Interpretacja indywidualna z dnia 3 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.491.2025.1.KW
Bank zatrudniający żołnierzy terytorialnej służby wojskowej i aktywnej rezerwy jest uprawniony do zastosowania ulgi podatkowej na podstawie art. 18eg ustawy o CIT, po spełnieniu określonych warunków formalnych dotyczących długości i dokumentacji okresu służby.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych w zakresie ustalenia czy Bank będzie uprawniony do dokonania odliczenia, o którym mowa w art. 18eg ustawy o CIT – jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
5 września 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 25 sierpnia 2025 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skorzystania z ulgi z tytułu zatrudnienia żołnierzy WOT.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest spółką akcyjną, bankiem krajowym prowadzącym działalność na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1646 z późn. zm.).
Wnioskodawca (...) instytucji finansowych (...) pracodawców (zatrudniającym obecnie (...) pracowników). Wnioskodawca realizuje misję odpowiedzialnego społecznie pracodawcy.
Wśród pracowników Banku są żołnierze terytorialnej służby wojskowej lub aktywnej rezerwy. Żołnierze terytorialnej służby wojskowej (OT) lub aktywnej rezerwy (AR), którzy zostają wezwani do pełnienia służby wojskowej, nie mogą wykonywać obowiązków w ramach stosunku pracy – co może wpływać na rytm pracy przedsiębiorstwa i stanowić obciążenie dla pracodawcy.
Mając to na uwadze, oraz w celu zwiększenia atrakcyjności terytorialnej służby wojskowej i liczebności Sił Zbrojnych RP ustawodawca wprowadził system preferencji dla pracodawców zatrudniających żołnierzy OT lub AR.
I tak, ustawą z dnia 1 października 2024r. o zmianie niektórych ustaw w celu wsparcia przedsiębiorców zatrudniających żołnierzy Obrony Terytorialnej lub żołnierzy Aktywnej Rezerwy (Dz. U. poz. 1585) wprowadzono ulgę podatkową, w art. 18eg ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: ustawa o CIT), polegającą na możliwości dokonania odliczeń od podstawy opodatkowania.
Wnioskodawca rozważa skorzystanie z powyższej ulgi podatkowej.
Rok podatkowy Banku jest zgodny z rokiem kalendarzowym. Jako że prawo do zastosowania ulgi przysługuje od 1 stycznia 2025 roku, Wnioskodawca planuje skorzystać z ulgi za 2025 rok.
Bank jako podatnik CIT, uzyskuje m.in. przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych. Bank, w tym celu zamierza pozyskać dokumentację (zaświadczenia, oświadczenia lub inne dowody) niezbędną do ustalenia prawa do odliczenia. Bank otrzymuje między innymi - na podstawie art. 89 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 825; dalej: Ustawa o obronie Ojczyzny) - informację o powołaniu danego pracownika do czynnej służby wojskowej. Zarówno terytorialna służba wojskowa jak i służba w aktywnej rezerwie jest czynną formą pełnienia służby wojskowej w myśl art. 130 ustawy o obronie Ojczyzny.
Pracownicy przedstawiają Bankowi jako pracodawcy również inne dokumenty usprawiedliwiające nieobecność np. zaświadczenia o przebytym szkoleniu, powołania do stawienia się w określonym terminie itp. Wnioskodawca zamierza również występować do właściwego Dowódcy Jednostki Wojskowej o zaświadczenie potwierdzające, że żołnierz pełni terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie wraz ze wskazaniem okresu jej pełnienia.
Alternatywnie, Wnioskodawca będzie przyjmował oświadczenia od pracowników potwierdzające okres pełnienia nieprzerwalnie terytorialnej służby wojskowej lub służby w aktywnej rezerwie.
Ponadto, Wnioskodawca zamierza weryfikować wobec każdego pracownika będącego żołnierzem OT lub AR:
- okres pełnienia nieprzerwalnie terytorialnej służby wojskowej lub służby w aktywnej rezerwie, na ostatni dzień roku podatkowego albo ostatni dzień zatrudnienia tego żołnierza w roku podatkowym,
- okres zatrudnienia w Banku na podstawie stosunku pracy.
Ulga przysługuje na zatrudnionego żołnierza OT i AR niebędącym wspólnikiem podatnika.
Dodatkowo, pracownikowi zgodnie z umową o pracę powinno przysługiwać miesięczne wynagrodzenie w wysokości co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w danym miesiącu na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Wnioskodawca również będzie badał spełnienie powyższych warunków.
