Wyrok WSA w Warszawie z dnia 23 maja 2022 r., sygn. II SA/Wa 3550/21
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Agnieszka Góra-Błaszczykowska (spr.), Sędzia WSA Andrzej Wieczorek, Sędzia WSA Izabela Głowacka-Klimas, Protokolant specjalista Marcin Kwiatkowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 23 maja 2022 r. sprawy ze skargi Banku [...] z siedzibą w W. na decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z dnia [...] sierpnia 2021 r. nr [...] w przedmiocie przetwarzania danych osobowych 1. uchyla punkt pierwszy zaskarżonej decyzji; 2. zasądza od Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na rzecz Banku [...] z siedzibą w W. kwotę 697 zł (sześćset dziewięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania
Uzasadnienie
Przedmiotem rozpoznania w niniejszej sprawie była skarga Banku [...] z siedzibą w W. na decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych znak [...] z dnia [...] sierpnia 2021 r. w przedmiocie przetwarzania danych osobowych.
Skarga została złożona w następującym stanie faktycznym sprawy:
W dniu [...] września 2018 r. (data wpływu do organu) P. C. (zwany dalej: wnioskodawca), reprezentowany przez profesjonalnego pełnomocnika, wniósł do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (zwany dalej: PUODO, organ), skargę na nieprawidłowości w procesie przetwarzania jego danych osobowych przez Bank [...] z siedzibą w W. (zwany dalej: bank, skarżący), polegające na przetwarzaniu danych osobowych w zakresie prowadzonego rachunku bankowego, wniosku o udzielenie kredytu odnawialnego, kierowania do wnioskodawcy korespondencji za pośrednictwem telefonu, wiadomości tekstowych i wiadomości e-mail oraz odmowy udostępnienia kopii jego danych osobowych na adres mailowy.
W treści ww. skargi wnioskodawca wskazał, iż zawarł z bankiem umowę o prowadzenie rachunku bankowego, do którego została wydana karta kredytowa oraz o udzielenie kredytu odnawialnego. Pomimo zakończenia umowy w 2014 r. bank nadal przetwarza dane osobowe wnioskodawcy, dzwoniąc do niego, wysyłając listy, wiadomości e-mail oraz sms. Ponadto wnioskodawca zarzucił bankowi, iż odmówił mu udostępnienia kopii jego danych, zgodnie z jego wnioskiem z dnia [...] lipca
