Interpretacja indywidualna z dnia 9 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.576.2025.1.MR1
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych w zakresie ustalenia czy Spółka – każdorazowo po skorzystaniu z Ulgi IP – jest i będzie uprawniona do pomniejszania dostępnego Aktywa B+R z art. 18d ust. 8 Ustawy o CIT o kwotę odliczenia z tytułu art. 18db ust. 1 Ustawy o CIT zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego – jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
15 października 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 10 października 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie stosowania ulgi na innowacyjnych pracowników.
Treść wniosku jest następująca :
Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego
A. sp. z o.o. (dalej: „Spółka”, „A.”) jest podmiotem działającym w ramach B. (dalej “B.”). Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest (…). Spółka prowadzi działalność wspierającą (…).
W Polsce Spółka prowadzi działalność badawczo-rozwojową, o której mowa w art. 4a pkt 26 Ustawy o CIT, czyli działalność twórczą obejmującą badania naukowe lub prace rozwojowe, podejmowaną w sposób systematyczny w celu zwiększenia zasobów wiedzy oraz wykorzystania zasobów wiedzy do tworzenia nowych zastosowań (dalej: „Działalność B+R”). Z tego względu, Spółka koncentruje się na tworzeniu i doskonaleniu rozwiązań technologicznych wykorzystywanych w obszarach takich jak: analiza danych, automatyzacja procesów, logistyka medyczna, zarządzanie łańcuchem dostaw, wizualizacja danych oraz rozwój narzędzi predykcyjnych dla usług serwisowych.
Spółka korzystała i planuje korzystać z odliczenia, o którym mowa w art. 18d-18e (dalej: “Ulga B+R”) oraz art. 18db Ustawy o CIT (dalej: „Ulga na Innowacyjnych Pracowników”, „Ulga IP”).
Spółka zatrudnia(ła) i będzie zatrudniać w przyszłości specjalistów na podstawie umów o pracę, umowy o dzieło i/lub umowy zlecenie, którzy co najmniej połowę ogólnego czasu pracy mogą przeznaczać na Działalność B+R (dalej: „Specjaliści B+R”). Spółka prowadzi ewidencję czasu pracy w podziale na poszczególne projekty. Spółka odprowadza(ła) i będzie odprowadzać zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych dla tych specjalistów zgodnie z art. 31a-31b, art. 32, art. 38 oraz art. 41 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tj. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 z późn. zm., dalej: „Ustawa o PIT”) i w konsekwencji była oraz będzie zobowiązana do obliczania i pobierania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz zryczałtowanego podatku, wskazanych w art. 18db ust. 2 Ustawy o CIT, na zasadach wynikających z przepisów Ustawy o PIT (dalej: „Zaliczki PIT”). Spółka składa(ła) i zamierza składać deklarację PIT-4R. Jednocześnie należy zaznaczyć, że rok podatkowy jest tożsamy z rokiem kalendarzowym i trwa od 1 stycznia do 31 grudnia.
Spółka na gruncie art. 18d ust. 8 Ustawy o CIT dysponuje kwotą kosztów kwalifikowanych do Ulgi B+R pozostających do odliczenia:
a)w Uldze B+R w latach kolejnych (zgodnie z art. 18d ust. 1 w zw. z art. 18d ust. 8 Ustawy o CIT); i/lub
b)w ramach Ulgi IP (na podstawie art. 18db ust. 1 Ustawy o CIT)
(dalej: „Aktywo B+R”). Spółka planuje skorzystać z wygenerowanego Aktywa B+R i nie wyklucza, że = w przyszłości również będzie generować Aktywo B+R. Spółka po ewentualnym skorzystaniu z Ulgi IP zamierza pomniejszać dostępne Aktywo B+R o wysokość Zaliczek PIT będących podstawą rozliczenia Ulgi IP, tj. Zaliczki PIT niewpłacone na rachunek Urzędu Skarbowego w wyniku korzystania z Ulgi na Innowacyjnych Pracowników będą odejmowane od sumy kosztów kwalifikowanych pozostałych do rozliczenia.
