Interpretacja indywidualna z dnia 17 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.765.2025.1.MBD
Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy wydatki Spółki na nabycie Produktów promocyjnych, które zostaną sprzedane na rzecz Uczestników Akcji Promocyjnej za cenę 1 zł stanowić będą koszt uzyskania przychodu dla Wnioskodawcy jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
7 października 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 15 września 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą (…) (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (VAT) i polskim rezydentem podatkowym w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.
Wnioskodawca specjalizuje się w (…), (…). Wnioskodawca w celu pozyskania nowych zleceń, jak i nowych klientów zamierza w ramach akcji promocyjnej (dalej: „Akcja promocyjna”) do każdej umowy wykonania (…), której przedmiotem jest zaprojektowanie oraz wykonanie przez Wnioskodawcę (…) (dalej: „Umowa”) oferować sprzedaż wielofunkcyjnego urządzenia (…) (dalej: „X”) lub roweru (dalej: „Rower”, dalej łącznie X i Rower jako „Produkt promocyjny”) w promocyjnej cenie za 1 zł.
Zasady Akcji promocyjnej znajdują się w obowiązującym regulaminie promocji „Produkt promocyjny za 1 zł” (dalej: „Regulamin”) dostępnym na stronie internetowej Wnioskodawcy oraz w siedzibie Wnioskodawcy. Akcja promocyjna trwa od (...) 2025 r. do odwołania, a udział w mogą brać osoby fizyczne działający jako konsumenci (dalej: „Uczestnicy”). Uczestnik może przystąpić do Akcji Promocyjnej poprzez oświadczenie o zapoznaniu się z treścią Regulaminu i przystąpieniu do Akcji promocyjnej, złożone w formie pisemnej przy zawarciu Umowy.
Promocja przeznaczona jest dla Uczestników, którzy w okresie obowiązywania Akcji promocyjnej zawarli Umowę i jednocześnie przystąpili do Akcji promocyjnej, a następnie spełnili wszelkie obowiązki wynikające z Umowy, w szczególności: nie skorzystali z prawa do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny, terminowo odebrali przesyłki zawierające elementy (…), udostępnili punkt montażu w sposób umożliwiający nieprzerwane wykonanie montażu, podpisali protokół odbioru (…) oraz dokonali terminowej zapłaty wynagrodzenia w pełnej wysokości. Uczestnik spełniający warunki Akcji promocyjnej, nabywa prawo do zakupu Produktu promocyjnego w obniżonej cenie 1,00 zł (słownie: jeden złoty) brutto. Uczestnik zobowiązany jest do zapłaty ceny za Produkt promocyjny w formie przelewu środków pieniężnych na rachunek bankowy Wnioskodawcy w terminie 7 dni od dnia przesłania Uczestnikowi faktury VAT. Produkt promocyjny zostanie dostarczony Uczestnikowi na adres wskazany w Umowie lub inny adres wskazany przez Uczestnika w terminie 30 dni od dnia zapłaty wynagrodzenia wynikającego z Umowy w pełnej wysokości.
Wydatki na nabycie Produktów promocyjnych są ponoszone z majątku własnego Spółki oraz nie są Spółce zwracane w żadnej formie. Wydatki na zakup Produktów promocyjnych są realizowane na podstawie umowy zawartej z podmiotem dostarczającym Produkty promocyjne Spółce i będą udokumentowane fakturami, Spółka będzie także posiadała potwierdzenia dokonania zapłaty za nabyte Produkty promocyjne. Produkty promocyjne zostaną zakupione po cenie rynkowej, wyższej od 1 zł brutto. Nabywane Produkty promocyjne będą służyły Spółce do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
W warunkach gospodarki rynkowej, którą cechuje stale rosnąca konkurencja, Spółka podejmuje ustawicznie działania marketingowe zmierzające do zwiększenia jej rozpoznawalności oraz oferowanych przez nią usług, co w efekcie ma prowadzić do zwiększenia obrotów lub przynajmniej do podtrzymania popytu na dotychczasowym poziomie. Działania marketingowe (w tym organizacja Akcji promocyjnej) również wpływają pozytywnie na budowanie relacji z klientami, na ich lojalność, a co za tym idzie na wygenerowanie większego zysku. Działania podejmowane przez Spółkę są wyłącznie w celu zwiększenia sprzedaży i atrakcyjności usług Spółki, oraz utrzymania określonej pozycji na rynku. Pozostają zatem w bezpośrednim związku z prowadzoną przez Spółkę działalnością i mają na celu zwiększenie przychodów osiąganych przez Spółkę. Udzielenie rabatu i sprzedaż Produktu promocyjnego - X lub Roweru za 1 zł ma uzasadnienie ekonomiczne - oferowane przez Wnioskodawcę na podstawie Umowy usługi co do których dołączony jest Produkt promocyjny są znacznie większej wartości niż wartość rynkowa oferowanego za 1 zł Produktu promocyjnego tj. X czy Roweru. Akcja promocyjna ma zachęcić klientów do wybrania oferty Spółki.