Pytanie
Czy na podstawie wyżej opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego Bank będzie uprawniony do dokonania odliczenia, o którym mowa w art. 18eg ustawy o CIT?
Państwa stanowisko w sprawie
W ocenie Wnioskodawcy, opisane w stanie przyszłym warunki pozwalają na dokonanie przez Bank odliczenia, o którym mowa w art. 18eg ustawy o CIT.
UZASADNIENIE
Na podstawie ust. 1 art. 18eg ustawy o CIT podatnik uzyskujący przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych może odliczyć od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18, kwotę:
1) 12 000 złotych, jeżeli zatrudniony w ramach stosunku pracy żołnierz terytorialnej służby wojskowej, jak również żołnierz aktywnej rezerwy pełni co najmniej 1 rok nieprzerwanie terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie;
2) 15 000 złotych, jeżeli zatrudniony w ramach stosunku pracy żołnierz terytorialnej służby wojskowej, jak również żołnierz aktywnej rezerwy pełni co najmniej 2 lata nieprzerwanie terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie;
3) 18 000 złotych, jeżeli zatrudniony w ramach stosunku pracy żołnierz terytorialnej służby wojskowej, jak również żołnierz aktywnej rezerwy pełni co najmniej 3 lata nieprzerwanie terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie;
4) 21 000 złotych, jeżeli zatrudniony w ramach stosunku pracy żołnierz terytorialnej służby wojskowej, jak również żołnierz aktywnej rezerwy pełni co najmniej 4 lata nieprzerwanie terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie;
5) 24 000 złotych, jeżeli zatrudniony w ramach stosunku pracy żołnierz terytorialnej służby wojskowej, jak również żołnierz aktywnej rezerwy pełni co najmniej 5 lat nieprzerwanie terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie.
Ulga przewiduje więc możliwość odliczenia od podstawy opodatkowania kwoty 12 000 zł, jeśli zatrudniony w ramach stosunku pracy u przedsiębiorcy żołnierz OT lub AR pełni co najmniej rok nieprzerwanie terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie.
Ustawa zakłada wzrost wysokości ulgi z każdym rokiem nieprzerwanego pełnienia służby przez żołnierza OT i AR, do kwoty 24 000 zł, jeżeli pełni on staż służby wynoszący co najmniej 5 lat. Przy czym warunek, dotyczący okresu służby żołnierza OT lub AR, ustala się na ostatni dzień roku podatkowego albo ostatni dzień zatrudnienia tego żołnierza w roku podatkowym. Jednocześnie w ust. 4 ustawodawca wskazał, że podatnik, który przez cały rok podatkowy zatrudnia w ramach stosunku pracy co najmniej 5 pracowników, w przeliczeniu na pełne etaty, który nie jest mikroprzedsiębiorcą lub małym przedsiębiorcą, może podwyższać kwoty, o których mowa w ust. 1, o współczynnik 1,2.
W związku z tym, że Wnioskodawca zatrudnia (...) pracowników będzie mógł skorzystać z prawa do zastosowania podwyższonego współczynnika.
Jednocześnie kwota odliczenia, nie może przekroczyć dochodu osiągniętego przez podatnika w roku podatkowym z innych źródeł przychodów niż przychody z zysków kapitałowych. W przypadku, gdy podatnik poniósł w tym źródle za rok podatkowy stratę albo wielkość dochodu osiągniętego przez podatnika w tym źródle jest niższa od kwoty przysługujących mu odliczeń, podatnik może dokonać odliczenia, o którym mowa w zdaniu pierwszym, w najbliższych kolejno po sobie następujących 5 latach podatkowych, z tym że kwota odliczenia nie może przekroczyć w żadnym z tych lat wysokości dochodu osiągniętego w ramach innych źródeł przychodów niż przychody z zysków kapitałowych. Wnioskodawca będzie weryfikował okres zatrudnia każdego żołnierza.
Zgodnie bowiem z art. 18eg ust. 6 ustawy o CIT - jeżeli żołnierz terytorialnej służby wojskowej lub aktywnej rezerwy, o którym mowa w ust. 1, był zatrudniony w ramach stosunku pracy przez niepełny rok podatkowy, prawo do odliczenia przysługuje w wysokości 1/12 kwoty, o której mowa w ust. 1, za każdy pełny miesiąc kalendarzowy tego zatrudnienia.
