Interpretacja indywidualna z dnia 15 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.841.2025.1.RK
Przychody z działalności gospodarczej sklasyfikowane pod PKWiU 70.22.20.0 jako pozostałe usługi zarządzania projektami podlegają opodatkowaniu 8,5% ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, o ile nie obejmują usług doradztwa związanych z zarządzaniem, które byłyby objęte stawką 15%.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
15 października 2025 r. wpłynął Pani wniosek z 15 października 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy określenia stawki ryczałtu.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Od 14 stycznia 2025 r. Wnioskodawczyni prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. Zgodnie z wpisem z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej jedynym kodem działalności jest 70.20.Z - Doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i pozostałe doradztwo w zakresie zarządzania.
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawczyni świadczy usługi mieszczące się w grupowaniu PKWiU oznaczone symbolem 70.22.20.0 - Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych.
W ramach działalności nie są świadczone usługi firm centralnych (head office); usługi doradztwa związane z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów (art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne).
Pierwszy przychód z tytułu prowadzonej działalności został osiągnięty 31 stycznia 2025 r.
Oświadczenie o wyborze formy opodatkowania w postaci zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne zostało złożone 14 stycznia 2025 r. wraz z wnioskiem o wpis do CEIDG.
Prowadzona działalność gospodarcza jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843).
Dla prowadzonej działalności gospodarczej są zachowane warunki określone w art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
W odniesieniu do wykonywanej działalności nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ww. ustawy.
Dla celów działalności gospodarczej prowadzona jest ewidencja ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, w której księgowane są faktury wystawione dla firm, dla których świadczone są usługi.
W ramach działalności gospodarczej świadczone są usługi polegające na kompleksowym zarządzaniu projektami w obszarze prac montażowych realizowanych na rzecz zleceniodawcy z branży elektroenergetycznej.
Zakres działań obejmuje wszystkie etapy cyklu życia projektu - od fazy planowania po nadzór nad dokumentacją powykonawczą - i koncentruje się na zapewnieniu terminowej, jakościowej i zgodnej z zakresem realizacji powierzonych zadań, tj.:
·określanie zakresu projektu - ten etap polega na zdefiniowaniu, co dokładnie ma zostać zrealizowane w ramach projektu. Proces ten obejmuje analizę celów wymagań technicznych, funkcjonalnych oraz zakresu rzeczowego. Identyfikowane są potrzeby interesariuszy i określane oczekiwania względem efektów końcowych. Tworzona jest dokumentacja wyjściowa zawierająca opis celów, wykaz produktów projektu, ograniczenia i założenia. Efektem jest sprecyzowany zakres projektu, który stanowi podstawę do dalszego planowania harmonogramu, kosztorysu oraz doboru wykonawców i dostawców. Określenie zakresu pozwala na uniknięcie niekontrolowanego rozszerzania prac w trakcie realizacji projektu;
·planowanie i harmonogramowanie prac montażowych - opracowanie szczegółowego harmonogramu realizacji robót montażowych z uwzględnieniem etapów, kolejności działań, przydziału zasobów oraz czasu trwania poszczególnych zadań. Harmonogram uwzględnia terminy dostaw kluczowych komponentów dostępność ekip wykonawczych, sprzętu specjalistycznego, wymaganych zezwoleń. Efektem tych działań jest szczegółowy harmonogram montażowy, który stanowi podstawę organizacji prac w terenie, koordynacji działań podwykonawców, nadzoru technicznego oraz kontroli postępu robót. Dobrze opracowany harmonogram umożliwia racjonalne wykorzystanie zasobów, minimalizuje ryzyko opóźnień i pozwala na efektywną realizację inwestycji zgodnie z przyjętym terminem i budżetem;
·podział działań i koordynacja prac montażowych - organizacja i przypisanie zadań zespołom wykonawczym zgodnie z harmonogramem i zakresem robót. Działania polegają na ustaleniu kolejności prac oraz przekazaniu odpowiedzialności za konkretne odcinki robót. Koordynacja obejmuje bieżące nadzorowanie postępu prac, reagowanie na pojawiające się trudności oraz synchronizowanie działań różnych ekip, aby unikać przestojów i kolizji oraz zapewnić terminowość działań. Efektem jest płynna realizacja prac montażowych;
·raportowanie postępów prac zleceniodawcy - raportowanie postępów prac polega na regularnym przygotowywaniu i przekazywaniu zleceniodawcy informacji dotyczących aktualnego stanu realizacji robót montażowych. Raporty zawierają informacje o zrealizowanych etapach prac, napotkanych trudnościach, wykorzystaniu zasobów, stopniu zaawansowania względem harmonogramu, a także wskazują ewentualne opóźnienia lub ryzyka. Efektem raportowania jest zapewnienie przejrzystości procesu realizacji projektu, możliwość bieżącej kontroli przez inwestora oraz wczesne reagowanie na potencjalne problemy;
·monitorowanie i obsługa zmian zakresu projektu - ten etap obejmuje identyfikację, rejestrowanie i analizę zmian wprowadzanych do zakresu projektu zgłaszanych przez zleceniodawcę lub wynikających z uwarunkowań technicznych. Zmiany podlegają ocenie pod kątem wpływu na harmonogram, koszty, dostępność zasobów i spójność z dokumentacją projektową. W razie potrzeby harmonogram, budżet i zakres są aktualizowane. Efektem tych działań jest pełna kontrola nad procesem zmian oraz zachowanie zgodności z założeniami projektowymi i wymaganiami inwestora;
·współpraca z osobami decyzyjnymi i podwykonawcami - utrzymywanie kontaktu z kluczowymi uczestnikami projektu - inwestorem, dostawcami i podwykonawcami. Działania te polegają na bieżącym przekazywaniu informacji, uzgadnianiu decyzji organizacyjnych oraz koordynowaniu zakresu robót pomiędzy różnymi podmiotami. Efektem jest płynny przepływ informacji i zintegrowane podejście do realizacji projektu w złożonym środowisku wykonawczym, co przekłada się na jakość i terminowość prac;
·kierowanie bieżącymi sprawami związanymi z realizacją projektu - zarządzanie realizacją projektu obejmujące: kontrolę postępu prac montażowych, organizację pracy ekip, rozwiązywanie bieżących problemów technicznych oraz podejmowanie decyzji operacyjnych. Wymaga to ciągłego nadzoru nad pracami w terenie, dostępnością zasobów, terminowością dostaw oraz reagowania na wszelkie nieprzewidziane sytuacje - np. awarie, opóźnienia logistyczne. Efektem skutecznego kierowania jest zachowanie ciągłości realizacji robót, unikanie przestojów, eliminacja opóźnień oraz utrzymanie zgodności wykonania z dokumentacją projektową;
·nadzór nad dokumentacją projektową - kontrolowanie kompletności dokumentacji projektowej. Obejmuje to zarówno dokumentację techniczną (rysunki, schematy), jak i formalną (protokoły, uzgodnienia, decyzje administracyjne). Dokumentacja jest na bieżąco aktualizowana i dostępna dla wszystkich zainteresowanych stron. Efektem sprawowanego nadzoru jest uporządkowany, kompletny i zgodny ze stanem faktycznym zestaw dokumentów, niezbędny do wykonania i odbioru inwestycji, audytów oraz ewentualnych późniejszych prac modernizacyjnych.
