Interpretacja indywidualna z dnia 19 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.286.2025.1.AK
Saszetki nikotynowe wprowadzone do wolnego obszaru celnego bądź składu celnego na sprzedaż podróżnym opuszczającym kraj są zwolnione z obowiązku oznaczania znakami akcyzy przy spełnieniu warunków z art. 118 ust. 1 pkt 3 i ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwo stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku akcyzowe jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
Państwa wniosek z 23 października 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej wpłynął 27 października 2025 r. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
A Sp. z o.o. (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest operatorem sklepów detalicznych, działającym na terenie Wolnego Obszaru Celnego (…) (dalej: „WOC”) oraz w prywatnych składach celnych znajdujących się na terenie innych portów lotniczych w kraju (dalej: „składy celne”).
Wnioskodawca zamierza nabywać do swoich magazynów znajdujących się na terenie WOC oraz na terenie składów celnych wyroby akcyzowe - saszetki nikotynowe zdefiniowane w treści art. 2 ust. 1 pkt 36a ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 126, z późn. zm.; dalej: „Ustawa o akcyzie”).
Saszetki nikotynowe będą przemieszczane z (…) w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego towarów (zdefiniowanego w art. 2 ust. 1 pkt 9 Ustawy o akcyzie (dalej: „WNT”) bezpośrednio do WOC/składów celnych, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, o której mowa w Rozdziale I Działu III Ustawy o akcyzie (przepisy art. 40 i następne), tj. bez dokumentu e-AD i poza systemem EMCS.
Po wprowadzeniu saszetek nikotynowych na teren WOC oraz składów celnych, Wnioskodawca umieści je w znajdujących się tam, prowadzonych przez siebie sklepach detalicznych celem ich sprzedaży na rzecz podróżnych udających się poza terytorium kraju.
Spółka powzięła wątpliwość co do możliwości zastosowania w wyżej opisanym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym [zdarzeniu przyszłym] zwolnienia z obowiązku oznaczania znakami akcyzy saszetek nikotynowych nabywanych wewnątrzwspólnotowo, przemieszczanych po terytorium Polski i wprowadzanych do WOC/składów celnych, a następnie oferowanych do sprzedaży podróżnym udającym się poza terytorium kraju.
Pytanie
Czy saszetki nikotynowe przemieszczane w ramach WNT poza procedurą zawieszenia akcyzy bezpośrednio do WOC/składów celnych, a następnie przeznaczone do sprzedaży w jednostkach handlowych tam usytuowanych podróżnym udającym się poza terytorium kraju, mogą korzystać ze zwolnienia z obowiązku oznaczania znakami akcyzy, o którym mowa w art. 118 ust. 1 pkt 3 Ustawy o akcyzie, jeżeli Spółka przed dniem ich wprowadzenia do WOC/składów celnych powiadomi o tym na piśmie właściwego naczelnika urzędu skarbowego, zgodnie z art. 118 ust. 5 Ustawy o akcyzie?
Państwa stanowisko w sprawie
Wnioskodawca uważa, że saszetki nikotynowe przemieszczane w ramach WNT poza procedurą zawieszenia akcyzy bezpośrednio do WOC/składów celnych będą korzystały ze zwolnienia z obowiązku oznaczania znakami akcyzy, o którym mowa w art. 118 ust. 1 pkt 3 Ustawy o akcyzie, jeżeli zostaną przeznaczone do sprzedaży w jednostkach handlowych w WOC/składach celnych podróżnym udającym się poza terytorium kraju oraz pod warunkiem, że Spółka przed dniem ich wprowadzenia do WOC/składów celnych powiadomi na piśmie właściwego naczelnika urzędu skarbowego o zamiarze ich wprowadzenia zgodnie z art. 118 ust. 5 Ustawy o akcyzie.
Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 Ustawy o akcyzie, określenie wyroby akcyzowe oznacza - wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych, wyroby nowatorskie, urządzenia do waporyzacji, zestawy części do urządzeń do waporyzacji, saszetki nikotynowe i inne wyroby nikotynowe, wymienione w załączniku nr 1 do ustawy.
Stosownie do treści art. 2 ust. 1 pkt 36a Ustawy o akcyzie, saszetki nikotynowe to wyroby niezawierające tytoniu, lecz zawierające nikotynę lub jej związki lub pochodne, zmieszane lub niezmieszane z włóknami roślinnymi lub innymi dodatkami, znajdujące się w porcjowanych saszetkach lub w równoważnej postaci, które mogą być używane doustnie do wchłaniania nikotyny lub jej związków lub pochodnych przez ludzi.
Jak wynika z treści art. 2 ust. 1 pkt 9 Ustawy o akcyzie, nabycie wewnątrzwspólnotowe to przemieszczenie wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju.