Pomiędzy Wnioskodawcą i podmiotami nabywającymi Produkty promocyjne - X oraz Rower nie istnieją powiązania, o których mowa w art. 32 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 775, dalej: „Ustawa o VAT”) i art. 11a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 278, dalej: „Ustawa o CIT”).
Pytanie
Czy wydatki Spółki na nabycie Produktów promocyjnych, które zostaną sprzedane na rzecz Uczestników Akcji Promocyjnej za cenę 1 zł stanowić będą koszt uzyskania przychodu dla Wnioskodawcy? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
Państwa stanowisko w sprawie
Wydatki Spółki na nabycie Produktów promocyjnych, które zostaną sprzedane na rzecz Uczestników Akcji Promocyjnej za cenę 1 zł stanowić będą koszt uzyskania przychodu dla Wnioskodawcy.
Zasady kwalifikowania wydatków do kosztów uzyskania przychodów określają przepisy art. 15 oraz 16 Ustawy o CIT.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 zdanie pierwsze Ustawy o CIT, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 Ustawy o CIT. Jak wynika z art. 15 ust. 4 Ustawy o CIT, koszty uzyskania przychodów bezpośrednio związane z przychodami, poniesione w latach poprzedzających rok podatkowy oraz w roku podatkowym, są potrącalne w tym roku podatkowym, w którym osiągnięte zostały odpowiadające im przychody.
Z powyższych przepisów wynika, że kosztami uzyskania przychodów są wszelkie racjonalne i gospodarczo uzasadnione nakłady i wydatki związane bezpośrednio lub pośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą, których celem jest osiągnięcie przychodów bądź zabezpieczenie lub zachowanie źródła przychodów. Aby wydatek mógł zostać zaliczony do kosztów, należy zatem ocenić jego związek z prowadzoną działalnością gospodarczą oraz możliwością osiągnięcia przychodu lub zachowania źródła tego przychodu. Poniesiony wydatek może przyczynić się do osiągnięcia przychodu w okresie ponoszenia kosztów lub w przyszłości.
Kosztami mogą być zarówno koszty uzyskania przychodów pozostające w bezpośrednim związku z uzyskiwanymi przychodami, jak i koszty uzyskania przychodów, inne niż koszty bezpośrednio związane z przychodami (pozostające w związku pośrednim, tzw. koszty pośrednie) - jeżeli zostanie wykazane, że zostały w sposób racjonalny poniesione w celu osiągnięcia przychodów, nawet wówczas, gdy z obiektywnych powodów przychód nie zostanie osiągnięty.
Ponadto, zgodnie z utrwaloną interpretacją powyższych przepisów Ustawy o CIT, aby dany wydatek mógł być zaliczany do kosztów uzyskania przychodów muszą być łącznie spełnione następujące warunki:
- został poniesiony przez podatnika, tj. w ostatecznym rozrachunku musi zostać pokryty z zasobów majątkowych podatnika (nie stanowią kosztu uzyskania przychodu podatnika wydatki, które zostały poniesione na działalność podatnika przez osoby inne niż podatnik),
- jest definitywny (rzeczywisty), tj. wartość poniesionego wydatku nie została podatnikowi w jakikolwiek sposób zwrócona,
- został właściwie udokumentowany,
- nie może znajdować się w grupie wydatków, których zgodnie z art. 16 ust. 1 Ustawy o CIT, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów.
