Prawo Przedsiębiorcy 40/2003 z 06.10.2003 [dodatek: Podatki i Rachunkowość, str. 18]
Data publikacji: 06.10.2003
Certyfikat rezydencji - do czego uprawnia?
Ostatnio moja spółka zaczęła współpracować ze spółkami mającymi siedzibę za granicą. Chcemy sprzedawać wyprodukowane przez nas towary za granicą. Zlecamy zagranicznym spółkom badanie rynku, korzystamy z usług doradczych i informacji związanych ze zdobytym doświadczeniem w dziedzinie przemysłowej itp. Z uwagi na powyższe zaczęliśmy dokonywać płatności na rzecz spółek zagranicznych. Mamy pytanie: czy uzyskanie certyfikatu rezydencji jest konieczne tylko do zastosowania stawki obniżonej, czy także należy go przedstawić, gdy na mocy umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania dany przychód jest wyłączony od opodatkowania na terytorium RP? Chcielibyśmy także uzyskać odpowiedź na pytanie natury ogólnej, czy instytucje finansowe, których Polska jest członkiem, muszą przedstawiać certyfikaty?