Dla przykładu, wg aktualnego zeznania CIT-8 za 2024 r. podstawa opodatkowania Spółki w roku podatkowym 2024 wynosiła (…) zł, natomiast suma kosztów kwalifikowanych do Ulgi B+R stanowi (…) zł. Zatem przy założeniu, że Spółka nie wygenerowała Aktywa B+R w latach poprzednich, aktualne Aktywo B+R wygenerowane za 2024 r. wynosi (…) zł. Pod tym względem, po skorzystaniu z Ulgi IP, Spółka zamierza kalkulować dostępne Aktywo B+R następująco:
A.Koszty kwalifikowane pozostałe do odliczenia w kolejnych latach – (…) zł (art. 18d ust. 8 zdanie drugie),
B.Potencjalna wartość ulgi na innowacyjnych pracowników (19%) – (…) zł (art. 18db ust. 1),
C.Wartość zakwalifikowanych zaliczek PIT (założenie na potrzeby przykładu) – (…) zł,
D.Pozostała dostępna wartość ulgi na innowacyjnych pracowników – 0 zł (B - C),
E.Koszty kwalifikowane pozostałe do odliczenia w kolejnych latach po skorzystaniu z Ulgi na innowacyjnych pracowników – (…) zł (A - C).
Spółka wskazuje ponadto, iż:
1.spełnia oraz będzie spełniać wszystkie warunki do korzystania z Ulgi B+R wskazane w art. 18d-e Ustawy o CIT i dokonuje (oraz zamierza dokonać w przyszłości) odliczenia tej ulgi spełniając wszystkie ustawowe wymogi związane z rozliczeniem przedmiotowego mechanizmu;
2.Zaliczki PIT pobrane od dochodu (przychodu) osób fizycznych będących Specjalistami B+R pochodzą z tytułu:
a)stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej, spółdzielczego stosunku pracy oraz wypłacanego przez podatnika zasiłku pieniężnego z ubezpieczenia społecznego;
b)wykonywania usług na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło;
c)praw autorskich (jeśli dotyczy);
3.przez osoby fizyczne rozumie osoby fizyczne bezpośrednio zaangażowane w działalność badawczo-rozwojową, których czas:
a)pracy przeznaczony na realizację działalności badawczo-rozwojowej pozostający w ogólnym czasie pracy w danym miesiącu wynosi co najmniej 50% (w rozumieniu przepisów prawa pracy); lub
b)przeznaczony na wykonanie usługi w zakresie działalności badawczo-rozwojowej na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło w danym miesiącu, pozostający w całości czasu przeznaczonego na wykonanie usługi wynosi co najmniej 50%;
4.nie jest i nie zamierza być zakładem pracy chronionej, zatrudniającym osoby niepełnosprawne;
5.nie utraciła statusu zakładu pracy chronionej w okresie ostatnich 5 lat;
6.nie przysługuje jej zwrot podatkowy z tytułu poniesienia straty lub osiągnięcia dochodu niższego niż kwota przysługującego jej odliczenia w pierwszym roku prowadzenia działalności gospodarczej;
7.Spółka nie uzyskuje oraz nie planuje uzyskiwać przychodów z zysków kapitałowych, a w razie ich potencjalnego uzyskania nie zamierza korzystać z odliczenia w ramach tzw. Ulgi na Innowacyjnych Pracowników (która została określona w art. 18db Ustawy o CIT) w stosunku do tych przychodów.
Wniosek ma na celu potwierdzenie stanowiska Wnioskodawcy wskazanego w zaprezentowanym pytaniu odnoszącym się do opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego na gruncie aktualnie obowiązujących przepisów.
Pytanie
Czy na gruncie przedstawionego opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Spółka – każdorazowo po skorzystaniu z Ulgi IP – jest i będzie uprawniona do pomniejszania dostępnego Aktywa B+R z art. 18d ust. 8 Ustawy o CIT o kwotę odliczenia z tytułu art. 18db ust. 1 Ustawy o CIT zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego?
Państwa stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawcy, na gruncie przedstawionego opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym Spółka – każdorazowo po skorzystaniu z Ulgi IP – jest i będzie uprawniona do pomniejszania dostępnego Aktywa B+R z art. 18d ust. 8 Ustawy o CIT o kwotę odliczenia z tytułu art. 18db ust. 1 Ustawy o CIT zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego.
Przepisy odnośnie Ulgi B+R oraz Ulgi na Innowacyjnych Pracowników
Zgodnie z art. 4a pkt 26 Ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 278 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”), działalność badawczo-rozwojowa oznacza działalność twórczą obejmującą badania naukowe lub prace rozwojowe, podejmowaną w sposób systematyczny w celu zwiększenia zasobów wiedzy oraz wykorzystania zasobów wiedzy do tworzenia nowych zastosowań.
Zgodnie z art. 18d ust. 1 Ustawy o CIT, podatnik uzyskujący przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych odlicza od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18 Ustawy o CIT, koszty uzyskania przychodów poniesione na działalność badawczo-rozwojową (dalej: „koszty kwalifikowane”). Kwota odliczenia nie może w roku podatkowym przekraczać kwoty dochodu uzyskanego przez podatnika z przychodów innych niż przychody z zysków kapitałowych.
Zgodnie z art. 18d ust. 8 i 9 Ustawy o CIT, odliczenia dokonuje się w zeznaniu za rok podatkowy, w którym poniesiono koszty kwalifikowane. W przypadku gdy podatnik poniósł za rok podatkowy stratę albo wielkość dochodu podatnika jest niższa od kwoty przysługujących mu odliczeń, odliczenia - odpowiednio w całej kwocie lub w pozostałej części - dokonuje się w zeznaniach za kolejno następujące po sobie sześć lat podatkowych następujących bezpośrednio po roku, w którym podatnik skorzystał lub miał prawo skorzystać z odliczenia. Dokonując odliczenia, o którym mowa w zdaniu drugim, uwzględnia się kwoty pomniejszeń, o których mowa w art. 18db ust. 1 Ustawy o CIT. Przepisu art. 18d ust. 8 zdanie drugie i trzecie nie stosuje się, jeżeli podatnik wykaże w zeznaniu kwotę przysługującą mu zgodnie z art. 18da Ustawy o CIT.
Ustawą z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (dalej: „Ustawa Zmieniająca”) wprowadzono do Ustawy o CIT art. 18db, zgodnie z którym podatnicy posiadający nierozliczoną w roku poprzednim Ulgę B+R mogą odliczyć Zaliczki PIT Specjalistów B+R, z tytułu:
- stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej, spółdzielczego stosunku pracy,
- wykonywania usług na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło,
- praw autorskich.
Zgodnie z art. 18db ust. 3 Ustawy o CIT, osobami fizycznymi, od których Zaliczek PIT można dokonać ww. odliczenia są osoby fizyczne bezpośrednio zaangażowane w działalność badawczo-rozwojową, których czas:
- pracy przeznaczony na realizację działalności badawczo-rozwojowej pozostający w ogólnym czasie pracy w danym miesiącu wynosi co najmniej 50%; lub
- przeznaczony na wykonanie usługi w zakresie działalności badawczo-rozwojowej na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło w danym miesiącu, pozostający w całości czasu przeznaczonego na wykonanie usługi wynosi co najmniej 50%.
Stosownie do art. 18db ust. 4 Ustawy o CIT przedmiotowe pomniejszenie kwot wskazanych w art. 18db ust. 2 Ustawy o CIT, przysługuje począwszy od miesiąca następującego bezpośrednio po miesiącu, w którym podatnik złożył zeznanie do końca roku podatkowego, w którym zostało złożone to zeznanie.
Stanowisko Wnioskodawcy
Zdaniem Wnioskodawcy, na gruncie przedstawionego opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym Spółka – każdorazowo po skorzystaniu z Ulgi IP – jest i będzie uprawniona do redukowania dostępnego Aktywa B+R z art. 18d ust. 8 Ustawy o CIT o kwotę odliczenia z tytułu art. 18db ust. 1 Ustawy o CIT zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego.
Jak wynika z przedstawionego opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, Spółka zatrudnia i będzie zatrudniać Specjalistów B+R realizujących Działalność B+R. W przypadku Specjalistów B+R, których czas pracy przeznaczony na bezpośrednią realizację Działalności B+R będzie wynosił co najmniej 50% „ogólnego czasu pracy”, Spółka zamierza skorzystać z przysługującego jej uprawnienia do pomniejszania Zaliczek PIT zgodnie z art. 18db Ustawy o CIT. Na gruncie art. 18d ust. 8 i 9 Ustawy o CIT (…) dokonując odliczenia, o którym mowa w zdaniu drugim, uwzględnia się kwoty pomniejszeń, o których mowa w art. 18db ust. 1 Ustawy o CIT.
W myśl art. 18db ust. 1 Ustawy o CIT podatnikowi przysługuje prawo do pomniejszania Zaliczek PIT podlegających przekazaniu na rachunek urzędu skarbowego o iloczyn kwoty nieodliczonej i stawki podatku obowiązującej tego podatnika w danym roku podatkowym. Tym samym, ustawodawca wskazał w treści art. 18db ust. 1 Ustawy o CIT wzór, niezbędny do kalkulacji odliczenia określając go jako iloczyn kwoty nieodliczonej i stawki podatku obowiązującej podatnika w danym roku podatkowym.
Zdaniem Wnioskodawcy, art. 18d ust. 8 (zdanie trzecie) należy traktować zgodnie z wykładnią literalną tj.: „dokonując odliczenia, o którym mowa w zdaniu drugim, uwzględnia się kwoty pomniejszeń, o których mowa w art. 18db ust. 1.”
Zdaniem Wnioskodawcy, powyższe sprowadza się do tego, że podatnik rozliczający Ulgę IP powinien obniżyć koszty kwalifikowane pozostałe do odliczenia w ramach ulgi B+R na podstawie art. 18d ust. 8 ustawy o CIT o dokonane odliczenie z tytułu art. 18db ust. 1 ustawy o CIT, co ilustruje poniższy przykład:
A.Koszty kwalifikowane pozostałe do odliczenia w kolejnych latach - 1 000 000 zł (art. 18d ust. 8 zdanie drugie),
B.Potencjalna wartość ulgi na innowacyjnych pracowników (gdy stawka podatku wynosi 19%) = 190 000 zł (art. 18db ust. 1),
C.Wartość zakwalifikowanych zaliczek PIT za dany miesiąc, na potrzeby przykładu - 40 000 zł,
D.Pozostała dostępna wartość ulgi na innowacyjnych pracowników - 150 000 zł (B - C),
E.Koszty kwalifikowane pozostałe do odliczenia w kolejnych latach po skorzystaniu z Ulgi na innowacyjnych pracowników za dany miesiąc - 960 000 zł (A - C).
Spółka dodatkowo wskazuje, że prawidłowość zastosowania wykładni literalnej wielokrotnie została potwierdzona przez sądy administracyjne, co wskazuje na ugruntowaną linię orzeczniczą. Przykładowo, Wnioskodawca pragnie przywołać wyrok WSA w Krakowie z dnia 23 kwietnia 2024 r., o sygn. akt: I SA/Kr 238/24:
„W orzecznictwie sądowo-administracyjnym prezentuje się koncepcję, iż przepisy o zwolnieniach, ulgach czy przywilejach podatkowych muszą być interpretowane zarówno bez dokonywania wykładni rozszerzającej, jak i zawężającej, czyli zgodnie z literalnym brzmieniem danego przepisu. Powyższe wynika z tego, że z jednej strony, w zakresie stosowania wszelkiego rodzaju ulg podatkowych należy uwzględnić art. 84 Konstytucji dotyczący zasady powszechności opodatkowania, a każdy wyjątek od tej zasady, w tym także ulga podatkowa, nie może być interpretowany dowolnie, ani uzupełniany w drodze interpretacji o treść, której nie zawiera. Niedopuszczalne jest doszukiwanie się intencji ustawodawcy i stwarzanie na takiej podstawie norm wykraczających poza literalne brzmienie przepisu. Przywileje podatkowe jako wyjątki od zasady powszechności opodatkowania muszą być interpretowane bez dokonywania wykładni rozszerzającej, czyli bez przekraczania językowego znaczenia przepisu.