W analizowanym stanie faktycznym Spółka ponosi wydatki na nabycie Produktów promocyjnych, które są następnie sprzedawane po promocyjnej cenie 1 zł brutto w ramach Akcji promocyjnej po spełnieniu przez Uczestnika warunków Akcji promocyjnej określonych w Regulaminie. Jak Spółka wykazywała w uzasadnieniu do pytania nr 1, sprzedaż Produktów promocyjnych po cenach preferencyjnych jest elementem strategii marketingowej Spółki. Sprzedaż przez Spółkę Produktów promocyjnych ma prowadzić do zwiększenia obrotów lub przynajmniej do podtrzymania popytu na dotychczasowym poziomie. Działania marketingowe (w tym organizacja Akcji promocyjnej) również wpływają pozytywnie na budowanie relacji z klientami, na ich lojalność, a co za tym idzie na wygenerowanie większego zysku. Działania podejmowane przez Spółkę są wyłącznie w celu zwiększenia sprzedaży i atrakcyjności usług Spółki, oraz utrzymania określonej pozycji na rynku. Pozostają zatem w bezpośrednim związku z prowadzoną przez Spółkę działalnością i mają na celu zwiększenie przychodów osiąganych przez Spółkę. Udzielenie rabatu i sprzedaż Produktu promocyjnego - X lub Roweru za 1 zł ma uzasadnienie ekonomiczne - oferowane przez Wnioskodawcę na podstawie Umowy usługi co do których dołączony jest Produkt promocyjny są znacznie większej wartości niż wartość rynkowa oferowanego za 1 zł Produktu promocyjnego tj. X czy Roweru. Akcja promocyjna ma zachęcić klientów do wybrania oferty Spółki.
W związku z tym, zdaniem Wnioskodawcy, wydatki związane z zakupem Produktów promocyjnych, które będą sprzedawane po cenie preferencyjnej będzie można uznać w całości za koszty uzyskania przychodów, ponieważ:
- sprzedaż Produktów promocyjnych po preferencyjnych cenach ma prowadzić do zwiększenia obrotów Spółki lub przynajmniej do podtrzymania popytu na dotychczasowym poziomie, a działania podejmowane przez Spółkę są wyłącznie w celu zwiększenia sprzedaży i atrakcyjności usług Spółki oraz utrzymania określonej pozycji na rynku - nabycie Produktów promocyjnych pozostaje zatem w bezpośrednim związku z prowadzoną przez Spółkę działalnością i ma na celu zwiększenie przychodów osiąganych przez Spółkę;
- wydatki na nabycie Produktów promocyjnych są ponoszone z majątku własnego Spółki;
- wydatki na nabycie Produktów promocyjnych nie są Spółce zwracane w żadnej formie;
- wydatki na nabycie Produktów promocyjnych są realizowane na podstawie umowy zawartej z podmiotem dostarczającym produkty Spółce i będą udokumentowane fakturami; Spółka będzie także posiadała potwierdzenia dokonania zapłaty za nabyte Produkty promocyjne;
- wydatki nie będą znajdowały się w grupie wydatków, których zgodnie z art. 16 ust. 1 Ustawy o CIT.
W związku z powyższym, Spółka będzie uprawniona do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na nabycie Produktów promocyjnych w ramach Akcji promocyjnej. Podobne stanowisko w odniesieniu do ustalenia kosztów uzyskania przychodów związanych z transakcjami, w których stosowane były preferencyjne ceny, zostało wyrażone m.in. w przytoczonych w uzasadnieniu do stanowiska Wnioskodawcy do pytania nr 1 interpretacjach indywidualnych Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 12 lipca 2019 r., sygn. 0111-KDIB1-1.4010.191.2019.3.MF, z 22 kwietnia 2020 r., sygn. 0114-KDIP2-2.4010.37.2020.2.PP/SJ oraz z 19 kwietnia 2019 r., sygn. 0112-KDIL3-1.4011.85.2019.2.AGR.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 278 ze zm. dalej: „ustawa o CIT”),
kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1. Koszty poniesione w walutach obcych przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia kosztu.
