Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 9 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.197.2024.1.JG
Możliwość skorzystania ze zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy w związku ze świadczeniem usług odgrzybiania, usuwania grzyba, pleśni, osuszania budynków, ozonowania oraz wykonania raportu z inspekcji.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
2 kwietnia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 25 marca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwość skorzystania ze zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy w związku ze świadczeniem usług odgrzybiania, usuwania grzyba, pleśni, osuszania budynków, ozonowania oraz wykonania raportu z inspekcji.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
A sp. z o.o. (dalej: „Spółka”) prowadzi działalność m.in. w zakresie (...). Spółka jest zarejestrowana jako podatnik VAT. Spółka osiąga przychody nieprzekraczające 200 000 zł rocznie i od początku wykonywania działalności korzysta ze zwolnienia podmiotowego z VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy. Spółka przewiduje, że w najbliższych latach jej przychody nie będą przekraczać wskazanej kwoty. Spółka nie wykonuje działalności wskazanej w art. 113 ust. 13 ustawy. Spółka w ramach działalności wykonuje usługi zabiegu zwalczania grzyba i pleśni w pomieszczeniach (dalej: Zabieg). Planuje również włączyć do oferty usługę uzupełniającą polegającą na wykonaniu raportu z inspekcji (dalej: Usługa). Możliwe będzie nabycie jedynie Zabiegu albo jedynie Usługi (zdarzenie 1). Możliwe będzie również zakupienie kompleksowej usługi (zdarzenie 2), która zawierać będzie wszystkie te czynności (Usługa Kompleksowa).
W zakres Zabiegu wchodzi usunięcie niebezpiecznych grzybów, pleśni i zarodników z powierzchni oraz usunięcie niebezpiecznych grzybów, pleśni i zarodników z powietrza. W zakres Usługi będzie wchodzić: ocena czy grzyby lub pleśnie występują w budynku, identyfikacja rodzaju/gatunku grzyba i pleśni, wykonanie pomiarów certyfikowanymi urządzeniami pomiarowymi z aktualną kalibracją, próba ustalenia potencjalnych przyczyn zagrzybienia. Sprawdzana jest wydajność kanałów wentylacyjnych, wilgotność powietrza i ścian, lokalizacja mostków termicznych.
Z inspekcji sporządzany będzie pisemny raport zawierający opis powyższych wniosków i ocen, dokumentację fotograficzną, a ponadto zalecenia mające na celu usunięcie potencjalnych ogniw powstawania nowych zagrzybień, dotyczące zakupu lub wynajmu poszczególnych urządzeń wspomagających proces osuszania lub odgrzybiania powierzchni, wskazanie dobrych praktyk codziennego użytkowania w odniesieniu do danego budynku, wskazanie odpowiednich specjalistów od obszarów wiedzy i kompetencji oraz dostarczenie wiedzy pomagającej weryfikować jakość firm wykonujących ewentualne prace remontowe. Zalecenia i normy przedstawione w raporcie będą oparte o ustawę z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Raport nie stanowi ekspertyzy technicznej w rozumieniu prawa budowlanego. Całość dokumentu jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Usługa będzie uzupełnieniem Zabiegu i w zamyśle Spółki ma poprawić skuteczność i trwałość świadczonych usług bądź umożliwić Klientowi weryfikację, czy potrzeba jest zastosowania Zabiegu. W przypadku Usługi Kompleksowej, czynności usunięcia grzybów i pleśni następują w trakcie tej samej wizyty, co inspekcja.
Pytania
1.Czy świadczenie Usługi należy do świadczenia usług w zakresie doradztwa, wyłączających na podstawie art. 113 ust. 13 pkt 2 lit. b ustawy możliwość podmiotowego zwolnienia z VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy?
2.Czy świadczenie Usługi Kompleksowej należy do świadczenia usług w zakresie doradztwa wyłączających w art. 113 ust. 13 pkt 2 ustawy możliwość zwolnienia z VAT podmiotowego na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy?