Zgodnie z art. 114 Ustawy o akcyzie, obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy podlegają wyroby akcyzowe określone w załączniku nr 3 do ustawy. Pod pozycją nr 15 tego załącznika wymieniono saszetki nikotynowe (bez względu na kod CN).
Stosownie do art. 116 ust. 1 pkt 3 Ustawy o akcyzie, obowiązek oznaczania wyrobów akcyzowych podatkowymi znakami akcyzy, z zastrzeżeniem ust. 1a, ciąży na zarejestrowanym, zgodnie z art. 16, podmiocie będącym podmiotem dokonującym nabycia wewnątrzwspólnotowego.
Jak wynika z art. 117 ust. 2 pkt 2 Ustawy o akcyzie, wyroby akcyzowe podlegające obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy nie mogą być, bez ich uprzedniego prawidłowego oznaczenia odpowiednimi podatkowymi znakami akcyzy przemieszczane na terytorium kraju w wyniku nabycia wewnątrzwspólnotowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, chyba że przemieszczanie dotyczy wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 40 ust. 6, lub wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, które są przemieszczane w celu wprowadzenia ich do składu podatkowego i objęcia procedurą zawieszenia poboru akcyzy.
Zgodnie z art. 118 ust. 1 pkt 3 Ustawy o akcyzie, z obowiązku oznaczania znakami akcyzy zwalnia się wyroby akcyzowe, które są wprowadzone do wolnego obszaru celnego albo do składu celnego i przeznaczone do sprzedaży w jednostkach handlowych tam usytuowanych podróżnym udającym się poza terytorium kraju.
Stosownie zaś do treści art. 118 ust. 5 Ustawy o akcyzie, wyroby akcyzowe określone w ust. 1 pkt 3 i 6 mogą być bez znaków akcyzy wprowadzone do wolnego obszaru celnego albo do składu celnego lub wydane z magazynu wyrobów gotowych pod warunkiem powiadomienia na piśmie właściwego naczelnika urzędu skarbowego przed dniem wprowadzenia wyrobów akcyzowych do wolnego obszaru celnego albo do składu celnego lub wydania wyrobów akcyzowych z magazynu wyrobów gotowych. Na wniosek właściwego naczelnika urzędu skarbowego naczelnik urzędu celno-skarbowego może zarządzić konwojowanie wyrobów akcyzowych do granicy terytorium kraju w przypadku ich dostawy wewnątrzwspólnotowej lub eksportu albo do momentu wprowadzenia ich do wolnego obszaru celnego albo do składu celnego. Konwojowanie odbywa się na koszt podatnika lub odbiorcy tych wyrobów.
Biorąc pod uwagę wyżej przytoczone przepisy, co do zasady saszetki nikotynowe nie mogą być przemieszczane na terytorium kraju w wyniku nabycia wewnątrzwspólnotowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy bez ich uprzedniego prawidłowego oznaczenia odpowiednimi podatkowymi znakami akcyzy.
W treści art. 118 ust. 1 pkt 3 Ustawy o akcyzie uregulowano jednak zwolnienie z obowiązku oznaczania wyrobów akcyzowych - takich jak saszetki nikotynowe - z którego podmiot zobowiązany do ich oznaczania znakami akcyzy może skorzystać jeżeli:
1)wyroby te zostaną wprowadzone do WOC/składu celnego i przeznaczone do sprzedaży w jednostkach handlowych tam usytuowanych podróżnym udającym się poza terytorium kraju oraz
2)przed dniem wprowadzenia wyrobów akcyzowych do wolnego obszaru celnego albo do składu celnego powiadomi o tym na piśmie właściwego naczelnika urzędu skarbowego (dodatkowy warunek uregulowany w art. 118 ust. 5 Ustawy o akcyzie).
Zdaniem Spółki, powyższa relacja przepisów art. 117 ust. 2 pkt 3 - jako generalnej zasady oznaczania wyrobów znakami akcyzy oraz art. 118 ust. 1 pkt 3 Ustawy o akcyzie - ustawowego wyjątku od tej zasady, znajduje potwierdzenie m.in. w:
1)wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z 1 marca 2016 r. (sygn. akt I SA/Rz 94/16), w którego tezie stwierdzono:
„Wystąpienie przypadku unormowanego w art. 118 ust. 1 pkt 3 u.p.a. wyłącza stosowanie art. 117 ust. 2 pkt 3 tej ustawy”.
2)wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 14 lipca 2022 r. (sygn. akt I GSK 2951/18), z którego tezy wynika:
„Ustawodawca w art. 117 u.p.a. unormował zasadę w zakresie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy, zaś wyjątki ustawowe - w art. 118 u.p.a. Istnieje więc zależność pomiędzy omawianymi przepisami w tym znaczeniu, że wystąpienie przypadku unormowanego w art. 118 ust. 1 pkt 3 wyłącza stosowanie art. 117 ust. 3 u.p.a.”.
