Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2001-11-14

Zasady ubezpieczenia

OC doradców podatkowych

Osobom korzystającym z usług doradców podatkowych w razie powstania szkody przysługuje odszkodowanie z tytułu umowy ubezpieczenia OC. Jest to możliwe dzięki temu, że ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej podmiotów wykonujących doradztwo podatkowe jest obowiązkowe.

Magdalena Szczepańska-Bębenek
Ubezpieczenie OC doradców podatkowych regulowane jest przez przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z 12 lipca 2001 r. w sprawie ogólnych warunków obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej podmiotów wykonujących doradztwo podatkowe (Dz.U. Nr 77, poz. 825).
Obowiązkiem zawarcia umowy ubezpieczenia objęto: doradców podatkowych, wykonujących zawód we własnym imieniu i na własny rachunek oraz w formie spó- łek nie mających osobowości prawnej, podmioty zatrudniające doradców prawnych, uprawnionych do wykonywania doradztwa podatkowego, a także adwokatów, radców prawnych oraz biegłych rewidentów, jeżeli zatrudniają doradców podatkowych i nie ubezpieczyli się od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy wykonywaniu tych zawodów.
Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00