Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 15 czerwca 2022 r., sygn. I SA/Gl 1312/21
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krzysztof Kandut (spr.), Sędziowie WSA Beata Machcińska, Borys Marasek, Protokolant starszy specjalista Anna Oklecińska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 czerwca 2022 r. sprawy ze skargi U. sp. z o. o. w U. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 19 lipca 2021 r. nr 0111-KDSB1-1.4019.32.2021.2.KP UNP: 1390359 w przedmiocie opłaty od środków spożywczych oddala skargę.
Uzasadnienie
Zaskarżoną interpretacją indywidulaną z 19 lipca 2021 r. nr 0111-KDSB1-1.4019.31.2021.2.KP Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na podstawie m.in. art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 ze zm. – dalej zwana: O.p.) stwierdził, że stanowisko przedsiębiorstwa U. spółka z o.o. w U. (dalej zwane: wnioskodawca, strona, skarżąca, spółka) przedstawione we wniosku z 22 marca 2021 r., uzupełnionym pismami z 14 i 28 czerwca 2021 r., o wydanie interpretacji przepisów ustawy o zdrowiu publicznym dotyczącej opłaty od środków spożywczych, w zakresie wyłączenia z tej opłaty napoju, w którym udział masowy soku owocowego wynosi nie mniej niż 20 % składu surowcowego, zawartość cukrów nie przekracza 5g w przeliczeniu na 100 ml i który zawiera dodatek kofeiny - jest nieprawidłowe.
Interpretację wydano w następującym stanie sprawy:
Podaniem z 22 marca 2021 r., uzupełnianym dalszymi pismami, spółka wystąpiła do organu o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów dotyczących opłaty, o której mowa w art. 12a ust. 1 ustawy z 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. z 2021 r., poz. 1956 ze zm. - zwana dalej: UZP).
Przedstawiając zdarzenie przyszłe strona podała, że oczekuje od organu zajęcia stanowiska, co do prawidłowego obliczenia opłaty od środków spożywczych, wynikającej z ustawy z 14 lutego 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów. Konkretnie chodzi o kwestię opłaty od napoju, który posiada następujący skład: 1) ogólna zawartość cukrów jest mniejsza niż 5g w 100ml napoju; 2) napój zawiera dodatek kofeiny; 3) udział masowy soku owocowego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego.
