Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 03-12-2024
Porada aktualna na dzień 03-12-2024
Data publikacji: 2024-07-24

Które wydatki związane z kupnem mieszkania mogą być kosztem w działalności gospodarczej

PROBLEM

Podatnik prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, kupił prywatnie wraz z małżonką lokal mieszkalny, który chce w całości użytkować jako biuro pod swoją działalność. Podatnik nie jest VAT-owcem. Prowadzi agencję pośrednictwa ubezpieczeniowego. Mieszkanie zostało kupione w stanie wykończonym od dewelopera i wymaga teraz wyposażenia (m.in. aneks kuchenny plus dodatkowe meble). Mieszkanie zostało oddane do używania w maju, jednak dopiero w lipcu został podpisany akt przeniesienia własności (wcześniej była umowa deweloperska). W okresie maj - czerwiec podatnik ponosił opłaty za media oraz koszty utrzymania części wspólnych. W tym okresie dokonywał zakupu zabudowy meblowej do aneksu kuchennego, zakup szaf do przechowywania dokumentów, biurek i innych mebli niezbędnych do prowadzenia działalności. Czy te wydatki mogą być kosztem w momencie poniesienia, mimo że umowa przeniesienia własności była podpisana dopiero w lipcu? Podatnik nie chce wprowadzać tej nieruchomości do działalności jako środek trwały. Jak podatnik powinien odnotować fakt używania tej nieruchomości do działalności gospodarczej? 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00