Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 5 listopada 2025 r., sygn. II SAB/Go 174/25
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie: Przewodniczący Sędzia WSA Krzysztof Dziedzic Sędziowie Sędzia WSA Michał Ruszyński (spr.) Sędzia WSA Grażyna Staniszewska po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 5 listopada 2025 r. sprawy ze skargi Stowarzyszenia [...] z siedzibą w [...] na bezczynność Burmistrza [...] w przedmiocie udostępnienia informacji o środowisku I. zobowiązuje Burmistrza [...] do rozpoznania wniosku skarżącego Stowarzyszenia [...] w [...] z dnia [...] r. o udostępnienie informacji o środowisku, w terminie miesiąca od daty doręczenia odpisu wyroku ze stwierdzeniem prawomocności, II. stwierdza, że Burmistrz [...] dopuścił się bezczynności, która nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa, III. zasądza od Burmistrza [...] na rzecz skarżącego Stowarzyszenia [...] w [...] kwotę 100 (sto) złotych, tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
W dniu [...] lipca 2025 r. Stowarzyszenie [...] w [...] (dalej: skarżący), zwróciło się za pośrednictwem poczty elektronicznej (z adresu e-mail: [...]) do Burmistrza [...] (dalej: organ) z wnioskiem o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie w zakresie dotyczącym inwestycji polegającej na budowie zjeżdżalni nad jeziorem [...] w [...]. W szczególności skarżący zwrócił się o:
1. udostępnienie kopii całości dokumentacji projektowej dotyczącej budowy zjeżdżalni nad jeziorem [...],
2. udostępnienie wszelkich decyzji, opinii, postanowień oraz zezwoleń środowiskowych i budowalnych jakie zostały wydane przez organy administracji publicznej w związku z ww. inwestycją,
3. udostępnienie kopii dokumentów dotyczących zgłoszenia lub uzyskania dofinasowania inwestycji ze środków unijnych w ramach partnerstwa G7 lub innych źródeł UE, w tym:
- wniosek o dofinasowanie,
- decyzja o przyznaniu środków,
- umowa o dofinasowanie,
- harmonogram i kosztorys inwestycji.
4. udostępnienie kopii wszystkich podpisanych umów z wykonawcami, podwykonawcami oraz instytucjami realizującymi inwestycję,