Wnioskodawca uwzględni również postanowienia art. 18eg ust. 7 ustawy o CIT zgodnie z którym kwota odliczenia, o której mowa w ust. 1, przysługuje na każdego zatrudnionego w ramach stosunku pracy żołnierza terytorialnej służby wojskowej lub żołnierza aktywnej rezerwy, niebędącego wspólnikiem tego podatnika, któremu, zgodnie z umową o pracę, przysługuje miesięczne wynagrodzenie w wysokości co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w danym miesiącu na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.
W przypadku prowadzenia działalności w formie spółki niebędącej osobą prawną, za zatrudnionego, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie uważa się wspólnika tej spółki.
Natomiast w związku z wymogiem wynikającym z art. 18eg ust. 8 ustawy o CIT, tj. przedstawienia na żądanie organów podatkowych przez podatnika korzystającego z ulgi zaświadczenia, oświadczenia oraz innych dowodów niezbędnych do ustalenia prawa do odliczenia - Wnioskodawca na dzień wykazania ulgi będzie posiadał: - informację o powołaniu do czynnej służby wojskowej oraz - zaświadczenie potwierdzające, że żołnierz pełni terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie wraz ze wskazaniem okresu jej pełnienia albo oświadczenie pracownika potwierdzające okres pełnienia nieprzerwalnie terytorialnej służby wojskowej lub służby w aktywnej rezerwie.
W ocenie Wnioskodawcy zakres informacji i dokumentów, który zamierza pozyskiwać, pozwala z jednej strony na prawidłowe wykazanie wysokości odliczenia w zeznaniu podatkowym, a z drugiej na jej właściwe udokumentowanie - w przypadku żądania organu skarbowego.
Zgodnie bowiem z art. 180 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 z późn. zm.) jako dowód należy dopuścić wszystko, co może przyczynić się do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem. W związku z tym, należy wskazać, że katalog dowodów nie ma charakteru zamkniętego. Dla celów potwierdzenia przez Bank prawa do zastosowania ulgi zasadne jest zatem, posiadanie przez podatnika wszelkich dowodów potwierdzających przedmiotowe prawo (mogą więc to być zaświadczenia z jednostki wojskowej lub oświadczenia pracownika).
Mając zatem na uwadze powołane wyżej przepisy prawa, należy dojść do wniosku, że opisane w stanie przyszłym warunki pozwalają na dokonanie przez Bank odliczenia, o którym mowa w art. 18eg ustawy o CIT.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Ustawą z dnia 1 października 2024 r. o zmianie niektórych ustaw w celu wsparcia przedsiębiorców zatrudniających żołnierzy Obrony Terytorialnej lub żołnierzy Aktywnej Rezerwy (Dz. U. poz. 1585), która weszła w życie 1 stycznia 2025 r. wprowadzono przepisy mające zdynamizować rozwój gospodarczy kraju poprzez system ulg podatkowych. Należy do nich m.in. ulga z tytułu zatrudnienia żołnierzy terytorialnej służby wojskowej lub żołnierzy aktywnej rezerwy (dalej: „żołnierzy WOT”).
Regulacje dotyczącą tej ulgi zawiera dodany do ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tj. Dz. U. z 2025 r. poz. 278 ze zm., dalej: „updop”) art. 18eg, który w ust. 1 stanowi, że:
Podatnik uzyskujący przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych może odliczyć od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18, kwotę:
1) 12 000 złotych, jeżeli zatrudniony w ramach stosunku pracy żołnierz terytorialnej służby wojskowej, jak również żołnierz aktywnej rezerwy pełni co najmniej 1 rok nieprzerwanie terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie;
2) 15 000 złotych, jeżeli zatrudniony w ramach stosunku pracy żołnierz terytorialnej służby wojskowej, jak również żołnierz aktywnej rezerwy pełni co najmniej 2 lata nieprzerwanie terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie;
3) 18 000 złotych, jeżeli zatrudniony w ramach stosunku pracy żołnierz terytorialnej służby wojskowej, jak również żołnierz aktywnej rezerwy pełni co najmniej 3 lata nieprzerwanie terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie;
4) 21 000 złotych, jeżeli zatrudniony w ramach stosunku pracy żołnierz terytorialnej służby wojskowej, jak również żołnierz aktywnej rezerwy pełni co najmniej 4 lata nieprzerwanie terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie;
5) 24 000 złotych, jeżeli zatrudniony w ramach stosunku pracy żołnierz terytorialnej służby wojskowej, jak również żołnierz aktywnej rezerwy pełni co najmniej 5 lat nieprzerwanie terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie.