Definicja sformułowana przez ustawodawcę ma charakter ogólny. Z tego względu każdorazowy wydatek poniesiony przez podatnika powinien podlegać indywidualnej analizie w celu dokonania jego kwalifikacji prawnej. Wyjątkiem jest jedynie sytuacja, gdy ustawa wyraźnie wskazuje jego przynależność do kategorii kosztów uzyskania przychodów lub wyłącza możliwość zaliczenia go do tego rodzaju kosztów. W pozostałych przypadkach należy natomiast zbadać istnienie związku przyczynowego pomiędzy poniesieniem kosztu a powstaniem przychodu ze źródła przychodu lub realną szansą powstania przychodu podatkowego, bądź też zachowaniem albo zabezpieczeniem źródła jego uzyskiwania.
Innymi słowy oznacza to, że dla kwalifikacji prawnej danego kosztu istotne znaczenie ma cel, w jakim został poniesiony. Wydatek zostanie uznany za koszt uzyskania przychodów, jeżeli pomiędzy jego poniesieniem, a powstaniem, zwiększeniem bądź też możliwością powstania przychodu istnieje związek przyczynowy.
W świetle powyższego, aby wydatek poniesiony przez podatnika stanowił dla niego koszt uzyskania przychodu, muszą być spełnione następujące warunki:
- został poniesiony przez podatnika, tj. w ostatecznym rozrachunku musi on zostać pokryty z zasobów majątkowych podatnika (nie stanowią kosztu uzyskania przychodu podatnika wydatki, które zostały poniesione na działalność podatnika przez osoby inne niż podatnik);
- jest definitywny (rzeczywisty), tj. wartość poniesionego wydatku nie została podatnikowi w jakikolwiek sposób zwrócona;
- pozostaje w związku z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą;
- poniesiony został w celu uzyskania, zachowania lub zabezpieczenia przychodów lub może mieć wpływ na wielkość osiągniętych przychodów;
- został właściwie udokumentowany;
- nie może znajdować się w grupie wydatków, których zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy o CIT, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów.
Powyższe oznacza, że wszystkie poniesione wydatki, po wyłączeniu enumeratywnie wymienionych w stosownych przepisach ustawy o CIT, mogą stanowić koszt uzyskania przychodów, o ile pozostają w związku przyczynowo-skutkowym z osiągniętymi przychodami, w tym służą zachowaniu albo zabezpieczeniu funkcjonowania źródła przychodów.
Podatnik oceniając związek wydatku z prowadzoną działalnością gospodarczą winien zakładać, że dany koszt może obiektywnie przyczynić się do osiągnięcia przychodu. Ponadto, należy mieć na względzie, że podatnik uznając wydatek za koszt uzyskania przychodu odnosi ewidentne korzyści, ponieważ o ten koszt zmniejsza podstawę opodatkowania. Na nim więc spoczywa ciężar udowodnienia, że określony wydatek jest kosztem uzyskania przychodu. Uznanie danego wydatku za koszt uzyskania przychodów jest możliwe tylko wtedy, gdy z prawidłowo i rzetelnie udokumentowanych zdarzeń wynika ponad wszelką wątpliwość, że jest to wydatek celowy i racjonalnie uzasadniony. Podatnik zobowiązany jest więc wykazać nie tylko fakt poniesienia danego wydatku, ale także jego celowość i racjonalność. Przy ustalaniu kosztów uzyskania przychodów, nie można uznać za koszt wydatków, których charakter budzi wątpliwości.
W większości przypadków związek kosztu z przychodem nie nasuwa żadnych wątpliwości. Są jednak sytuacje, w których ów związek przyczynowy nie jest tak jednoznaczny. Wszystkie te sytuacje należy zatem rozwiązywać według zasad racjonalnego rozumowania, odrębnie w odniesieniu do każdego przypadku. Należy w tym miejscu podkreślić, że koszt uzyskania przychodów jest kosztem działalności gospodarczej, która ze swej istoty zmierza do osiągnięcia przychodów.
