Czy potwierdzenie sald należy sporządzić dla kontrahentów, którym jednostka przekazała zaliczki na poczet przyszłych dostaw
PROBLEM
Pytanie dotyczy potwierdzenia sald. Czy potwierdzenie sald należy sporządzić również dla kontrahentów, którym jednostka przekazała zaliczki na poczet przyszłych dostaw, udokumentowane fakturami VAT zaliczkowymi? Czy zarówno zaliczki zapłacone, jak i otrzymane stanowią rozrachunki z kontrahentami i powinny zostać objęte procedurą potwierdzania sald w ramach inwentaryzacji? Czy w potwierdzeniu salda zaliczki należy wykazać w kwocie brutto (z VAT), czy netto (bez VAT)? Co w sytuacji gdy z danym kontrahentem na moment potwierdzenia salda posiadamy zarówno należności z tytułu dostaw i usług, zobowiązania z tytułu dostaw i usług, zaliczki zapłacone na poczet przyszłych dostaw, jak i zaliczki otrzymane na poczet przyszłych dostaw? Czy w potwierdzeniu salda należy wykazać wszystkie typy tych rozrachunków?
