Postanowienie NSA z dnia 8 października 2024 r., sygn. III OW 39/24
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Mirosław Wincenciak (spr.) sędzia NSA Małgorzata Masternak-Kubiak sędzia del. WSA Hanna Knysiak-Sudyka po rozpoznaniu w dniu 8 października 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej wniosku Marszałka Województwa [...] o rozstrzygnięcie sporu o właściwość pomiędzy Marszałkiem Województwa [...] a Starostą [...] w przedmiocie wskazania organu właściwego do wydania zezwolenia na przetwarzanie odpadów wskazać Marszałka Województwa [...] jako organ właściwy w sprawie.
Uzasadnienie
Marszałek Województwa [...] wystąpił do Naczelnego Sądu Administracyjnego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu o właściwość pomiędzy nim a Starostą [...], poprzez wskazanie Starosty [...] jako organu właściwego w sprawie załatwienia wniosku A. S.A. z siedzibą w [...] (dalej w skrócie: "Spółka") o wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów w procesie odzysku poza instalacjami na terenie działek o numerach ewidencyjnych: [...] Powyższe działki stanowią teren budowy na potrzeby realizacji inwestycji pod nazwą: "Budowa drogi krajowej nr [...] na odcinku [...]".
W uzasadnieniu wniosku Marszałek wskazał, że zgodnie z art. 41 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j.: Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm., dalej w skrócie: "u.o."), organem właściwym do wydania zezwolenia na zbieranie odpadów i zezwolenia na przetwarzanie odpadów jest:
