Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2004-05-10

Zgoda klienta na przetwarzanie danych osobowych

Czy zgoda osoby na wykorzystywanie jej danych osobowych jest zawsze konieczna?

Dorota Fleszer
doktorant w Katedrze Prawa Administracyjnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Wśród przedsiębiorców istnieje przeświadczenie, że posiadanie zgody osoby na wykorzystywanie jej danych osobowych jest gwarancją bezpiecznego ich przetwarzania1. W ten sposób może być również interpretowane orzeczenie NSA wskazujące, że chociaż ustawa z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (dalej zwana ustawą) stawia określone bariery, dopuszcza jednak wyjątki - za zgodą zainteresowanego mogą być upowszechniane najbardziej strzeżone dane, nawet takie jak przekonania religijne czy upodobania seksualne2.
Wobec tego przedsiębiorcy kierując się własnym dobrze pojętym interesem oraz celem zabezpieczenia się przed wysuwaniem w stosunku do nich zarzutów nieuprawnionego i nadmiernego korzystania z danych osobowych przyjmują praktykę uprzedniego uzyskania zgody osoby (konsumenta). Okazuje się, że nie zawsze jest to konieczne.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00