Państwa stanowisko w sprawie
Państwa zdaniem, zarówno świadczenie Usługi, jak i świadczenie Usługi Kompleksowej nie należy do świadczenia usług w zakresie doradztwa, zatem nie wyłącza Spółki ze zwolnienia podmiotowego z VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy.
Uzasadnienie
Czynności wykonywane przez Spółkę w ramach Usługi mają za zadanie przede wszystkim dokonanie fachowej oceny stanu pomieszczeń, w których dokonywana jest inspekcja. Działania mają koncentrować się na ustaleniu stanu faktycznego, a następnie ocenie w kontekście ryzyk i problemów powodujących nieprawidłowości co do warunków technicznych i użytkowania budynku. Wynikiem tego będą również opinie i zalecenia. Wypełnienie przez Klienta zaleceń umożliwia spełnienie norm wskazanych przez przepisy powszechnie obowiązujące. W ramach Usługi Kompleksowej natomiast zasadniczym celem jest usunięcie grzybów i pleśni, uzupełnione o raport z inspekcji, który ma umożliwić Klientowi uzyskanie trwałego efektu nabytej Usługi. Zdaniem Spółki usługi te nie należą do świadczenia usług doradztwa.
Świadczenie Usługi opisanej w zdarzeniu przyszłym podobne jest w pewnym stopniu do wykonywania świadectw charakterystyki energetycznej budynków oraz audytów energetycznych, usługi odbioru technicznego nieruchomości, czy też do usług bhp. W powyższych przypadkach Dyrektor KIS uznał usługi za niestanowiące usług doradztwa:
- pismo z 14 grudnia 2023 r., sygn. 0114-KDIPT1-1.4012.644.2023.2.MGO,
- pismo z 31 marca 2023 r., sygn. 0112-KDIL1-2.4012.54.2023.1.ID,
- pismo z 25 lutego2022 r., sygn. 0114-KDIP1-3.4012.771.2021.2.MPE.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361), zwanej dalej ustawą:
Opodatkowaniu podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy:
Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).
W myśl art. 8 ust. 1 ustawy:
Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).
Z cytowanych wyżej przepisów ustawy wynika, że przez usługę należy rozumieć każde świadczenie na rzecz danego podmiotu niebędące dostawą towarów.
Nie każda jednak czynność stanowiąca dostawę towarów lub świadczenie usług w rozumieniu art. 5 ustawy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Dostawa towarów lub świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wyłącznie wówczas, gdy dokonywane są przez podmiot mający status podatnika, a dodatkowo działającego w takim charakterze w odniesieniu do danej transakcji.
Jedną z generalnych zasad na gruncie podatku od towarów i usług jest bowiem to, że czynności wymienione w art. 5 ust. 1 ustawy podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, gdy wykonane są przez podatnika.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
W rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Należy zauważyć, że ustawodawca przewidział zwolnienie od podatku dla pewnej grupy podatników. Regulacje w tym zakresie zawarte zostały w art. 113 ustawy.
Na mocy art. 113 ust. 1 ustawy:
Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200 000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.
Na podstawie art. 113 ust. 2 ustawy:
Do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się:
1) wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem na terytorium kraju;
1a) sprzedaży na odległość towarów importowanych, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem na terytorium kraju;
2) odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług, zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, z wyjątkiem:
a) transakcji związanych z nieruchomościami,
b) usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7, 12 i 38-41,
c) usług ubezpieczeniowych
- jeżeli czynności te nie mają charakteru transakcji pomocniczych;
3) odpłatnej dostawy towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.
Stosownie do art. 113 ust. 5 ustawy:
Jeżeli wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.
Zgodnie natomiast z art. 113 ust. 9 ustawy:
Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatnika rozpoczynającego w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności określonych w art. 5, jeżeli przewidywana przez niego wartość sprzedaży nie przekroczy, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym, kwoty określonej w ust. 1.
Natomiast w myśl art. 113 ust. 10 ustawy:
Jeżeli faktyczna wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 9, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej, przekroczy w trakcie roku podatkowego kwotę określoną w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.
