Interpretacja indywidualna z dnia 15 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4018.22.2025.2.MGO
Nabycie spółki D i poszerzenie PGK A o tę spółkę skutkuje utworzeniem nowej podatkowej grupy kapitałowej wymagającej uzyskania nowego Numeru Identyfikacji Podatkowej, przy zachowaniu prawa do posługiwania się tożsamą nazwą, jeśli jest zgodna z umową o utworzeniu grupy.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w zakresie zasad ewidencji i identyfikacji podatników i płatników jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
16 września 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
A sp. z o.o. (dalej: A) jest polskim podatnikiem i spółką dominującą w Podatkowej Grupie Kapitałowej A (dalej: PGK A), o której mówi art. 1a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 278 ze zm.) (dalej: ustawa o CIT). Do PGK A oprócz A należą B sp. z o.o. (dalej: B) i C sp. z o.o. (dalej: C). A posiada 100% udziałów zarówno w B jak i C.
Umowa o utworzeniu PGK A została zawarta … listopada 2022 r. i obowiązuje w latach 2023-2025, decyzja o zarejestrowaniu PGK A została wydana … grudnia 2022 r. Rokiem podatkowym PGK A jak i spółek ją tworzących jest rok kalendarzowy, a pierwszy rok podatkowy PGK A rozpoczął się 1 stycznia 2023 r.
W 2024 r. A nabyła spółkę D sp. z o.o. (dalej: D), która w 2025 r. rozpoczęła działalność operacyjną. Rokiem podatkowym D jest rok kalendarzowy. Również w przypadku D 100% jej udziałów posiada A. A na dzień złożenia niniejszego wniosku nie posiada udziałów w innych spółkach prawa handlowego, jednak nie jest wykluczone, że w przyszłości utworzy bądź nabędzie udziały w innych spółkach.
A, B i C planują w kolejnych latach nadal tworzyć podatkową grupę kapitałową, natomiast obecnie rozważane jest tworzenie podatkowej grupy kapitałowej (dalej: PGK) łącznie A, B, C jak i przez D. Powyższe oznacza ewentualne poszerzenie składu spółek tworzących podatkową grupę kapitałową o D.
Pytania w zakresie zasad ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (oznaczenie pytań jak we wniosku)
5) Jeśli odpowiedź na pytanie pierwsze będzie taka, że rozszerzenie składu PGK o D stanowi utworzenie nowej PGK, to: czy nowa PGK będzie musiała zarejestrować się jako nowy podatnik pod nowym Numerem Identyfikacji Podatkowej?
6) Jeśli odpowiedź na pytanie pierwsze będzie taka, że rozszerzenie składu PGK o D stanowi utworzenie nowej PGK, to: czy nowa PGK będzie mogła posługiwać się identyczną nazwą jak PGK A?
Państwa stanowisko w sprawie w zakresie zasad ewidencji i identyfikacji podatników i płatników
5) Biorąc pod uwagę, że art. 1a ust. 1 ustawy o CIT uznaje PGK za podatnika, to zdaniem Wnioskodawcy, w momencie kiedy dojdzie do powstania nowej PGK to będzie de facto nowym podatnikiem, który będzie musiał uzyskać nowy numer identyfikacji podatkowej.
6) Biorąc pod uwagę, że istnieją sytuacje, w których dwóch podatników ma identyczną nazwę/firmę, a o ich indywidualności i odróżnieniu na gruncie prawa podatkowego świadczy numer identyfikacji podatkowej, to zdaniem Wnioskodawcy ewentualna nowa PGK, której spółką dominującą będzie A może posługiwać się identyczną nazwą jak PGK A.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku w zakresie zasad ewidencji i identyfikacji podatników i płatników jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Przedmiotem interpretacji jest ocena Państwa stanowiska jedynie w zakresie zasad ewidencji i identyfikacji podatników i płatników. W pozostałym zakresie wniosku zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.
Jak stanowi art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 237 ze zm.), zwanej dalej „ustawą o NIP” lub „ustawą”:
Podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 2a, są obowiązani do dokonania zgłoszenia identyfikacyjnego do naczelnika urzędu skarbowego albo organu właściwego na podstawie odrębnych przepisów. Zgłoszenia identyfikacyjnego dokonuje się jednokrotnie, bez względu na rodzaj oraz liczbę opłacanych przez podatnika podatków, formę opodatkowania, liczbę oraz rodzaje prowadzonej działalności gospodarczej oraz liczbę prowadzonych przedsiębiorstw.
