Zastosowanie stawki 8,5% ryczałtu przy świadczeniu usług klasyfikowanych jako 74.90.20.0 PKWiU - Interpretacja indywidualna z dnia 5 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDST2-2.4011.249.2025.2.KK
Świadczenie usług podlegających klasyfikacji PKWiU 74.90.20.0, obejmujących pozostałe usługi profesjonalne i techniczne, kwalifikuje się do zastosowania stawki ryczałtu 8,5% zgodnie z ustawą o zryczałtowanym podatku dochodowym od osób fizycznych, pod warunkiem zgodności klasyfikacyjnej. Rozliczenia są poprawne, jeśli opisane usługi spełniają kryteria formalne i warunki ustawowe.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
15 kwietnia 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania uzyskiwanych przychodów z tytułu świadczonych usług w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%. Uzupełnił go Pan pismami z 20 i 28 maja 2025 r. (daty wpływu). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Świadczy Pan usługi związane z trzema głównymi obszarami: optymalizacją wyników (...), analizą biznesową oraz działaniami związanymi z pracą (...) (...).
W ramach świadczonych usług wykonuje profesjonalne usługi obejmujące następujące czynności:
-analiza danych i dokumentacji w celu przygotowania strategii podniesienia (...);
-współpraca przy tworzeniu (...) pracy, który będzie służył jako (...);
-wykorzystanie nowoczesnych technologii i narzędzi, takich jak (...), (...);
-identyfikacja szans na poprawę (...) poprzez odpowiednią optymalizację (...);
-znajdowanie luk i przewag, (...);
-rekomendacja odpowiednich narzędzi służących do poprawy wyników (...), w tym sposobu, w jaki można wykorzystywać (...);
-analizy biznesowe, przeprowadzanie wywiadów z interesariuszami i przekładaniem wymagań biznesowych na wymagania techniczne i modelowanie procesów biznesowych;
-przygotowywanie propozycji rozwiązań w formie plików tekstowych przekazywanych niezależnym zespołom programistów,
-mapowanie wymagań interesariuszy oraz projektowanie koncepcji w systemach wraz z przygotowaniem użytkowników do pracy z produktem;
-w związku z wykonywanymi usługami analitycznymi i projektanckimi współpraca z zespołem wytwarzającym oprogramowanie (bez pisania ani poprawiania kodu w żadnym aspekcie)
-współpraca z zespołem w celu zmiany sposobu organizacji pracy i usprawnienia jej zgodnie z metodykami zwinnymi (...), głównie (...) (pojęcie (...) oznacza wprowadzenie powtarzalnego, stałego rytmu, w którym zespół planuje, wykonuje i dostarcza produkt lub usługę w sposób zwinny);
-pomoc w przyjmowaniu zwinnych praktyk i metod, jednocześnie zaszczepiając odpowiednie wartości i mentalność odpowiednią do efektywnego i sprawnego realizowania celu zespołu;
-wspieranie kultury pracy w sposób bardziej efektywny, przejrzysty i spójny, a także umożliwienie osiągania lepszych wyników, rozwiązań i produktów/usług dla klientów poprzez implementacji technik i praktyk (...).
Uważa Pan, że świadczone usługi są klasyfikowane pod tym samym kodem PKWiU/ PKD, co wiąże się z zastosowaniem identycznej stawki podatkowej. W związku z powyższym nie zachodzi konieczność prowadzenia ewidencji umożliwiającej identyfikację rodzajów przychodów opodatkowanych różnymi stawkami ryczałtu.
Wniosek dotyczy roku bieżącego - 2025.
Zmiana formy opodatkowania została przez Pana dokonana w dniu 27 stycznia 2025 roku poprzez złożenie wniosku o zmianę wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Wniosek został prawidłowo przyjęty przez CEIDG, co potwierdza nadany numer referencyjny: (...). Zaznacza Pan, że nie sporządzał odrębnego pisma w formie fizycznej, gdyż wszelkie zmiany zostały przeprowadzone w sposób elektroniczny, zgodnie z procedurą oraz instrukcjami otrzymanymi od biura rachunkowego.
W Pana ocenie najbardziej odpowiednią kategorią dla działalności jest pozycja 74.90.20.0 – „Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane”.
Skrócony opis świadczonych usług:
Pana działalność obejmuje trzy główne obszary: usługi poprawiające (...), czynności związane z analizą biznesową i pomocą w wytwarzaniu i rozwoju produktów/usług w sposób zwinny, efektywny i wydajny ((...)). Wszystkie wymienione usługi łączy wspólny mianownik: są to usługi o charakterze specjalistycznym, wymagające zaawansowanej wiedzy w określonych dziedzinach.
Uzasadnienie wyboru kodu 74.90.20.0:
Kategoria 74.90.20.0 obejmuje „Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane” i znajduje się w sekcji M PKWiU – „Usługi profesjonalne, naukowe i techniczne”. Zgodnie z zasadami klasyfikacji PKWiU, kategoria ta jest przeznaczona dla usług, które nie mogą zostać przypisane do innych, bardziej specyficznych grupowań w ramach tej sekcji, takich jak usługi prawne i rachunkowo-księgowe (69), doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej (70.22), usługi inżynieryjne (71.1), usługi badań i analiz technicznych związanych z żywnością i atestami (71.20), badania naukowe i prace rozwojowe (72), działalności agencji reklamowych, reprezentowania mediów, ani pośrednictwa w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe (73). W ramach swojej działalności nie realizuje Pan tych usług.