W myśl art. 113 ust. 11 ustawy:
Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia sprzedaży od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wcześniej niż po upływie roku, licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1.
Zgodnie z art. 113 ust. 13 ustawy:
Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do podatników:
1) dokonujących dostaw:
a) towarów wymienionych w załączniku nr 12 do ustawy,
b) towarów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym, z wyjątkiem:
- energii elektrycznej (CN 2716 00 00),
- wyrobów tytoniowych,
- samochodów osobowych, innych niż wymienione w lit. e, zaliczanych przez podatnika, na podstawie przepisów o podatku dochodowym, do środków trwałych podlegających amortyzacji,
c) budynków, budowli lub ich części, w przypadkach, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 lit. a i b,
d) terenów budowlanych,
e) nowych środków transportu,
f) następujących towarów, w związku z zawarciem umowy w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie:
- preparatów kosmetycznych i toaletowych (PKWiU 20.42.1),
- komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych (PKWiU 26),
- urządzeń elektrycznych (PKWiU 27),
- maszyn i urządzeń, gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 28),
g) hurtowych i detalicznych części i akcesoriów do:
- pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli (PKWiU 45.3),
- motocykli (PKWiU ex 45.4);
2) świadczących usługi:
a) prawnicze,
b) w zakresie doradztwa, z wyjątkiem doradztwa rolniczego związanego z uprawą i hodowlą roślin oraz chowem i hodowlą zwierząt, a także związanego ze sporządzaniem planu zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego,
c) jubilerskie,
d) ściągania długów, w tym factoringu;
3) nieposiadających siedziby działalności gospodarczej na terytorium kraju.
Zatem, jak stanowi art. 113 ust. 13 pkt 2 lit. b ustawy, zwolnień o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do podatników świadczących usługi w zakresie doradztwa, z wyjątkiem doradztwa rolniczego w tym związanego ze sporządzaniem planu zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego.
Wobec powyższego należy wskazać, że usługi w zakresie doradztwa (poza wskazanymi wyjątkami) nie mogą korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o podatku od towarów i usług.
Zauważyć należy, że ustawa o podatku od towarów i usług oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy nie definiują pojęcia doradztwa. W potocznym rozumieniu termin „doradztwo” obejmuje szereg usług doradczych, tj.: podatkowe, prawne, finansowe, techniczne, inżynierskie i inne. Wobec braku w ustawie definicji doradztwa należy posiłkowo odwołać się do wykładni językowej.
Zgodnie z definicją zawartą w internetowym Słowniku Języka Polskiego PWN 2006, pod pojęciem „doradcy” należy rozumieć „tego, kto doradza”. Natomiast „doradzać”, w myśl powołanego Słownika, oznacza „udzielić porady, wskazać sposób postępowania w jakiejś sprawie”. Doradztwo jest zatem udzieleniem fachowych zaleceń, porad, np. ekonomicznych czy finansowych. Użyty w ustawie o podatku od towarów i usług termin „usługi w zakresie doradztwa” należy rozumieć w związku z tym szeroko.
Z opisu sprawy wynika, że Spółka prowadzi działalność m.in. w zakresie odgrzybiania, usuwania grzyba, pleśni, osuszania budynków, ozonowania. Spółka jest zarejestrowana jako podatnik VAT. Spółka osiąga przychody nieprzekraczające 200 000 zł rocznie i od początku wykonywania działalności korzysta ze zwolnienia podmiotowego z VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy. Spółka przewiduje, że w najbliższych latach jej przychody nie będą przekraczać wskazanej kwoty. Spółka nie wykonuje działalności wskazanej w art. 113 ust. 13 ustawy. Spółka planuje włączyć do oferty usługę uzupełniającą polegającą na wykonaniu raportu z inspekcji. W zakres Zabiegu wchodzi usunięcie niebezpiecznych grzybów, pleśni i zarodników z powierzchni oraz usunięcie niebezpiecznych grzybów, pleśni i zarodników z powietrza. W zakres Usługi będzie wchodzić: ocena czy grzyby lub pleśnie występują w budynku, identyfikacja rodzaju/gatunku grzyba i pleśni, wykonanie pomiarów certyfikowanymi urządzeniami pomiarowymi z aktualną kalibracją, próba ustalenia potencjalnych przyczyn zagrzybienia. Z inspekcji sporządzany będzie pisemny raport zawierający opis powyższych wniosków i ocen, a ponadto zalecenia mające na celu usunięcie potencjalnych ogniw powstawania nowych zagrzybień.