Według art. 18eg ust. 2 updop:
Warunek, o którym mowa w ust. 1, dotyczący okresu służby żołnierza terytorialnej służby wojskowej lub żołnierza aktywnej rezerwy, ustala się na ostatni dzień roku podatkowego albo ostatni dzień zatrudnienia tego żołnierza w roku podatkowym.
W świetle art. 18eg ust. 3 i 4 updop:
3. Podatnik będący mikroprzedsiębiorcą lub małym przedsiębiorcą w rozumieniu odpowiednio art. 7 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców może podwyższać kwoty, o których mowa w ust. 1, o współczynnik 1,5.
4. Podatnik, który przez cały rok podatkowy zatrudnia w ramach stosunku pracy co najmniej 5 pracowników, w przeliczeniu na pełne etaty, który nie jest mikroprzedsiębiorcą lub małym przedsiębiorcą, może podwyższać kwoty, o których mowa w ust. 1, o współczynnik 1,2.
Stosownie do art. 18eg ust. 5 updop:
Kwota odliczenia, o której mowa w ust. 1, 3 i 4, nie może przekroczyć dochodu osiągniętego przez podatnika w roku podatkowym z innych źródeł przychodów niż przychody z zysków kapitałowych. W przypadku gdy podatnik poniósł w tym źródle za rok podatkowy stratę albo wielkość dochodu osiągniętego przez podatnika w tym źródle jest niższa od kwoty przysługujących mu odliczeń, podatnik może dokonać odliczenia, o którym mowa w zdaniu pierwszym, w najbliższych kolejno po sobie następujących 5 latach podatkowych, z tym że kwota odliczenia nie może przekroczyć w żadnym z tych lat wysokości dochodu osiągniętego w ramach innych źródeł przychodów niż przychody z zysków kapitałowych.
Zgodnie natomiast z art. 18eg ust. 6 updop:
Jeżeli żołnierz terytorialnej służby wojskowej lub aktywnej rezerwy, o którym mowa w ust. 1, był zatrudniony w ramach stosunku pracy przez niepełny rok podatkowy, prawo do odliczenia przysługuje w wysokości 1/12 kwoty, o której mowa w ust. 1, za każdy pełny miesiąc kalendarzowy tego zatrudnienia.
Art. 18eg ust. 7 updop stanowi zaś, że:
Kwota odliczenia, o której mowa w ust. 1, przysługuje na każdego zatrudnionego w ramach stosunku pracy żołnierza terytorialnej służby wojskowej lub żołnierza aktywnej rezerwy, niebędącego wspólnikiem tego podatnika, któremu, zgodnie z umową o pracę, przysługuje miesięczne wynagrodzenie w wysokości co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w danym miesiącu na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. W przypadku prowadzenia działalności w formie spółki niebędącej osobą prawną, za zatrudnionego, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie uważa się wspólnika tej spółki.
Stosownie do art. 18eg ust. 8 updop:
Odliczenia dokonuje się w zeznaniu, o którym mowa w art. 27 ust. 1, podając numer PESEL żołnierzy terytorialnej służby wojskowej lub aktywnej rezerwy, liczbę miesięcy i lat nieprzerwanej służby w terytorialnej służbie wojskowej, informacje, czy podatnik jest mikroprzedsiębiorcą, małym przedsiębiorcą lub zatrudnia co najmniej 5 pracowników. Na żądanie organów podatkowych podatnik jest obowiązany przedstawić zaświadczenia, oświadczenia oraz inne dowody niezbędne do ustalenia prawa do odliczenia.
Jeżeli rok podatkowy podatnika jest krótszy lub dłuższy niż 12 miesięcy, wysokość przysługującego podatnikowi odliczenia ustala się jako iloczyn 1/12 kwot, o których mowa w ust. 1, oraz liczby miesięcy tego roku podatkowego podatnika (art. 18eg ust. 9 updop).
Z powyższych przepisów wynika, że ulga polega na dodatkowym odliczeniu od podstawy opodatkowania kwot wskazanych w art. 18eg ust. 1 updop.
Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest spółką akcyjną, bankiem krajowym. Wnioskodawca (...) instytucji finansowych (...) pracodawców (zatrudniającym obecnie (...) pracowników). Wśród pracowników Banku są żołnierze terytorialnej służby wojskowej lub aktywnej rezerwy. Żołnierze terytorialnej służby wojskowej (OT) lub aktywnej rezerwy (AR), którzy zostają wezwani do pełnienia służby wojskowej, nie mogą wykonywać obowiązków w ramach stosunku pracy - co może wpływać na rytm pracy przedsiębiorstwa i stanowić obciążenie dla pracodawcy. Wnioskodawca planuje skorzystać z ulgi za 2025 rok. Bank jako podatnik CIT, uzyskuje m.in. przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych. Bank, w tym celu zamierza pozyskać dokumentację (zaświadczenia, oświadczenia lub inne dowody) niezbędną do ustalenia prawa do odliczenia. Bank otrzymuje między innymi - informację o powołaniu danego pracownika do czynnej służby wojskowej. Pracownicy przedstawiają Bankowi jako pracodawcy również inne dokumenty usprawiedliwiające nieobecność np. zaświadczenia o przebytym szkoleniu, powołania do stawienia się w określonym terminie itp. Wnioskodawca zamierza również występować do właściwego Dowódcy Jednostki Wojskowej o zaświadczenie potwierdzające, że żołnierz pełni terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie wraz ze wskazaniem okresu jej pełnienia. Wnioskodawca będzie przyjmował oświadczenia od pracowników potwierdzające okres pełnienia nieprzerwalnie terytorialnej służby wojskowej lub służby w aktywnej rezerwie. Ponadto, Wnioskodawca zamierza weryfikować wobec każdego pracownika będącego żołnierzem OT lub AR:
- okres pełnienia nieprzerwalnie terytorialnej służby wojskowej lub służby w aktywnej rezerwie, na ostatni dzień roku podatkowego albo ostatni dzień zatrudnienia tego żołnierza w roku podatkowym,
- okres zatrudnienia w Banku na podstawie stosunku pracy.
Dodatkowo, pracownikowi zgodnie z umową o pracę powinno przysługiwać miesięczne wynagrodzenie w wysokości co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w danym miesiącu na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Wnioskodawca również będzie badał spełnienie powyższych warunków.
Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia, czy na podstawie wyżej opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego Bank będzie uprawniony do dokonania odliczenia, o którym mowa w art. 18eg ustawy o CIT.
Odnosząc się do powyższej wątpliwości Spółki wskazać należy, że zgodnie z art. 18eg ust. 2 updop, warunek, o którym mowa w ust. 1, dotyczący okresu służby żołnierza terytorialnej służby wojskowej lub żołnierza aktywnej rezerwy, ustala się na ostatni dzień roku podatkowego albo ostatni dzień zatrudnienia tego żołnierza w roku podatkowym.
Mając na względzie powyższe oraz przedstawione we wniosku okoliczności sprawy stwierdzić należy, że skoro Bank jako pracodawca:
- uzyskuje przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych,
- zatrudnia żołnierzy terytorialnej służby wojskowej lub aktywnej rezerwy, którzy zostają wezwani do pełnienia służby wojskowej,
- właściwie udokumentuje spełnienie warunków ulgi, w tym:
- pozyska dokumentację (zaświadczenia, oświadczenia lub inne dowody) niezbędne do ustalenia prawa do odliczenia,
- wystąpi do właściwego Dowódcy Jednostki Wojskowej o zaświadczenie potwierdzające, że żołnierz pełni terytorialną służbę wojskową lub służbę w aktywnej rezerwie wraz ze wskazaniem okresu jej pełnienia,
- będzie przyjmował oświadczenia od pracowników potwierdzające okres pełnienia nieprzerwalnie terytorialnej służby wojskowej lub służby w aktywnej rezerwie,
- zweryfikuje wobec każdego pracownika będącego żołnierzem OT lub AR:
- okres pełnienia nieprzerwalnie terytorialnej służby wojskowej lub służby w aktywnej rezerwie, na ostatni dzień roku podatkowego albo ostatni dzień zatrudnienia tego żołnierza w roku podatkowym,
- okres zatrudnienia w Banku na podstawie stosunku pracy,
- będzie stosował odliczenie tylko w stosunku do zatrudnionych w ramach stosunku pracy żołnierzy WOT (niebędącego wspólnikiem), którym przysługuje miesięczne wynagrodzenie w wysokości co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę
to spełnia tym samym warunki określone w art. 18eg ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Zatem Bank może zastosować ulgę z tytułu zatrudnienia żołnierzy WOT, o których mowa w tym przepisie.
W związku z powyższym, stanowisko Spółki uznano za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy :
- stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia ;
- zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Jednocześnie wskazać należy, że wydana interpretacja odnosi się ściśle do przedmiotu pytania. Inne kwestie wynikające z opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego oraz własnego stanowiska, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być, zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji Podatkowej, rozpatrzone.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
