Czy pylon reklamowy powinien zostać ujęty w księgach rachunkowych spółki z o.o. jako środek trwały
PROBLEM
Jesteśmy jedną ze stacji dealerskich zrzeszonych w sieci. Stację obowiązują jednolite zasady oznakowania stacji. Jednym z elementów są pylony reklamowe, które dostarczane są przez centralę. Centrala wystawia fakturę za bezterminową dzierżawę takiego pylonu. Opłata jest jednorazowa i stanowi około 50% wartości pylonu. Koszt montażu ponosi spółka. W związku z powyższym, że centrala nie opłaca podatku od nieruchomości od pylonu, podatek ten deklaruje i płaci spółka. 1. Jaką wartość spółka powinna przyjąć jako podstawę do podatku od nieruchomości? 2. Czy pylon reklamowy powinien zostać ujęty w księgach rachunkowych jako środek trwały i amortyzowany przez spółkę? Jeśli tak, to jaką wartość przyjąć do amortyzacji pylonu? 3. Czy ewentualnie koszt dzierżawy tego pylonu wraz z montażem powinien być potraktowany jako koszt bieżący (reklamowy)?