W tym miejscu należy zauważyć, że ustawodawca nie definiuje, co należy rozumieć pod pojęciami: „w celu” osiągnięcia przychodu, jak i „zachowanie” lub „zabezpieczenie” źródła przychodów.
Zgodnie z definicjami zawartymi w Słowniku języka polskiego PWN, pojęcie:
- „celowość” oznacza: „przydatność do jakichś potrzeb”, „świadome zmierzanie do celu”, „taki przebieg zjawisk, zdarzeń, działań ludzkich, jakby w swym rozwoju zmierzały one do określonego celu”,
- „zabezpieczyć” oznacza: „zapewnienie ochrony przed czymś niebezpiecznym lub szkodliwym”, „uczynienie bezpiecznym”, „zapewnienie utrzymania czegoś w dotychczasowym stanie”, „zapewnienie komuś środków do życia”, „zapewnienie zaspokojenia roszczenia lub wykonanie kary”, natomiast
- „zachować” oznacza: „pozostać w posiadaniu czegoś”, „dochować coś w niezmienionym stanie mimo upływu czasu lub niesprzyjających okoliczności”, „uchronić przed zapomnieniem”.
Można więc przyjąć, że koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów to takie koszty, które są poniesione w trakcie dążenia do uzyskania przychodów. Określony cel musi być widoczny w momencie ponoszenia kosztu. Ponadto poniesione koszty winny omawiany cel realizować lub co najmniej zakładać jego realność. Koszty poniesione na zachowanie źródła przychodu to takie koszty, które poniesione zostały, aby przychody z danego źródła przychodów w dalszym ciągu występowały w nienaruszonym stanie oraz aby takie źródło w ogóle dalej istniało. Natomiast jako zabezpieczenie źródła przychodów powinno się przyjmować koszty poniesione na ochronienie istniejącego źródła przychodów, w taki sposób, aby to źródło funkcjonowało w bezpieczny sposób.
Państwa wątpliwości w zakresie pytania nr 2 budzi kwestia, czy wydatki na nabycie Produktów promocyjnych, które zostaną sprzedane na rzecz Uczestników Akcji Promocyjnej za cenę 1 zł stanowić będą dla Państwa koszt uzyskania przychodu.
Mając powyższe na względzie, stwierdzić należy, że w odniesieniu do wydatków na nabycie Produktów, które to zbywane są za 1 zł, wszystkie przesłanki dotyczące uznania tych wydatków za koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, będą spełnione.
Z wniosku jednoznacznie wynika, że produkty sprzedawane są w promocyjnej cenie 1 zł tylko w szczególnych sytuacjach, po spełnieniu określonych warunków wynikających z umowy. Sprzedaż produktów za symboliczną złotówkę ma wpłynąć na uzyskanie przychodów Spółki ze sprzedaży towarów przez nią oferowanych.
Bez wątpienia zatem w przedstawionych we wniosku sytuacjach istnieje związek pomiędzy poniesieniem wskazanych we wniosku wydatków a uzyskaniem, czy też zachowaniem lub zabezpieczeniem źródła przychodów. Jednocześnie ww. wydatki nie zostały wyłączone z kosztów uzyskania przychodu na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy o CIT.
Odnosząc przedstawiony we wniosku opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego do treści powołanego powyżej przepisu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, należy zgodzić się z Państwem, że wydatki związane z zakupem Produktów promocyjnych, które będą sprzedawane po cenie preferencyjnej będzie można uznać za koszty uzyskania przychodów.
Zatem, Państwa stanowisko w zakresie ustalenia, czy wydatki Państwa na nabycie Produktów promocyjnych, które zostaną sprzedane na rzecz Uczestników Akcji Promocyjnej za cenę 1 zł stanowić będą koszt uzyskania przychodu dla Wnioskodawcy, uznałem za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Nadmieniam, że w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 1 zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.
Odnosząc się do przywołanych przez Państwa interpretacji indywidualnych wskazać należy, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego.
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w części dotyczącej zdarzenia przyszłego - stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosujecie się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
