Wyrok WSA w Opolu z dnia 27 sierpnia 2025 r., sygn. I SA/Op 271/25
Umieszczanie znaków towarowych napojów alkoholowych w formach rozpowszechnianych publicznie, jako element działań mających na celu ich popularyzację, stanowi reklamę w rozumieniu ustawy o wychowaniu w trzeźwości, co uzasadnia obowiązek uiszczania opłaty.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Aleksandra Sędkowska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Beata Kozicka Asesor sądowy WSA Anna Komorowska-Kaczkowska Protokolant Starszy inspektor sądowy Iwona Bergiel po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 sierpnia 2025 r. sprawy ze skargi "L." Spółki z o.o. w O. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Opolu z dnia 20 stycznia 2025 r., nr 1601-IOV-2.4107.2.2024 w przedmiocie określenia opłaty z tytułu świadczenia usług reklamy napojów alkoholowych za okres od 1 stycznia 2022 r. do 31 maja 2022 r. oddala skargę.
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi wniesionej przez L. Sp. z o.o. w O. (dalej określanej jako Spółka, Skarżąca, Strona) jest decyzja Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Opolu z 20.01.2025 r., wydana na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r., poz. 2383 ze zm. - dalej O.p), którą utrzymano w mocy decyzję Naczelnika Opolskiego Urzędu Skarbowego w Opolu z 28.06.2024 r. w sprawie określenia opłaty z tytułu reklamy napojów alkoholowych za okres od stycznia 2022 r. do maja 2022 r.