Szeroki zakres tej pozycji pozwala na objęcie nią usług o charakterze doradczym i technicznym, które nie mieszczą się w węższych definicjach. W Pana ocenie, wszystkie trzy obszary działalności spełniają kryteria usług profesjonalnych i technicznych w rozumieniu PKWiU:
-optymalizacja (...), co czyni ją usługą o charakterze technicznym i profesjonalnym;
-analiza biznesowa to doradztwo specjalistyczne oparte na poznawaniu procesów systemowych, zbieraniu wymagań i wsparciu w projektowaniu funkcjonalnym, co wpisuje się w definicję usług profesjonalnych;
-praca (...) (...) łączy znajomość technik zwinnego rozwoju produktu/usług z aspektami organizacji pracy zespołów, co również mieści się w ramach usług profesjonalnych i technicznych.
Co istotne, kategoria 74.90.20.0 jest zgodna z podejściem interpretacyjnym stosowanym przez organy statystyczne i skarbowe. W przypadkach usług o charakterze interdyscyplinarnym, niepasujących do wąskich grupowań, organy te kierują się zasadą przypisania do kategorii residualnej, takiej jak wskazana przez Pana pozycja. Przykładem może być praktyka Głównego Urzędu Statystycznego, który w wyjaśnieniach dotyczących PKWiU podkreśla, że kategorie „gdzie indziej niesklasyfikowane” mają na celu objęcie usług nietypowych lub wieloaspektowych. W Pana opinii, kategoria 74.90.20.0 pozostaje jedyną, która w sposób kompleksowy najlepiej obejmuje wszystkie aspekty Pana działalności.
W poprzednim roku podatkowym (2024) uzyskał Pan przychody nieprzekraczające 2.000.000 euro, pochodzące wyłącznie z prowadzonej jednoosobowej działalności gospodarczej, bez udziału wspólników czy prowadzenia spółki.
Do wykonywanej przez Pana działalności nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Oprócz wskazanej działalności gospodarczej nie uzyskuje Pan innych dochodów podlegających opodatkowaniu. Od 2025 roku prowadzi Pan ewidencję przychodów zgodnie z obowiązującymi wymaganiami.
Pytanie
Czy wybrana przez Pana stawka zryczałtowanego podatku w wysokości 8,5% jest prawidłowo zastosowana do świadczonych usług, opisanych szczegółowo w opisie działalności?
Pana stanowisko w sprawie
Wskazał Pan, że nie będzie realizować takich usług jak: związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62 02.10.0 - nie jest doradcą w zakresie sprzętu komputerowego, nie doradza np. deweloperom, jakiego sprzętu powinni używać); związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01 1 - nie jest programistą i nie pisze kodu); objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2 - nie jest właścicielem praw autorskich do programu); w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1) itp.
Uważa Pan, że powadzona działalność usługowa spełnia warunki określone w art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy ryczałtowej. Grupa PKWiU, do której przyporządkowana jest jego działalność (74.90.20), jest zgodna z numerem PKD (74.90.Z). Kody te obejmują szeroki zakres działań profesjonalnych i technicznych, co sprawia, że usługi marketingu optymalizacyjnego, analizy biznesowej i (...) najlepiej się w nie wpisują, tym bardziej, że zgodnie ze stanem faktycznym nie mieszczą się w innych bardziej szczegółowych kategoriach PKD. W świetle powyższego profesjonalne usługi, które świadczy Pan dla firm spełniają warunki opodatkowania stawką 8,5% ryczałtu, zgodnie z ustawą o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy:
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
pozarolnicza działalność gospodarcza – pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o:
działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:
a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Z kolei, zgodnie z treścią art. 5b ust. 1 tej ustawy:
Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
1)odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
2)są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;
3)wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.
Zgodnie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
działalność usługowa – pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.
Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania.
Zgodnie z art. 8 ust. 1 tej ustawy:
Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
a)prowadzenia aptek,
b)(uchylona)
c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
d)(uchylona)
e)(uchylona)
f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
–jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Ponadto w art. 8 ust. 2 ww. ustawy wskazano:
Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
1)wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
2)wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
–w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Zostały one określone w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:
·8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Ponadto możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. Przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik.
Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia wynika, że świadczy Pan usługi w trzech głównych obszarach związanych z:
-optymalizacją (...),
-analizą biznesową,
-działaniami związanymi z pracą (...) (...).
Wskazał Pan, że są to usługi o charakterze specjalistycznym, wymagające zaawansowanej wiedzy w określonych dziedzinach. Dla wymienionych usług podał klasyfikację PKWiU 74.90.20.0, tj. „Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane”.
Mając na względzie powołane wyżej przepisy oraz treść wniosku stwierdzić należy, że jeśli faktycznie uzyskuje Pan przychody ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU w grupowaniu 74.90.20.0, właściwą stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jest stawka 8,5% określona w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Niniejsza interpretacja rozstrzyga wyłącznie zagadnienie objęte pytaniami. Inne kwestie poruszane we wniosku nie były przedmiotem oceny przez tut. organ.
Interpretacja została wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego).
Ponadto należy podkreślić, że w przypadku wskazania przez Pana nieprawidłowego symbolu PKWiU udzielona odpowiedź w drodze interpretacji indywidualnej nie będzie dawała Panu waloru ochronnego, o którym mowa w art. 14k – 14n Ordynacji podatkowej. Konsekwentnie, organ podatkowy może zakwestionować Pana rozliczenia, jeżeli okaże się, że stosuje Pan nieprawidłową stawkę.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem stanu faktycznego) podanym przez wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego organ nie przeprowadza postępowania dowodowego, lecz opiera się jedynie na stanie faktycznym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
