Postanowienie WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 23 lipca 2025 r., sygn. II SAB/Go 75/25
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krzysztof Rogalski Sędziowie Sędzia WSA Grażyna Staniszewska (spr.) Asesor WSA Kamila Karwatowicz po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 23 lipca 2025 r. sprawy ze skargi S. w [...] na bezczynność Przewodniczącego [...] Rady Gminy [...] w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej postanawia odrzucić skargę.
Uzasadnienie
Pismem z dnia [...] maja 2025 r. Stowarzyszenie [...] z siedzibą w [...] wniosło skargę na bezczynność Przewodniczącego Komisji ds. Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w [...] M. R. w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej. Skarżąca wskazała, że w dniu [...] maja 2025 r. za pośrednictwem poczty elektronicznej złożyła wniosek o udostępnienie informacji publicznej następującej treści: "(...) Przewodniczący Komisji ds. Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w [...] ul. [...], WNIOSEK O UDOSTĘPNIEWNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMAGI PUBLICZNEJ na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej oraz art. 2 ust. 1 i art. 10 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, Szanowny Panie Przewodniczący, działając w imieniu Stowarzyszenia [...], niniejszym wnoszę o udostępnienie informacji publicznej związanej z posiedzeniem Komisji ds. Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w [...], które odbyło się w dniu [...] maja 2025 r. o godz. 11:00 w sali posiedzeń Rady Miejskiej. W szczególności wnoszę o udostępnienie: 1. Protokołu z posiedzenia komisji z dnia [...] maja 2025 r., zawierającego pełny przebieg obrad oraz listę obecności członków komisji i ewentualnych gości, 2. Pełnych treści skarg będących przedmiotem rozpatrzenia, tj.: o skargi na działalność Burmistrza [...], o skargi na działalność Komisji ds. Skarg, Wniosków i Petycji, 3. Korespondencji urzędowej związanej z ww. skargami, zarówno przychodzącej, jak i wychodzącej. 4. Opinii prawnych, ekspertyz oraz stanowisk prawników sporządzonych na potrzeby tego posiedzenia lub dotyczących rozpatrywanych skarg. 5. Wszelkich innych dokumentów, które były przedmiotem analizy lub odniesień podczas posiedzenia Komisji, 6. Informacji o wynikach posiedzenia komisji, w tym przyjętych stanowisk, rekomendacji oraz wniosków. Podkreślam, że wnioskowane dokumenty nie zostały dotychczas opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy [...], co stanowi naruszenie obowiązku wynikającego z art. 8 ust. 1 i ust. 3 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Wnoszę o udostępnienie powyższych informacji w formie elektronicznej na adres e-mail: [...] Na podstawie art. 13 ust. 1 ww. ustawy, wniosek powinien zostać rozpatrzony bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania (...)".