Na podstawie art. 5 ust. 2b pkt 2 ustawy o NIP:
Zgłoszenie identyfikacyjne podatników wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego zawiera dane uzupełniające: skróconą nazwę (firmę), wykaz rachunków bankowych lub imiennych rachunków w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, z wyjątkiem rachunku VAT w rozumieniu art. 2 pkt 37 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, adresy miejsc prowadzenia działalności, dane prowadzącego dokumentację rachunkową, w tym jego NIP, adres miejsca przechowywania dokumentacji rachunkowej, dane kontaktowe, a w przypadku osobowych spółek handlowych i podmiotów podlegających wpisowi do rejestru przedsiębiorców na zasadach określonych dla spółek osobowych - dane dotyczące poszczególnych wspólników, w tym ich identyfikatory podatkowe.
Stosownie do art. 5 ust. 3 ustawy o NIP:
Zgłoszenie identyfikacyjne podatników niebędących osobami fizycznymi zawiera: pełną i skróconą nazwę (firmę), formę organizacyjno-prawną, adres siedziby, numer identyfikacyjny REGON, organ rejestrowy lub ewidencyjny i numer nadany przez ten organ, wykaz rachunków bankowych lub imiennych rachunków w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, z wyjątkiem rachunku VAT w rozumieniu art. 2 pkt 37 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, adresy miejsc prowadzenia działalności, dane prowadzącego dokumentację rachunkową, w tym jego NIP, adres miejsca przechowywania dokumentacji rachunkowej oraz przedmiot wykonywanej działalności określony według obowiązujących standardów klasyfikacyjnych, a ponadto:
1) w przypadku zakładów (oddziałów) osób prawnych oraz innych wyodrębnionych jednostek wewnętrznych będących podatnikami - NIP oraz inne dane dotyczące jednostki macierzystej;
2) w przypadku spółek cywilnych, osobowych spółek handlowych i podmiotów podlegających wpisowi do rejestru przedsiębiorców na zasadach określonych dla spółek osobowych - dane dotyczące wspólników, w tym również identyfikator podatkowy poszczególnych wspólników;
3) w przypadku podatkowych grup kapitałowych - dane dotyczące spółek wchodzących w skład grupy, w tym również NIP nadane tym spółkom;
4) w przypadku grup VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług - dane dotyczące członków tej grupy.
W myśl art. 6 ust. 1 ustawy o NIP:
Podatnicy podatku od towarów i usług lub podatku akcyzowego są obowiązani dokonać zgłoszenia identyfikacyjnego przed dokonaniem pierwszej czynności podlegającej opodatkowaniu jednym z tych podatków, z tym że osoby fizyczne są obowiązane dokonać zgłoszenia identyfikacyjnego tylko w przypadku dokonywania zgłoszenia rejestracyjnego, o którym mowa w art. 96 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz.U. z 2025 r. poz. 126). Zgłoszenia identyfikacyjnego dokonuje się niezależnie od zgłoszenia rejestracyjnego.
Jak stanowi art. 6 ust. 1a ustawy o NIP:
Podatnicy, z wyłączeniem podatników, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1, oraz płatnicy podatków podlegający obowiązkowi ewidencyjnemu są obowiązani dokonać zgłoszenia identyfikacyjnego nie później niż w terminie przewidzianym do złożenia pierwszej deklaracji, zeznania, informacji bądź oświadczenia albo wraz z dokonaniem pierwszej wpłaty podatku lub zaliczki na podatek.
Na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy o NIP:
Podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 1, 1a i 10, oraz zarządca sukcesyjny mają obowiązek aktualizowania danych objętych zgłoszeniem identyfikacyjnym przez dokonanie zgłoszenia aktualizacyjnego do naczelnika urzędu skarbowego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana danych. W okresie od dnia śmierci przedsiębiorcy do dnia ustanowienia zarządu sukcesyjnego albo wygaśnięcia uprawnienia do powołania zarządcy sukcesyjnego, a także w okresie od dnia, w którym zarządca sukcesyjny przestał pełnić tę funkcję, do dnia powołania kolejnego zarządcy sukcesyjnego albo wygaśnięcia zarządu sukcesyjnego obowiązek aktualizowania danych za przedsiębiorstwo w spadku wykonują osoby, o których mowa w art. 14 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej i innych ułatwieniach związanych z sukcesją przedsiębiorstw (Dz. U. z 2021 r. poz. 170), dokonujące czynności, o których mowa w art. 13 tej ustawy. Podmioty wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego dokonują zgłoszenia aktualizacyjnego wyłącznie w zakresie danych uzupełniających wskazanych w art. 5 ust. 2b pkt 2.
Na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy o NIP:
1. Podatnicy są obowiązani podawać identyfikator podatkowy na dokumentach związanych z wykonywaniem zobowiązań podatkowych oraz niepodatkowych należności budżetowych, do których poboru są obowiązane organy podatkowe lub celne.
