do opodatkowania przychodów ze świadczonych usług stawką ryczałtu w wysokości 8,5%.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Prowadzi Pan w Polsce, gdzie jest rezydentem podatkowym i podlega obowiązkowi podatkowemu od całości uzyskiwanych dochodów, jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą X, sklasyfikowaną pod numerem PKD 74.90.Z – Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana. W ramach działalności zajmuje się Pan m.in. administrowaniem i nadzorowaniem zespołów realizujących przemysłowe projekty budowlane.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, otrzymał Pan zlecenie pełnienia funkcji Kierownika Projektu od Y, będącej wykonawcą inwestycji pod nazwą (...), dalej: Projekt.

Spółka, dla której Pan wykonuje zlecenie nie jest ani nigdy nie była jego pracodawcą.

W ramach pełnionej funkcji, obejmującej fragment Projektu, na podstawie umowy o świadczenie usług, nadzoruje Pan i koordynuje prace zespołu odpowiedzialnego za obieg dokumentów i uzyskiwanie zezwoleń niezbędnych dla rozwoju Projektu oraz zespołu odpowiedzialnego za techniczno-inżynieryjne aspekty tego projektu. Jest to rola odrębna od kierownika budowy w rozumieniu Prawa Budowlanego.

Zakres Pana obowiązków jako Kierownika Projektu obejmuje:

1)realizację i wdrażanie wymagań w celu przestrzegania wszystkich wymogów polskiego praw oraz standardów i zarządzeń wewnętrznych (...) w zakresie prowadzonej Inwestycji pn. (...);

2)wsparcie w realizacji inwestycji we wszystkich jej aspektach i we wszystkich fazach inwestycji, zapewniające zgodność z zobowiązaniami umownymi Spółki;

3)współpraca z kierownictwem Spółki w sprawach dotyczących inwestycji;

4)uczestnictwo i koordynowanie Spotkań Weryfikacyjnych Inwestycji, Spotkań z Kierownictwem Spółki;

5)monitorowanie postępu prac i podejmowanie środków niezbędnych do zapobiegania i minimalizowania opóźnień oraz dodatkowych kosztów w ramach inwestycji, jak również ewentualnej zmiany priorytetów w zależności od występujących okoliczności;

6)koordynację Podwykonawców Spółki w celu realizacji inwestycji;

7)wsparcie w kierowaniu i koordynacji działań w ramach prowadzonej Inwestycji;

8)weryfikację realizacji każdego kamienia milowego stosownie do postępu uzgodnionego w umowie na realizację Inwestycji co do ustalonego celu jakościowego, czasowego finansowego;

9)kontynuowanie działań koordynacyjnych podejmowanych przez Dyrektora Projektu;

10)zapewnienie koordynacji technicznej z wybranymi podwykonawcami w ramach prowadzonej inwestycji;

11)organizacja i prowadzenie comiesięczny spotkań ze Spółką dotyczących postępu prac;

12)planowanie i organizowanie ogólnych wymagań technicznych inwestycji;

13)koordynacja i egzekwowanie pracy podległych zespołów celu realizacji Inwestycji w przewidzianym dla niego czasie i budżecie.

Jednocześnie z niniejszym wnioskiem, wystąpił Pan z wnioskiem do Głównego Urzędu Statystycznego celem urzędowego potwierdzenia, że wykonywane w ramach projektu usługi zawierają się w klasyfikacji PKWiU 74.90.20 – Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane.

Przychód z realizacji usług w ramach projektu planuje Pan opodatkować podatkiem ryczałtowym od przychodów ewidencjonowanych, opisanym w ustawie z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U.2022.2540; dalej: ustawa, podatek), powstała jednak wątpliwość co do tego, jaka stawka podatku powinna zostać zastosowana.

Pana pytanie

Czy przychody uzyskane przez Pana w związku z realizacją projektu mogą zostać opodatkowane wg stawki 8,5%, o której mowa w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy?

Pana stanowisko w sprawie

Pana zdaniem, przychód uzyskany przez Pana z tytułu świadczenia usług w ramach projektu może zostać opodatkowany wg stawki ryczałtowej 8,5%, o której mowa w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy.

Uzasadnienie

Zgodnie z regulacją art. 12 ustawy, stawka ryczałtowego podatku od dochodów ewidencjonowanych jest uzależniona od tego, z jakiego rodzaju aktywności pochodzą podlegające opodatkowaniu przychody.

Pana zdaniem, usługi świadczone w ramach projektu mieszczą się w przychodach z działalności usługowej, o której mowa w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy, gdyż pozostałe wymienione w ustawie rodzaje działalności (przypisane innym stawkom podatku ryczałtowego) nie odpowiadają zakresowi usług świadczonych przez Pana w ramach projektu.

