Wyrok WSA w Łodzi z dnia 22 stycznia 2025 r., sygn. III SA/Łd 779/24
Beneficjent naruszył zasady równego traktowania wykonawców unijnych podczas zamówień poprzez nieproporcjonalne wymagania zamówieniowe, skutkujące nałożeniem korekty finansowej oraz obowiązkiem zwrotu funduszy unijnych.
Dnia 22 stycznia 2025 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi – Wydział III w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Joanna Wyporska-Frankiewicz (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Ewa Alberciak, Sędzia WSA Anna Dębowska, Protokolant st. sekretarz sądowy Aneta Krawczyk, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 stycznia 2025 roku sprawy ze skargi M. B. na decyzję Zarządu Województwa Łódzkiego z dnia 20 sierpnia 2024 roku nr 5/O/KOFEŁ/2024 w przedmiocie określenia kwoty przypadającej do zwrotu oddala skargę.
Uzasadnienie
Decyzją z 20 sierpnia 2024 r. Zarząd Województwa Łódzkiego orzekł: w pkt 1, o uchyleniu w całości decyzji Centrum Obsługi Przedsiębiorcy nr 4/2024 z 6 marca 2024 r.; oraz, w pkt 2, określił kwotę przypadającą do zwrotu w wysokości 40 802,97 zł wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, liczonymi od dnia przekazania środków, tj. od dnia 22 lutego 2022 r. do dnia ich zwrotu, jako środki przeznaczone na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich, wykorzystane przez stronę niezgodnie z przeznaczeniem, z naruszeniem procedur, o których mowa w art. 184 u.f.p. w związku z realizacją projektu pn.: "Rozszerzenie oferty przedsiębiorstwa A. M.B. dzięki wdrożeniu innowacyjnej, elastycznej technologii produkcji jako forma ograniczenia skutków epidemii COVID-19", na podstawie umowy o dofinansowanie z dnia 12 marca 2021 r. zmienionej aneksem z dnia 4 kwietnia 2024 r., a w pkt 3 decyzji określił sposób zwrotu kwoty wskazanej w pkt 2 poprzez pomniejszenie wniosku końcowego o płatność na rzecz Beneficjenta o kwotę podlegającą zwrotowi wraz z odsetkami liczonymi jak w pkt 2.