W związku z powyższym Wnioskodawca uważa, że zgodnie z art. 118 ust. 1 pkt 3 Ustawy o akcyzie, jeżeli saszetki nikotynowe przemieszczane w ramach WNT poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy zostaną wprowadzone bezpośrednio do WOC/składów celnych (o czym uprzednio zostanie powiadomiony pisemnie w trybie art. 118 ust. 5 Ustawy o akcyzie pisemnie naczelnik urzędu skarbowego) oraz zostaną przeznaczone do sprzedaży w jednostkach handlowych znajdujących się na terenie WOC/ w składach celnych - to będą one zwolnione z obowiązku oznaczania znakami akcyzy i będą mogły zostać nabyte wewnątrzwspólnotowo do Polski i przemieszczone bez znaków akcyzy do WOC/składów celnych Spółki.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 126, ze zm.; dalej jako: „ustawa” lub „ustawa o podatku akcyzowym”):
Ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.
Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy:
Wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych, wyroby nowatorskie, urządzenia do waporyzacji, zestawy części do urządzeń do waporyzacji, saszetki nikotynowe i inne wyroby nikotynowe, wymienione w załączniku nr 1 do ustawy.
W poz. 50 załącznika nr 1 do ustawy wymieniono saszetki nikotynowe, bez względu na kod CN.
Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 36a ustawy:
Saszetki nikotynowe to wyroby niezawierające tytoniu, lecz zawierające nikotynę lub jej związki lub pochodne, zmieszane lub niezmieszane z włóknami roślinnymi lub innymi dodatkami, znajdujące się w porcjowanych saszetkach lub w równoważnej postaci, które mogą być używane doustnie do wchłaniania nikotyny lub jej związków lub pochodnych przez ludzi.
Jak wynika z art. 2 ust. 1 pkt 9 ustawy:
Nabycie wewnątrzwspólnotowe to przemieszczenie wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju;
W myśl art. 2 ust. 1 pkt 17 ustawy:
Znaki akcyzy to znaki, określone przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych, służące do oznaczania wyrobów akcyzowych podlegających obowiązkowi oznaczania, obejmujące:
a)podatkowe znaki akcyzy, które są potwierdzeniem wpłaty kwoty stanowiącej wartość podatkowych znaków akcyzy,
b)legalizacyjne znaki akcyzy, które są potwierdzeniem prawa podmiotu obowiązanego do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy, do przeznaczenia tych wyrobów do sprzedaży.
Jak stanowi art. 114 ustawy:
Obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy podlegają wyroby akcyzowe określone w załączniku nr 3 do ustawy.
W załączniku nr 3 do ustaw, w poz. 15 wymieniono saszetki nikotynowe, bez względu na kod CN.
Stosownie do art. 116 ust. 1 ustawy:
Obowiązek oznaczania wyrobów akcyzowych podatkowymi znakami akcyzy, z zastrzeżeniem ust. 1a, ciąży na zarejestrowanym, zgodnie z art. 16, podmiocie będącym:
1)podmiotem prowadzącym skład podatkowy, z zastrzeżeniem pkt 6 i 7;
2)importerem;
3)podmiotem dokonującym nabycia wewnątrzwspólnotowego;
4)przedstawicielem podatkowym;
5)podmiotem dokonującym produkcji wyrobów akcyzowych, o której mowa w art. 47 ust. 1 pkt 1, 2, 4 lub 5;
6)właścicielem wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
7)podmiotem zamierzającym nabyć wyroby akcyzowe i posiadającym zezwolenie, o którym mowa w art. 54 ust. 1.
W art. 117 ust. 2 pkt 2 ustawy wskazano:
Wyroby akcyzowe podlegające obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy nie mogą być, bez ich uprzedniego prawidłowego oznaczenia odpowiednimi podatkowymi znakami akcyzy przemieszczane na terytorium kraju w wyniku nabycia wewnątrzwspólnotowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, chyba że przemieszczanie dotyczy wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 40 ust. 6, lub wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, które są przemieszczane w celu wprowadzenia ich do składu podatkowego i objęcia procedurą zawieszenia poboru akcyzy.
W świetle art. 118 ust. 1 pkt 3 ustawy:
Z obowiązku oznaczania znakami akcyzy zwalnia się wyroby akcyzowe, które są wprowadzone do wolnego obszaru celnego albo do składu celnego i przeznaczone do sprzedaży w jednostkach handlowych tam usytuowanych podróżnym udającym się poza terytorium kraju.