W szczególności:

-nie wykonuje Pan wolnego zawodu w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 10 ustawy, co uzasadniałoby zastosowanie stawki w wysokości 17% zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy;

-nie świadczy Pan usług doradztwa związanych z zarządzaniem, co uzasadniałoby zastosowanie stawki 15%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 lit m ustawy; usługi świadczone przez Pana mają charakter administracyjno–nadzorczy;

-usługi świadczone przez Pana, jak wskazano w opisie stanu faktycznego, nie mają charakteru inżynieryjnego, co uzasadniałoby zastosowanie stawki podatku w wysokości 14% zgodnie z art. 12 ust. 2a ustawy;

-nie świadczy Pan usług związanych z wydawaniem oprogramowania lub gier komputerowych ani związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania, sprzętu komputerowego ani systemów zarządzania siecią i informatycznych, co uzasadniałoby zastosowanie stawki ryczałtu w wysokości 12%, zgodnie z godnie z art. 12 ust. 2b ustawy;

-nie prowadzi Pan kupna i sprzedaży nieruchomości na własny rachunek, co wskazywałoby na zastosowanie stawki 10% zgodnie z art. 12 ust. 3 ustawy ani nie świadczy usług najmu lub obsługi nieruchomości lub pojazdów, usług związanych z zakwaterowaniem ani z badaniami naukowymi lub pracami rozwojowymi, nie świadczy także usług pomocy społecznej związanych z zakwaterowaniem, podlegających opodatkowaniu stawką 8,5% zgodnie z art. 12 ust. 4 ustawy;

-w ramach usług świadczonych przy realizacji projektu nie będzie Pan uzyskiwał przychodów z działalności wytwórczej, robót budowlanych lub w zakresie przewozów ładunków taborem samochodowym, ani nie będzie otrzymywał prowizji z działalności handlowej w zakresie sprzedaży jednorazowych biletów komunikacji miejskiej, znaczków do biletów miesięcznych, znaczków pocztowych, żetonów i kart magnetycznych do automatów, opodatkowanych zgodnie z art. 12 ust. 6 ustawy;

-nie będzie Pan uzyskiwał przychodów wynikających ze świadczenia usług z działalności gastronomicznej, usługowej w zakresie handlu, z usług związanych z produkcją zwierzęcą ani z działalności rybaków morskich i zalewowych w zakresie sprzedaży ryb i innych surowców pochodzących z własnych połowów, nie będzie również odpłatnie zbywał składników majątku wykorzystywanych przy prowadzeniu działalności gospodarczej, opodatkowanych stawką 3% zgodnie z art. 12 ust. 7 ustawy.

Biorąc pod uwagę powyższe, jest Pan zdania, że prawidłową klasyfikacją źródła przychodów uzyskiwanych przez niego w związku ze świadczeniem usług w ramach realizacji projektu są przychody z działalności usługowej, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy, a co za tym idzie może on opodatkować przychody uzyskane z takiej działalności stawką ryczałtową podatku w wysokości 8,5%.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy:

Użyte w ustawie określenia oznaczają:

pozarolnicza działalność gospodarcza – pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):

Ilekroć w ustawie jest mowa o:

działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:

a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Z kolei, zgodnie z treścią art. 5b ust. 1 tej ustawy:

Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

1)odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;

2)są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;

3)wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Zgodnie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenia oznaczają:

działalność usługowa – pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 tej ustawy:

Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;

2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;

3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:

a)prowadzenia aptek,

b)(uchylona)

c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,

d)(uchylona)

e)(uchylona)

f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;

4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;

5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:

a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,

b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,

c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka

jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Ponadto w art. 8 ust. 2 ww. ustawy wskazano:

Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

1)wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub

2)wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Zostały one określone w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:

8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Należy zwrócić uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

W przedstawionym we wniosku opisie zdarzenia wskazał Pan, że zamierza rozliczać się w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. W ramach działalności gospodarczej świadczy Pan między innymi usługi polegające na nadzorowaniu i koordynacji pracy zespołu odpowiedzialnego za obieg dokumentów i uzyskiwaniu zezwoleń niezbędnych dla rozwoju Projektu oraz zespołu odpowiedzialnego za techniczno-inżynieryjne aspekty projektu, dla których wskazał klasyfikację PKWiU 74.90.20.0 „Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane”.

Mając na względzie powołane wyżej przepisy oraz treść wniosku stwierdzić należy, że przychody uzyskiwane przez Pana ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU w grupowaniu 74.90.20.0 podlegają opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Końcowo podkreślić należy, że warunkiem zastosowania ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jest spełnienie warunków wynikających z przepisów art. 6 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, do korzystania z opodatkowania w tej formie, niewystępowanie przesłanek negatywnych, o których mowa w art. 8 tej ustawy oraz złożenie w ustawowo przewidzianym terminie sporządzonego na piśmie oświadczenia o wyborze tej formy opodatkowania właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Interpretacja została wydana przy założeniu, że wskazana przez Pana klasyfikacja PKWiU jest prawidłowa. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego).

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.

Przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego organ nie przeprowadza postępowania dowodowego, lecz opiera się jedynie na stanie faktycznym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00