Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2001-01-24

Gdy produkt jest niebezpieczny

Gdy produkt jest niebezpieczny

Marcin Jaworski

Popularne w krajach zachodnich recall insurance, czyli ubezpieczenie wycofania produktu z rynku, u nas na razie raczkuje. Tymczasem ustawa o ogólnym bezpieczeństwie produktów nakłada na producentów produktów niebezpiecznych wiele obowiązków, których niewykonanie może doprowadzić do konieczności wycofania produktu z rynku.

Niewielką popularność ubezpieczenia wycofania produktu z rynku należy tłumaczyć brakiem przygotowania obu stron. Samo ubezpieczenie OC produktu ma już każde towarzystwo prowadzące ubezpieczenia dla firm, a nawet jest ono częścią pakietów dla małych i średnich przedsiębiorstw. Natomiast tylko dwa towarzystwa – Gerling i AIG – deklarują gotowość ubezpieczenia recall, a w kolejnych dwóch – Warcie i Zurich – trwają prace nad przygotowaniem wzorcowych warunków umowy.

Ze strony przedsiębiorców podstawowym problemem jest sporządzenie planu ściągnięcia produktu z rynku. To podstawowy wymóg towarzystwa ubezpieczeniowego przy negocjowaniu umowy, w związku z czym mniejsze firmy nie mogą sobie pozwolić na taki wydatek. Tym bardziej że im szerszy zakres ochrony, tym program ten jest rozleglejszy i kosztowniejszy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00