Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-01-27

Nowa broń fiskusa

Czy bank zawiadamia urząd skarbowy o każdym założonym i zlikwidowanym rachunku bankowym przedsiębiorcy?

Małgorzata Dorota Wieliczko
pracownik Urzędu Skarbowego w Sokółce
prawo.autorzy@infor.pl
W związku z nowelizacją ordynacji podatkowej od 1 stycznia br. urzędy skarbowe będą wiedziały o wszystkich założonych i zlikwidowanych rachunkach bankowych osób prowadzących działalność gospodarczą. Na banki nałożono bowiem obowiązek przekazywania urzędom skarbowym comiesięcznych informacji w tym zakresie.
Czy przedsiębiorca musi mieć rachunek bankowy?
Obowiązek założenia rachunku bankowego przez przedsiębiorcę wynika z art. 13 ust. 1 prawa działalności gospodarczej. Na tej podstawie zarówno dokonywanie, jak i przyjmowanie płatności przez taki podmiot powinno odbywać się za pośrednictwem rachunku bankowego w każdym przypadku, gdy stroną transakcji jest inny przedsiębiorca, a:
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00