Czy postawiony w stan likwidacji środek trwały należy ująć w ewidencji pozabilansowej
PROBLEM
Jesteśmy jednostką budżetową - szkołą. We wrześniu rozpoczniemy inwestycję polegającą na wyburzeniu budynku, który widnieje w ewidencji środków trwałych i nie jest do końca zamortyzowany i postawieniu na jego miejscu pracowni plastycznych (sal lekcyjnych) i pomieszczenia „gospodarczego”. Budynek jest w złym stanie technicznym i będzie całkowicie zburzony, gdyż żaden z jego elementów nie nadaje się do wykorzystania i nie może być podstawą nowo zbudowanego obiektu (posiadamy ekspertyzę budowlaną). Na jakim koncie powinna zostać ujęta nie w pełni umorzona wartość likwidowanego środka trwałego? Czy postawiony w stan likwidacji środek trwały należy ująć w ewidencji pozabilansowej? Jak powinien wyglądać przebieg operacji związanych z likwidacją nie w pełni umorzonego środka trwałego? Kiedy powinno nastąpić zaprzestanie naliczania odpisów amortyzacyjnych od środka trwałego?
