Mieszkańcy bloków z łatwiejszym dostępem do punktów ładowania pojazdów
Nowelizacja ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych ma ułatwić instalację punktów ładowania w budynkach wielorodzinnych. W określonych przypadkach wnioskodawcy sami będą mogli wystąpić z wnioskiem o sporządzenie wymaganej ekspertyzy, a procedury ulegną skróceniu.

Potrzeba zmian
Zakończyły się konsultacje publiczne i opiniowanie projektu ustawy o zmianie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych (dalej jako: projekt). Nowe regulacje mają w głównej mierze charakter dyscyplinujący względem działań zarządów nieruchomości.
Jak podkreśla Ministerstwo Klimatu i Środowiska ładowanie pojazdów elektrycznych w warunkach prywatnych obecnie wybiera ponad 80% właścicieli takich pojazdów w Polsce. Obowiązujące przepisy nie zapewniają jednak skutecznych mechanizmów umożliwiających sprawną realizację instalacji punktów ładowania.
Ekspertyza ważnym elementem procedury
Zgodnie z aktualnym brzmieniem ustawy z 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (dalej jako: ustawa), w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych, w których liczba samodzielnych lokali mieszkalnych jest większa niż trzy, punkt ładowania pojazdów elektrycznych o mocy mniejszej niż 11 kW instaluje się i eksploatuje (dalej jako: zarządca).
