Wyrok WSA w Krakowie z dnia 16 stycznia 2025 r., sygn. III SA/Kr 1326/24
Wymóg podania adresu zamieszkania mieszkańców gminy popierających obywatelską inicjatywę uchwałodawczą Rady Gminy Siepraw jest zgodny z prawem, gdyż stanowi środek weryfikacji uprawnionych sygnatariuszy, co mieści się w ustawowym zakresie regulacji przez rady gminy formalnych wymogów dla takich inicjatyw.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Michna (spr.) Sędziowie WSA Bogusław Wolas Asesor WSA Ewelina Dziuban Protokolant Starszy Referent Kinga Ładyga po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 stycznia 2025 r. sprawy ze skargi M. C. na uchwałę Rady Gminy Siepraw z dnia 26 lutego 2019 r., nr IV/37/19 w sprawie obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej w Gminie Siepraw oddala skargę.
Uzasadnienie
Rada Gminy Siepraw działając na podstawie art. 41a ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2024 r., poz. 1465) podjęła 26 lutego 2019 r. uchwałę nr IV/37/19 w sprawie obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej w Gminie Siepraw.
