Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-03-20

Obowiązki pracodawców i pracowników

Kapitał początkowy - najważniejsze informacje

Znajomość zasad ustalania kapitału początkowego jest niezbędna zarówno ubezpieczonym - przyszłym emerytom, jak i płatnikom składek. Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane przez naszych Czytelników pytania.

Monika Godlewska, Prezes Pay Point
Jakie obowiązki spoczywają na pracowniku, a jakie na firmie, w której on pracuje, w zakresie ustalenia kapitału początkowego?
Każdy ubezpieczony musi zgromadzić formularze Rp-7, a w przypadku braku możliwości ich otrzymania, świadectwa pracy oraz legitymacje ubezpieczeniowe. Wymienione dokumenty należy przekazać obecnemu pracodawcy, który ma obowiązek przesłania dokumentacji do ZUS. Dodatkowo ubezpieczony musi wypełnić druk Kp-1 (wniosek o naliczenie kapitału) oraz Rp-6 (kwestionariusz dotyczący okresów składkowych i nieskładkowych). Obowiązkiem firmy jest obok przekazania dokumentacji do ZUS wystawienie druków Rp-7 wszystkim pracownikom, za których odprowadzane były składki przed 1 stycznia 1999 r.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00