2. W sprawach dotyczących zobowiązań podatkowych oraz niepodatkowych należności budżetowych podatnicy mają obowiązek podawać identyfikator podatkowy na żądanie:
1) organów administracji rządowej i samorządowej;
2) organów Krajowej Administracji Skarbowej;
3) przedstawicieli Najwyższej Izby Kontroli;
4) banków i spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych;
5) stron czynności cywilnoprawnych;
6) płatników oraz inkasentów podatków i niepodatkowych należności budżetowych.
3. Płatnicy i inkasenci, o których mowa w ust. 2 pkt 6, są obowiązani żądać od podatników podania identyfikatora podatkowego i podawać go organom podatkowym na dokumentach związanych z wykonywaniem zobowiązań podatkowych oraz niepodatkowych należności budżetowych, do których poboru są obowiązane organy podatkowe lub celne.
4. Osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz inne podmioty będące podatnikami na podstawie przepisów prawa polskiego oraz ratyfikowanych umów międzynarodowych, których Rzeczpospolita Polska jest stroną, w tym także mające miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd za granicą, w przypadku uzyskania numeru służącego identyfikacji dla celów podatkowych lub ubezpieczeń społecznych w innym państwie, są obowiązane podawać ten numer na żądanie:
1) organów podatkowych;
2) (uchylony)
3) płatników podatków;
4) organów i instytucji ubezpieczeń społecznych;
5) podmiotów określonych w art. 42 ust. 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2025 r. poz. 163).
5. (uchylony)
Z opisu sprawy wynika, że … listopada 2022 r. zawarto umowę o utworzeniu PGK A do której należą A (spółka dominująca), B i C. A posiada 100% udziałów zarówno w B jak i C. Umowa PGK A obowiązuje w latach 2023-2025, decyzja o zarejestrowaniu PGK A została wydana … grudnia 2022 r. Rokiem podatkowym PGK A jak i spółek ją tworzących jest rok kalendarzowy, a pierwszy rok podatkowy PGK A rozpoczął się 1 stycznia 2023 r.
W 2024 r. A nabyła spółkę D, która w 2025 r. rozpoczęła działalność operacyjną. Rokiem podatkowym D jest rok kalendarzowy. Również w przypadku D 100% jej udziałów posiada A. A, B i C planują w kolejnych latach nadal tworzyć podatkową grupę kapitałową, natomiast obecnie rozważane jest tworzenie podatkowej grupy kapitałowej łącznie przez A, B, C jak i przez D. Powyższe oznacza ewentualne poszerzenie składu spółek tworzących podatkową grupę kapitałową o D.
Państwa wątpliwości w sprawie w zakresie zasad ewidencji i identyfikacji podatników i płatników w pierwszej kolejności dotyczą obowiązku rejestracji jako nowego podatnika pod nowym Numerem Identyfikacji Podatkowej w przypadku rozszerzenia PGK o D.
W tym miejscu należy wskazać, że w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 1, tj. w zakresie uznania, czy rozszerzenie składu PGK o D będzie stanowiło utworzenie nowej PGK, (...) 2025 r. wydałem interpretację znak: (...), w której stwierdziłem, że rozszerzenie składu podatkowej grupy kapitałowej o D będzie stanowiło utworzenie nowej podatkowej grupy kapitałowej. Nabycie przez Państwa spółki D i następnie rozszerzenie składu podatkowej grupy kapitałowej o spółkę D nie stanowi żadnej w wyjątków wymienionych w art. 1a ust. 6 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 278 ze zm., zwanej dalej: „ustawą o CIT”). Zatem rozszerzenie składu PGK o nabytą przez Państwa spółkę D stanowi powstanie nowej podatkowej grupy kapitałowej.
Skoro zatem rozszerzenie składu PGK o nabytą przez Państwa spółkę D stanowi powstanie nowej podatkowej grupy kapitałowej, to należy stwierdzić, że nowa PGK będzie nowym, odrębnym podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i tym samym będzie musiała złożyć zgłoszenie identyfikacyjne o nadanie nowego Numeru Identyfikacji Podatkowej.
W związku z powyższym Państwa stanowisko w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 5 jest prawidłowe.
Dalsze Państwa wątpliwości w sprawie dotyczą możliwości posługiwania się przez nową PGK, której spółką dominującą będzie A, identyczną nazwą jak PGK A.
Z treści wniosku wynika, że nowa PGK po poszerzeniu składu spółek tworzących podatkową grupę kapitałową o D, której spółką dominującą będzie A, chce posługiwać się identyczną nazwą jak PGK A.
