eporadnia.infor.pl 1/2000 z 01.01.2000 [dodatek: eporadnia.infor.pl]
Porada aktualna
na dzień 05.12.2025
Data publikacji: 26.11.2025
Czy nowe regulacje Kodeksu pracy wymagają zmiany nazw stanowisk w przepisach wewnętrznych
PROBLEM
W regulaminie zatrudniania mamy w tabeli zaszeregowań następujące stanowiska: rektor, dziekan, kanclerz, kwestor, kierownik działu, główny specjalista, specjalista referent, robotnicy wykwalifikowani, pracownicy obsługi. W różnych publikacjach pojawiają się informacje, że nazwy stanowisk w regulaminach powinny być neutralne pod względem płci. Od 24 grudnia 2025 r. będziemy stosować w ogłoszeniach o pracę zapis neutralny np.: „zatrudnimy osobę na stanowisko: pracownik obsługi/referent”. Czy nazwy stanowisk w regulaminach muszą być zmienione na neutralne? Od jakiej daty ewentualnie obowiązuje taki wymóg i na podstawie jakich przepisów?
