Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2004-01-19

Opłata prolongacyjna w księgach rachunkowych

Jak obliczyć i w jaki sposób ująć w księgach rachunkowych opłatę prolongacyjną?

Beata Piotrowska
Masz wątpliwości, napisz:
prawo.autorzy@infor.pl
Jednym z najczęściej składanych w urzędach pism jest wniosek o rozłożenie podatku na raty bądź odroczenie jego płatności. Z pozytywnym rozpatrzeniem tego rodzaju wniosku wiąże się obowiązek zapłaty opłaty prolongacyjnej. Zacznijmy jednak od definicji zaległości podatkowej.
W myśl art. 51 ordynacji podatkowej zaległością podatkową jest podatek nie zapłacony w terminie płatności, jak również nie zapłacona w terminie płatności zaliczka na podatek, w tym także zaliczka, o której mowa w art. 23a § 1, lub rata podatku. Od zaległości podatkowych pobierane są odsetki za zwłokę w wysokości określonej w art. 56 § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, która wynosi 200 proc. podstawowej stopy oprocentowania kredytu lombardowego, ustalanej zgodnie z przepisami o NBP. Odsetki za zwłokę wpłacane są bez wezwania organu podatkowego (art. 55 § 1 ordynacji podatkowej).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00