Wyrok WSA w Lublinie z dnia 12 grudnia 2024 r., sygn. II SAB/Lu 155/24
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Joanna Cylc – Malec (sprawozdawca) Sędziowie Sędzia WSA Jacek Czaja Asesor sądowy Brygida Myszyńska – Guziur po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 12 grudnia 2024r. sprawy ze skargi F. L. na bezczynność Prezydenta Miasta w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej I. zobowiązuje Prezydenta Miasta do załatwienia wniosku F. L. z dnia [...] maja 2024r. w terminie 14 dni od daty zwrotu akt administracyjnych sprawy po uprawomocnieniu się wyroku; II. stwierdza, że bezczynność Prezydenta Miasta nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa; III. zasądza od Prezydenta Miasta na rzecz skarżącej F. L. kwotę 100 (sto) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
F. W. wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie w dniu 14 października 2024r. drogą elektroniczną skargę na bezczynność Prezydenta Miasta polegającą na nieudzieleniu jej informacji publicznej na wniosek z 15 maja 2024r.
Skarżąca we wskazanym wniosku domagała się udostępnienia na adres mailowy "rejestru decyzji o warunkach zabudowy od 29 maja 2023r. w formacie arkusza kalkulacyjnego".
Wyjaśniła, że w piśmie z 29 maja 2024r. organ poinformował ją, że z uwagi na konieczność analizy wnioskowanych informacji w celu określenia możliwości i zakresu ich udostępnienia termin udzielenia odpowiedzi zostaje przedłożony do 2 miesięcy.
Następnie w piśmie z 5 lipca 2024r. odpowiedział na wniosek, że "przedmiotowe żądanie nie może zostać zrealizowane na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r., poz. 902; dalej jako "u.d.i.p."), ponieważ wniosek nie dotyczy informacji publicznej. Przytoczył treść art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. "f" u.d.i.p., z którego - zdaniem organu- wynika, że udostępnieniu w trybie tej ustawy podlega wyłącznie informacja o prowadzonym rejestrze, o sposobie i zasadach udostępnienia danych zawartych w tym rejestrze, a nie sam rejestr jako instytucja prawna.
