Kiedy potrzebna jest zgoda mieszkańców na sprzedaż alkoholu w budynku wielorodzinnym
Zgoda na sprzedaż alkoholu w budynku mieszkalnym wielorodzinnym to nie tylko formalność – to wymóg ustawowy. Kto może ją wyrazić, czy można ją cofnąć i co się dzieje, gdy decyzja została wydana bez zgody? Odpowiadamy na najważniejsze pytania, analizując aktualne orzecznictwo i przepisy.
Do wniosku o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych należy dołączyć pisemną zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży ma być zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym (art. 18 ust. 6 pkt 3 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi; dalej: u.w.t.p.a.). Czy brak takiej zgody uniemożliwia wydanie stosownego zezwolenia? Co w sytuacji, w której organ administracji (wójt, burmistrz, prezydent miasta) wydał zezwolenie na sprzedaż alkoholu, mimo braku dołączenia do wniosku takiej zgody?