Jednocześnie tego rodzaju regulacje nie mogą podlegać również wykładni zawężającej, czyli nie mogą być rozumiane węziej niż wynika to z językowego brzmienia przepisu. Przepisy tego rodzaju stanowią wyjątki od zasady powszechności opodatkowania, lecz należy zauważyć, że z drugiej strony, przyznają uprawnienia i w związku z tym, nie powinny być interpretowane zawężająco (por. B. Brzeziński, Podstawy wykładni prawa podatkowego, Gdańsk 2008, s. 333; L. Morawski, Zasady wykładni prawa, Toruń 2010, s. 208).
Wobec powyższego formułuje się twierdzenie, że przepisy o przywilejach podatkowych, jako stanowiące wyjątek od zasady powszechności opodatkowania i jednocześnie przyznające określone uprawnienia - muszą być interpretowane zarówno bez dokonywania wykładni rozszerzającej, jak i zawężającej (wyroki NSA z: 2 lutego 2021 r., II FSK 2383/18; 6 października 2020 r., II FSK 998/18; 13 maja 2020 r., II FSK 2644/19; 19 lutego 2019 r., IIFSK 622/17; 24 września 2003 r., III SA 2667/01; 23 kwietnia 2010 r., II FSK 2147/08; 26 listopada 2013 r., II FSK 2967/11; 17 października 2018 r., II FSK 2902/16). To oznacza, że należy je poddawać interpretacji ścisłej, innymi słowy rygorystycznej lub dosłownej. Poddanie interpretacji ścisłej nie oznacza interpretacji zawężającej (jak to uczynił organ), lecz interpretacji dosłownej, czyli respektującej literalne brzmienie przepisu.”
Wnioskodawca pragnie przywołać również poniższe interpretacje indywidualne, w których pozytywnie oceniono stanowiska podatników w omawianej kwestii:
- interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: „DKIS”) z dnia 15 listopada 2024 r., sygn. 0111-KDIB1-3.4010.625.2024.1.MBD;
- interpretacja indywidualna DKIS z dnia 29 października 2024 r., sygn. 0111-KDIB1-3.4010.554.2024.1.AN;
- interpretacja indywidualna DKIS z dnia 10 października 2024 r., sygn. 0114-KDIP2-1.4010.501.2024.1.MR1.
W tym kontekście, zdaniem Wnioskodawcy, na gruncie przedstawionego opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym Spółka – każdorazowo po skorzystaniu z Ulgi IP – jest i będzie uprawniona do pomniejszania dostępnego Aktywa B+R z art. 18d ust. 8 Ustawy o CIT o kwotę odliczenia z tytułu art. 18db ust. 1 Ustawy o CIT zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
W odniesieniu do powołanych przez Państwa interpretacji indywidualnych, oraz wyroków sądów administracyjnych, stwierdzić należy, że są one rozstrzygnięciami wydanymi w konkretnych sprawach, osadzonych w określony stanach faktycznych/zdarzeniach przyszłych i tylko do nich się odnoszących.
Powołane interpretacje oraz orzeczenia sądu nie stanowią źródła prawa, wiążą strony w konkretnej indywidualnej sprawie, więc zawartych w nich stanowisk organów podatkowych nie można wprost przenosić na grunt innej sprawy. Każdą sprawę tut. Organ jest zobowiązany rozpatrywać indywidualnie.
W tym miejscu zauważyć należy, że rolą organu jest wyłącznie interpretacja przepisów prawa podatkowego, a nie badanie poprawności dokonanych wyliczeń i podanych kwot, zatem w niniejszej interpretacji organ nie dokonywał oceny poprawności wyliczenia wskazanego w uzasadnieniu wniosku.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.
