Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2021-01-07

wywiad

Bez e-rozwiązań ochrona zdrowia nie mogłaby działać podczas pandemii

Agnieszka Kister: Od 8 stycznia będzie obowiązywać e-skierowanie, a 15 stycznia uruchomiona zostanie e-rejestracja umożliwiająca zdalne zapisanie się na szczepienie przeciwko COVID–19. Kody QR potwierdzające fakt zaszczepienia będzie można pobrać np. na telefon

fot. Marcin Zięba/Materiały prasowe

Agnieszka Kister, dyrektor Centrum e-Zdrowia

Czy zgodzi się pani ze stwierdzeniem, że pandemia – paradoksalnie – jest największym sprzymierzeńcem e-zdrowia?

Cyfryzacja ochrony zdrowia to ciągły i złożony proces. Nie jest tak, że nagle z powodu pandemii dochodzi do cyfrowej rewolucji. Proces ten zaczął się w Polsce kilka lat temu i wiele rozwiązań niezbędnych w obecnej pandemicznej rzeczywistości działa już z sukcesem, np. e-recepta i Internetowe Konto Pacjenta (IKP), bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia dostępna na pacjent.gov.pl. Dzięki temu zostały stworzone podstawy, które ułatwiły – i pacjentom, i personelowi medycznemu – szybką adaptację do rozwiązań wprowadzanych w związku z pandemią.

W mojej ocenie największym sprzymierzeńcem e-zdrowia są jego odbiorcy – pacjenci i personel medyczny. I to na nich staramy się koncentrować. Pierwsi z nich w obszarze cyfrowego zdrowia oczekują wygodnych i bezpiecznych usług, możliwości łatwego dostępu do dokumentacji medycznej oraz informacji np. o

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00