Wyrok WSA w Krakowie z dnia 19 grudnia 2024 r., sygn. III SA/Kr 132/24
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Michna (spr.) Sędziowie WSA Jakub Makuch Asesor WSA Ewelina Dziuban Protokolant starszy referent Dominika Duda-Malik po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 grudnia 2024 r. sprawy ze skargi P. M. na uchwałę Rady Miejskiej w K. z dnia 14 grudnia 2023 r. nr LII/564/23 w przedmiocie odrzucenia wniosku o unieważnienie konkursu na stanowisko Kierownika SPZOZ w K. oddala skargę.
Uzasadnienie
Uzasadnienia
Wnioskiem z dnia 15 grudnia 2023 r. P. M. (dalej jako "skarżący") zwrócił się do Rady Miejskiej w K. o unieważnienie konkursu na stanowisko Kierownika SPZOZ w K.
Uchwałą nr LII/564/23 Rady Miejskiej w K. z dnia 14 grudnia 2023 r.:
- odrzucono wniosek (§ 1 uchwały) o unieważnienie konkursu na stanowisko Kierownika Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w K., przeprowadzonego w okresie od 23 sierpnia 2023 r. do 18 września 2023 r. na podstawie Zarządzenia nr 805/2023 Burmistrza Miasta K. z dnia 24 sierpnia 2023 r. w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko Kierownika Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w K. z przyczyn określonych w uzasadnieniu do niniejszej uchwały;
– wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Miasta K. (§ 2 uchwały);
– podano, że uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia (§ 3 uchwały).
W uzasadnieniu uchwały wskazano, że w odpowiedzi na ogłoszony przez Burmistrza Miasta K. konkurs na stanowisko Kierownika SPZOZ wpłynęły 3 oferty. W okresie od 23 sierpnia 2023 r. do 18 września 2023 r. zostało przeprowadzone postępowanie konkursowe na wskazane stanowisko. Komisja konkursowa analizując dokumentację złożoną przez kandydatów stwierdziła kompletność tylko dwóch ofert, które zostały zakwalifikowane do udziału w postępowaniu konkursowym. W wyniku rozmów kwalifikacyjnych i po przeprowadzonym tajnym głosowaniu Komisja konkursowa wyłoniła kandydata na stanowisko Kierownika SPZOZ i przedstawiła wyniki konkursu Burmistrzowi.
