Postanowienie NSA z dnia 31 stycznia 2025 r., sygn. III OSK 2672/24
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Ewa Kwiecińska po rozpoznaniu w dniu 31 stycznia 2025 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej M. D. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 11 czerwca 2024 r., sygn. akt II SA/Wa 1156/23 w sprawie ze skargi M. D. na pismo Szefa Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji z dnia 7 kwietnia 2023 r. nr 2999/23 w przedmiocie nadania pracowniczego przydziału mobilizacyjnego postanawia: oddalić skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Postanowieniem z dnia 11 czerwca 2024 r., sygn. akt II SA/Wa 1156/23 Wojewódzki Sad Administracyjny w Warszawie odrzucił skargę M. D. (skarżąca) na pismo Szefa Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji z dnia 7 kwietnia 2023 r. nr 2999/23 w przedmiocie nadania pracowniczego przydziału mobilizacyjnego. W sprawie przyjęto następujący stan faktyczny i prawny.
Kartą mobilizacyjną wydaną [...] października 2022 r. przez Szefa Wojskowego Centrum Rekrutacji [...], na podstawie art. 531 ust. 5, 6, 8 i 9 w związku z art. 535 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz.U. z 2022 r., poz. 655), nadano skarżącej pracowniczy przydział mobilizacyjny na określone w karcie mobilizacyjnej stanowisko.
W piśmie z 25 stycznia 2023 r. skarżąca oświadczyła, że nie wyraża zgody na nadanie pracowniczego przydziału mobilizacyjnego, co wynika z konieczności sprawowania opieki nad małym dzieckiem. Jak wskazano w notatce Szefa Zarządu Zasobów Osobowych C-1 z 27 lutego 2023 r. nr 6803/23, ww. karta mobilizacyjna została odczytana skarżącej 22 lutego 2023 r., co oznacza nadanie pracowniczego przydziału mobilizacyjnego.
W piśmie z 8 marca 2023 r. skarżąca odwołała się od "decyzji" z dnia 27 lutego 2023 r. nr 6803/23 dotyczącej nadania jej pracowniczego przydziału mobilizacyjnego.
W odpowiedzi na powyższe Szef Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji w piśmie z 7 kwietnia 2023 r. nr 2999/23 poinformował stronę o treści przepisów ustawy o obronie Ojczyzny regulujących nadawanie pracowniczych przydziałów mobilizacyjnych i stwierdził, że skarżąca spełnia wymogi formalne do nadania takiego przydziału.