Zgodnie z art. 1a ust. 1 ustawy o CIT:
Podatnikami mogą być również grupy co najmniej dwóch spółek prawa handlowego mających osobowość prawną, które pozostają w związkach kapitałowych, zwane dalej „podatkowymi grupami kapitałowymi”.
Stosownie do art. 1a ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT:
Podatkowa grupa kapitałowa jest podatnikiem, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
2) umowa o utworzeniu podatkowej grupy kapitałowej, zwana dalej „umową”:
a)została zawarta przez spółkę dominującą i spółki zależne, w formie pisemnej, na okres co najmniej 3 lat podatkowych,
b)została zarejestrowana przez naczelnika urzędu skarbowego.
W myśl art. 1a ust. 3 ustawy o CIT:
Umowa musi zawierać co najmniej:
1)wykaz spółek tworzących podatkową grupę kapitałową oraz wysokość ich kapitału zakładowego;
2)informację o udziałowcach (akcjonariuszach) i wysokości ich udziału w kapitale zakładowym w spółce dominującej i w spółkach zależnych tworzących podatkową grupę kapitałową, posiadających co najmniej 5% udziałów (akcji) tych spółek;
3)określenie czasu trwania umowy;
4)(uchylony);
5)określenie przyjętego roku podatkowego.
Jak stanowi przywołany już wyżej art. 5 ust. 3 ustawy o NIP:
Zgłoszenie identyfikacyjne podatników niebędących osobami fizycznymi zawiera: pełną i skróconą nazwę (firmę), formę organizacyjno-prawną, adres siedziby, numer identyfikacyjny REGON, organ rejestrowy lub ewidencyjny i numer nadany przez ten organ, wykaz rachunków bankowych lub imiennych rachunków w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, z wyjątkiem rachunku VAT w rozumieniu art. 2 pkt 37 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, adresy miejsc prowadzenia działalności, dane prowadzącego dokumentację rachunkową, w tym jego NIP, adres miejsca przechowywania dokumentacji rachunkowej oraz przedmiot wykonywanej działalności określony według obowiązujących standardów klasyfikacyjnych, a ponadto:
1)w przypadku zakładów (oddziałów) osób prawnych oraz innych wyodrębnionych jednostek wewnętrznych będących podatnikami - NIP oraz inne dane dotyczące jednostki macierzystej;
2)w przypadku spółek cywilnych, osobowych spółek handlowych i podmiotów podlegających wpisowi do rejestru przedsiębiorców na zasadach określonych dla spółek osobowych - dane dotyczące wspólników, w tym również identyfikator podatkowy poszczególnych wspólników;
3)w przypadku podatkowych grup kapitałowych - dane dotyczące spółek wchodzących w skład grupy, w tym również NIP nadane tym spółkom;
4)w przypadku grup VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług - dane dotyczące członków tej grupy.
Z powyższego wynika, że wskazanie „nazwy” PGK nie jest elementem szczególnie wymaganym przy zawieraniu umowy o utworzeniu PGK (art. 1a ustawy o CIT). Natomiast podanie pełnej nazwy podatnika (w analizowanej sprawie – PGK) jest obligatoryjnym elementem zgłoszenia identyfikacyjnego podatników niebędących osobami fizycznymi (art. 5 ust. 3 ustawy o NIP) i stanowi jeden z podstawowych elementów identyfikujących podatnika.
Podkreślić należy, że na zgłoszeniu identyfikacyjnym PGK, obowiązkowo należy wskazać w ramach danych składającego w pozycji dotyczącej danych identyfikacyjnych/nazwa pełna:
- nazwę własną zgodną z przyjętą w zarejestrowanej przez urząd skarbowy umowie o utworzeniu grupy, a jeśli nazwa nie została określona to:
PODATKOWA GRUPA KAPITAŁOWA, PŁATNIK - NAZWA PEŁNA PŁATNIKA GRUPY.
Odnosząc powyższe do sprawy należy stwierdzić, że posługiwanie się dotychczasową nazwą podatkowej grupy kapitałowej dla nowo utworzonej grupy będzie możliwe jeżeli nazwa ta będzie wskazana w umowie o utworzeniu grupy lub w przypadku braku takiego wskazania, jeżeli nazwa ta będzie zawierała nazwę płatnika ustanowionego dla nowo powstałej PGK.
W związku z powyższym Państwa stanowisko w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 6 należało uznać za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Wydana interpretacja dotyczy wyłącznie ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników. W zakresie podatku dochodowego od osób prawnych zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia oraz dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany z przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. Biorąc pod uwagę powyższe, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.