Pytanie
Czy przychody z działalności gospodarczej, opisanej we wniosku, kwalifikują się do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?
Pani stanowisko w sprawie
Przychody z działalności gospodarczej, opisanej we wniosku, kwalifikują się do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Świadczone usługi stanowią działalność usługową w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Przychód osiągany w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej z tytułu świadczonych usług sklasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 70.22.20.0, podlega opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych przy zastosowaniu stawki 8,5%.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Przy czym, według art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
W myśl art. 5a pkt 6 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność zarobkową:
a) wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b) polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c) polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e-1g, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
Zauważyć należy, że wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Wobec tego, dla zastosowania właściwej stawki ryczałtu do przychodów uzyskanych z prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU.
Stawki ryczałtu zostały określone w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) ww. ustawy:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 15% przychodów ze świadczenia usług firm centralnych (head office); usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów.
Według art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu.
Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.
W myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy:
Użyte w ustawie określenie działalność usługowa oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji wyrobów i usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r, poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556) z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Co do zasady - w myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, przychody z działalności usługowej mogą być opodatkowane stawką w wysokości 8,5%, o ile usługi te nie są objęte inną stawką wymienioną w art. 12 tej ustawy, a także jeśli świadczenie tych usług nie zostało wyłączone z opodatkowania na podstawie art. 8 ww. ustawy.
W odniesieniu do wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70) należy wskazać, że symbol „ex” oznacza, że w ramach grupowania 70 opodatkowaniu stawką 15% podlegają wyłącznie usługi wymienione w tym przepisie, tj. usługi doradztwa związane z zarządzaniem, a pozostałe usługi opodatkowane będą stawką 8,5%.
Pozostałe usługi, klasyfikowane według rozporządzenia Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) w dziale 70 nie zostały wymienione w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zatem opodatkowaniu stawką ryczałtu 15% podlegają usługi:
·klasa 70.10 - Usługi firm centralnych (head offices) i holdingów, z wyłączeniem holdingów finansowych;
·kategoria 70.22.1 - Usługi doradztwa związane z zarządzaniem wraz z zawartymi w klasyfikacji podkategoriami i pozycjami, z wyłączeniem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.).
Natomiast stawką 8,5% opodatkowane będą pozostałe usługi wymienione w Dziale 70 niezwiązane z „usługami firm centralnych (head offices)” a także „usługami doradztwa związanymi z zarządzaniem”, tj.:
·klasa 70.21 - Usługi w zakresie stosunków międzyludzkich (public relations) i komunikacji,
·kategoria 70.22.2 - Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych,
·kategoria 70.22.3 - Pozostałe usługi doradztwa związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Z opisu sprawy wynika, że w ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczy Pani usługi sklasyfikowane wg PKWiU 70.22.20.0 - Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych, które polegają na:
·określaniu zakresu projektu;
·planowaniu i harmonogramowaniu prac montażowych;
·podziale działań i koordynacji prac montażowych;
·raportowaniu postępów prac zleceniodawcy;
·monitorowaniu i obsłudze zmian zakresu projektu;
·współpracy z osobami decyzyjnymi i podwykonawcami;
·kierowaniu bieżącymi sprawami związanymi z realizacją projektu;
·nadzorze nad dokumentacją projektową.
Wskazała Pani też, że nie świadczy usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70).
Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy i powyższe przepisy prawa wskazać należy, że skoro świadczone usługi zostały przez Panią sklasyfikowane wg PKWiU pod symbolem 70.22.20.0 - Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych i nie stanowią usług doradztwa związanych z zarządzaniem - to uzyskane przychody podlegają opodatkowaniu wg 8,5% stawki ryczałtu, określonej w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zastrzec jednak należy, że gdyby wykonywane przez Panią usługi były usługami doradztwa związanymi z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), wówczas do uzyskiwanych przychodów sklasyfikowanych wg PKWiU 70.22.20.0 - Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych, zastosowanie miałaby 15% stawka ryczałtu określona w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Przy wydawaniu interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na stanie faktycznym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Interpretacja została wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikowała Pani świadczone usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji. Przyporządkowanie do wskazanej klasyfikacji zostało podane jako element opisu stanu faktycznego.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pani do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
