Jaką umowę pracodawca może zawrzeć ze studentem
PROBLEM
Jaki rodzaj umowy należy zawrzeć ze studentką I roku studiów dziennych, która zgłosiła chęć odbycia nieodpłatnego, dobrowolnego stażu w naszej firmie? Studentka zgłosiła się z własnej inicjatywy – nie są to praktyki obowiązkowe ani w żaden sposób związane z programem studiów (branża niezwiązana z kierunkiem studiów). Chciałaby zdobyć pierwsze doświadczenie zawodowe i nabyć praktyczne umiejętności do przyszłego CV. Zależy jej również na otrzymaniu zaświadczenia potwierdzającego odbycie takiej praktyki oraz nabycie określonych kompetencji. W związku z tym proszę o informację, jaki rodzaj umowy byłby najwłaściwszy w przypadku takiej dobrowolnej współpracy niezwiązanej z uczelnią (np. umowa o praktykę studencką, umowa o wolontariat, inne rozwiązanie)? Czy taka umowa wymaga zgłoszenia do ZUS? Czy studentka podlega obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym lub zdrowotnym? Czy wymagane są jakieś szczególne dokumenty lub formalności, np. oświadczenie o statusie studenta, rejestracja jako wolontariusz, minimalne zapisy w umowie lub szczególny wzór zaświadczenia?