Jak wynika z art. 118 ust. 5 ustawy:
Wyroby akcyzowe określone w ust. 1 pkt 3 i 6 mogą być bez znaków akcyzy wprowadzone do wolnego obszaru celnego albo do składu celnego lub wydane z magazynu wyrobów gotowych pod warunkiem powiadomienia na piśmie właściwego naczelnika urzędu skarbowego przed dniem wprowadzenia wyrobów akcyzowych do wolnego obszaru celnego albo do składu celnego lub wydania wyrobów akcyzowych z magazynu wyrobów gotowych. Na wniosek właściwego naczelnika urzędu skarbowego naczelnik urzędu celno-skarbowego może zarządzić konwojowanie wyrobów akcyzowych do granicy terytorium kraju w przypadku ich dostawy wewnątrzwspólnotowej lub eksportu albo do momentu wprowadzenia ich do wolnego obszaru celnego albo do składu celnego. Konwojowanie odbywa się na koszt podatnika lub odbiorcy tych wyrobów.
Państwa wątpliwości w zakresie przedstawionego we wniosku pytania dotyczą określenia czy saszetki nikotynowe przemieszczane w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego poza procedurą zawieszenia akcyzy z terytorium (…) bezpośrednio do Wolnych Obszarów Celnych/składów celnych, a następnie przeznaczone do sprzedaży w jednostkach handlowych tam usytuowanych podróżnym udającym się poza terytorium kraju, mogą korzystać ze zwolnienia z obowiązku oznaczania znakami akcyzy, o którym mowa w art. 118 ust. 1 pkt 3 ustawy, jeżeli Spółka przed dniem ich wprowadzenia do WOC/składów celnych powiadomi o tym na piśmie właściwego naczelnika urzędu skarbowego, zgodnie z art. 118 ust. 5 ustawy.
Odnosząc się do Państwa wątpliwości wskazać należy, że w ustawie o podatku akcyzowym w sposób jednoznaczny określono przypadki, przed wystąpieniem których wyroby podlegające obowiązkowi oznaczania muszą zostać oznaczone. Jednym z nich, zgodnie z art. 117 ust. 2 pkt 2 ustawy, jest przemieszczenie tych wyrobów na terytorium kraju w wyniku nabycia wewnątrzwspólnotowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Jednakże w zakresie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy, ustawodawca przewidział również pewne wyłączenia.
Jedno z takich wyłączeń zostało uregulowane w powołanym wyżej art. 118 ust. 1 pkt 3 ustawy, z którego wynika, że z obowiązku oznaczania znakami akcyzy zwalnia się wyroby akcyzowe, które są wprowadzone do wolnego obszaru celnego albo do składu celnego i przeznaczone do sprzedaży w jednostkach handlowych tam usytuowanych podróżnym udającym się poza terytorium kraju.
Mając na uwadze przedstawione we wniosku okoliczności sprawy oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa podatkowego należy stwierdzić, że w odniesieniu do wyrobów akcyzowych, o których mowa w przedmiotowym wniosku znajdzie zastosowanie wskazane powyżej zwolnienie z obowiązku oznaczania tych wyrobów znakami akcyzy. Jak wynika bowiem z okoliczności sprawy objęte wnioskiem wyroby akcyzowe będą przemieszczane bezpośrednio z (…) do Wolnych Obszarów Celnych lub składów celnych, z przeznaczeniem do sprzedaży w znajdujących się tam sklepach detalicznych na rzecz podróżnych udających się poza terytorium kraju.
Oznacza to tym samym, że tak nabywane wyroby akcyzowe nie będą przeznaczone do konsumpcji na terytorium kraju.
Zgodzić należy się zatem z Państwa stanowiskiem, w myśl którego saszetki nikotynowe przemieszczane w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego poza procedurą zawieszenia akcyzy z terytorium Belgii bezpośrednio do WOC/składów celnych będą mogły korzystać ze zwolnienia z obowiązku oznaczania znakami akcyzy, o którym mowa w art. 118 ust. 1 pkt 3 ustawy, jeżeli zostaną przeznaczone do sprzedaży w jednostkach handlowych w WOC/składach celnych podróżnym udającym się poza terytorium kraju oraz pod warunkiem, że Spółka przed dniem ich wprowadzenia do WOC/składów celnych powiadomi na piśmie właściwego naczelnika urzędu skarbowego o zamiarze ich wprowadzenia zgodnie z art. 118 ust. 5 ustawy.
Tym samym Państwa stanowisko, w odniesieniu do zadanego we wniosku pytania, należy uznać za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Organ zastrzega, że niniejsza interpretacja dotyczy wyłącznie Państwa sytuacji prawnopodatkowej i rozstrzyga wyłącznie w zakresie sformułowanego we wniosku pytania w przestawionych we wniosku okolicznościach zdarzenia przyszłego.
Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy lub stanu prawnego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność. Równocześnie w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 111, ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 935, ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