Na tle powyższego opisu sprawy Spółka ma wątpliwości, czy świadczenie Usługi, jak i świadczenie Usługi Kompleksowej nie należy do świadczenia usług w zakresie doradztwa, a tym samym nie wyłącza Spółki ze zwolnienia podmiotowego z podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy.
Mając na uwadze przedstawione okoliczności sprawy oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa należy wskazać, że planowana przez Spółkę usługa uzupełniająca polegająca na wykonaniu raportu z inspekcji oraz Usługa Kompleksowa w skład której wchodzić będzie zabieg zwalczania grzyba i pleśni w pomieszczeniach oraz wykonanie raportu z inspekcji nie została wyłączona ze zwolnienia z podatku VAT w oparciu o art. 113 ust. 13 ustawy. Przede wszystkim opisane usługi nie będą stanowiły usług doradczych, o których mowa w art. 113 ust. 13 pkt 2 lit. b ustawy. Zasadniczym celem Państwa usług jest usunięcie grzybów i pleśni w pomieszczeniach, uzupełnione o raport z inspekcji, który ma umożliwić Klientowi uzyskanie trwałego efektu nabytej Usługi. Usługi te nie będą zatem polegały na udzielaniu porad, opinii czy wyjaśnień.
Wobec powyższego, należy jeszcze raz stwierdzić, że opisane we wniosku planowane przez Spółkę rozszerzenie profilu działalność gospodarcza, poprzez włączenie do oferty usługi uzupełniającej, polegającej na wykonaniu raportu z inspekcji oraz możliwości nabycia kompleksowej usługi, która zawierać będzie zarówno zabieg zwalczania grzybów i pleśni jak i wykonanie raportu z inspekcji, nie będzie wyłączone ze zwolnienia podmiotowego, w oparciu o art. 113 ust. 13 ustawy.
Z treści wniosku wynika także, że Spółka korzysta już ze zwolnienia podmiotowego w związku z prowadzoną działalnością w zakresie odgrzybiania, usuwania grzyba, pleśni, osuszania budynków, ozonowania. Spółka przewiduje, że w najbliższych latach jej przychody nie przekroczą kwoty 200 000 zł. Ponadto w ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka nie będzie wykonywała innych czynności, o których mowa w art. 113 ust. 13 ustawy.
Mając na względzie, że planowane przez Spółkę włączenie do oferty usług uzupełniających polegających na wykonaniu raportu z inspekcji nie zostało wyłączone ze zwolnienia wynikającego z art. 113 ust. 13 ustawy, a wartość sprzedaży z wykonywanej przez Spółkę działalności nie przekroczy w roku podatkowym kwoty 200 000 zł, wskazać należy, że Spółka będzie mogła nadal korzystać ze zwolnienia podmiotowego od podatku VAT, na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy, zarówno w odniesieniu do świadczenia Usługi związanej wyłącznie z wykonania raportu z inspekcji, jak i w odniesieniu do świadczenia Usługi Kompleksowej, czyli raport z inspekcji wraz z wykonaniem zabiegu zwalczania grzyba i pleśni w pomieszczeniach.
Jednakże podkreślić należy, że Spółka utraci prawo do skorzystania ze zwolnienia podmiotowego, w przypadku przekroczenia wartości sprzedaży, w prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym, określonej w art. 113 ust. 1 ustawy lub gdy zacznie wykonywać czynności, o których mowa w art. 113 ust. 13 ustawy.
Dodatkowe informacje
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywiste zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze zdarzeniem przyszłym podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right